Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tas van auto gevallen

Zou je dit bij de reisverzekering kunnen claimen ?
Reistas van dochter met veel kleren, schoenen, jas, lenzen, toiletspullen enz is in Amerika van een truck gevallen, de achterklep zat niet goed dicht. Ze heeft overal posters opgehangen, maar tot dusver geen succes. Papieren enz had ze gelukkig bij zich in rugtas.
Ik heb haar geadviseerd ook even de politie te bellen, misschien is de tas daar wel gebracht.
Zou je dit kunnen claimen, man meent van niet en jullie ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-07-2012 om 23:52

Denk het wel

Juist bij een reisverzekering doen ze volgens mij niet zo moeilijk. En zo nalatig is je dochter nou toch ook weer niet geweest, of wel?

Ik zou het in ieder geval wel proberen. Wat heb je te verliezen?

Puck

Puck

05-07-2012 om 09:27

Tuurlijk

Dit lijkt me nu bij uitstek iets voor een reisverzekering. Wel idd even aangifte bij de politie doen zodat ze het hele geval zwart op wit heeft staan.
Ik heb ooit een keer een objectief van mijn fotocamera laten vallen op vakantie. Helemaal eigen schuld. Werd ook gewoon vergoed.

Wij zijn ooit (is al wel jaren terug) onze bagage die wij tijdens reis per vliegtuig maakten kwijt geweest. W.s. op verkeerd vliegtuig gezet na overstap.
In ned. geclaimd. Wel moesten we (ik dacht) 3 maanden wachten op ons geld, want misschien kwam de bagage nog terug...ik vermoed dat zoiets ook voor je dochter op gaat.
Bij ons kwam er nog een complicerende factor bij...ik was zwanger en had dus thuis helemaal niks meer dat me pastte....Gelukkig waren er veel aardige mensen die nog positiekleding 'over' hadden en het hoorden en het spontaan kwamen brengen Het was ook in een tijd dat wij het financieel nog niet zo breed/goed hadden. Uiteindelijk keerde de reisverzekering keurig uit na 3 maand. De tassen kregen we ook nog retour ik denk na 5 maand. Ik was ondertussen allang bevallen....dus de kleren pastten niet meer, hahaha. Wel was er een en ander uit (gepikt?) maar we wisten na al die maanden ook amper nog wat er precies in gezeten had....Het was zelfs al winter en opeens sta je daar met je rokjes en shirtjes en korte broeken en sandalen, hahaha.
We hebben toen de reisverzekering nogmaals gebeld en nee, ze hoefden ondanks de terugkeer van onze tassen het geld niet meer retour. Dat was ter compensatie van al die maanden zonder bagage,kleding.
Natuurlijk hadden we het ook allang op, man had al van alles nieuw gekocht, want had geen shirt meer in de kast.
groeten albana

Eigen risico

ik wilde ooit een zonnebril claimen, maar moest dan zelf 150 euro eigen risico betalen, dat kostte dat ding nou weer net niet, dus daar schoot ik niet veel mee op. Geen idee hoe het met haar reisverzekering zit en wat de waarde van de spullen is.

Shonagh

Shonagh

05-07-2012 om 21:19 Topicstarter

Mooi

daar gaan we dan in het weekend maar eens even achteraan.
We hebben al 14 jaar een doorlopende reisverzekering en nooit iets geclaimd. Ik denk dat je alles optelt wel aan een aardig bedrag komt, de tas kostte al £100. En inderdaad vast een eigen risico.
Albana, ik weet niet hoe het gaat als je een tas van 20 kg uit de US gaat opsturen, kost veel geld ! Niet zoals bij jou een kwestie/ kosten voor een vliegmaatschappij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.