Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Taxatie

Morgen komt er een taxateur voor een waardebepaling van ons huis. Dit i.v.m. eventuele aanpassing van de hypotheek. Nou vraag ik mij af: kijkt zo'n knakker wel door de zooi heen, of moet ik toch maar 'even' het hele huis onder handen nemen??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Daar kijken ze doorheen

Vziw kijken ze door gewone zooi (losslingerend speelgoed en onafgewassen vaat) heen.
Als je met 'zooi' achterstallig onderhoud bedoelt dan is het een ander verhaal, maar dat werk je niet in een middagje weg, dus dat bedoel je vast niet.

Volgens mij kijken ze naar het aantal vierkante meters, de buurt en de algehele staat van onderhoud, vervolgens maken ze een paar foto's, steken een natte vinger in de lucht en daar rolt dan een getal uit.

Groeten,

Temet

bibi63

bibi63

11-04-2013 om 15:06

Taxatie versus bezoek aspirant kopers

Een taxatie (bijv. voor hypotheek) is een heel ander verhaal, dan een bezoek van aspirant kopers. In het laatste geval is schoon, leeg, opgeruimd, ruimtelijk heel belangrijk voor het 'gevoel' van de kopers. De taxateur doet niet veel anders dan kamers meten en kijken naar de staat van onderhoud. Ik zou niet veel moeite doen om op te ruimen enz.
Gr. Bibi

Jippox

Jippox

11-04-2013 om 15:30 Topicstarter

Kijk

Dat was nou net wat ik graag wilde horen! Dank.

En?

Hoe ging ie?

Groeten,

Temet

Jippox

Jippox

12-04-2013 om 14:53 Topicstarter

Nou

De taxateur gaat er een weekendje over nadenken en belt ons maandag terug. Veel blabla over moeilijke markt enzo. Deze man heeft het huis voor wij het kochten (in 2006) ook getaxeerd en begon al meteen dat het 'nu natuurlijk minder waard is dan toen'. Maar het is een totaal ander huis geworden!
Toen was er bijvoorbeeld 1 grote lege zolder. Nu zijn daar 3 slaapkamers (met grote dakkapellen), een (extra) douche, en ruimte voor wasmachine en droger. Toen was het hele huis met onafgewerkte stenen muren, donker houten trappen en kozijnen. Nu is alles strak gestuukt en al het houtwerk hoogglans gelakt in lichte crèmekleur. Overal is nu dubbelglas, Er is een hele nieuwe badkamer. De tuin van 60m diep was toen moestuin (en toen wij hier kwamen braakliggende grond), nu is alles mooi aangelegd met planten en gazons en schuttingen. Beneden lagen grijze plavuizen en verder zeil, nu ligt er een over de hele verdieping doorlopende eiken vloer. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan is ook de buurt nogal veranderd: in 2006 was er tegenover ons huis een bouwput, nu zijn daar nieuwe huizen. Aan het eind van onze doodlopende straat (eindigt in bospad) was het gemeentelijke afvalbrengstation en een woonwagenkamp. Die zijn beide weg en voorlopig zijn er geen plannen voor die grond.
Dus ik ben reuze benieuwd wat het gaat worden.

Jaymza

Jaymza

12-04-2013 om 17:02

Nou zeg

Als die taxateur zo begint zou ik bang zijn dat hij naar de vorige keer kijkt en dan zoveel procent eraf doet. Klinkt niet erg vertrouwwekkend.

Jaymza

Ella2007

Ella2007

17-04-2013 om 08:46

Misschien beetje laat...

maar is het niet zo dat wat je in het huis doet nauwelijks meetelt voor taxatiewaarde ? Tenzij dat het echt gaat om verbeteren van het huis zelf. Dakkapellen etc. Dat vergroot nl. je woonoppervlak. Maar of je een nieuwe of oude badkamer hebt, een eiken vloer of zeil, dat maakt vor taxatiewaarde niet zoveel uit. Wel voor een eventuele verkoopprijs, of verkoopsnelheid. Volgens mij is een taxatie echt voornamelijk een kwestie van vierkante meters, soort woning, buurt en markt. That's it.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.