Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elinde

Elinde

05-05-2014 om 23:05

Tandpasta zonder menthol

Zoon kan absoluut niet tegen scherpe smaken in zijn mond. Hij drinkt dus geen koolzuurhoudende dranken en eet geen gekruid eten. Toen hij heel klein was poetste hij zijn tanden met water, later is hij peutertandpasta gaan gebruiken. Maar hij is nu bijna15 en wil geen tubes meer met teletubbies of andere kinderachtige plaatjes er op. We hebben al veel tubes geprobeerd, maar hij vindt ze allemaal veel te sterk. Weet iemand of er tandpasta bestaat waar (bijna) geen menthol in zit?

Juno

Juno

05-05-2014 om 23:42

Paradontax.

De eerste paar keer is het even wennen aan de smaak. Ik vind hem érg lekker, het lijkt ook wel of je langer een frisse mond hebt hiermee. Is wat zoutig. Die van Weleda ken ik niet maar die schijnt wat minder zout te zijn. In Paradontax zit geen menthol.

Kokos

Hij kan meedoen met de laatste gezondheidshype en zijn tanden poetsen met kokosvet.

Of ga eens langs bij de natuurwinkel, homeopatn verbieden vaak menthol, daar verkopen ze wel mentholvrij.

amk

amk

06-05-2014 om 07:04

elmex

elmex heeft een variant zonder menthol. Maakt prima schoon allen dat nare smaakje en luchtje na ontbreekt.
Je moet er even naar vragen bij de drogist of even een vraag bij elmex stellen voor een proeftubetje. Die zijn er niet dus kreeg ik een gewone tube.

Elinde

Elinde

06-05-2014 om 08:22

Bedankt

voor de tips. Even uitproberen welke zoon het lekkerste vindt.

Jasmijn

Jasmijn

06-05-2014 om 08:33

Elmex groen

Hier houden ze ook niet van menthol, Elmex groen vinden we erg prettig smaken. Smaakt naar drop met een heel, heel, heel klein beetje pepermunt erin.

mijk

mijk

11-05-2014 om 21:44

Zoon

Poetst hier met elmex zonder menthol. Smaakt bananig....

Lou

Lou

12-05-2014 om 22:30

Zelfde

Van mij precies dezelfde tips, maar ik meld het toch maar even: dochter en ik willen allebei geen menthol. Zij heeft Elmex groen en ik gebruik Parodontax.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.