Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jackie

Jackie

03-07-2017 om 15:53

Tandenborstel schoon houden

Ik merk de laatste tijd dat mijn tandenborstel snel vies wordt en ik dus al binnen drie maanden weer een nieuwe moet kopen. Het gaat dan om een beetje een beige-ige verkleuring in het onderste gedeelte van de kwast zeg maar. Ik denk dat dit is begonnen sinds ik ben overgestapt op paradontax. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen of mijn tandenborstel op een veilige manier schoon kan krijgen. Vind het namelijk geen gezicht maar om dan elke maand een nieuwe te kopen...

Pien

Pien

03-07-2017 om 16:03

Drie maanden

Je moet je tandenborstel toch na 3 maanden ook echt vervangen. Ik heb dat hier en daar weleens gelezen. Ik doe dat ook altijd. Langer vind ik ook niet fris.

Pien

Pien

03-07-2017 om 16:04

Sorry

Misschien las ik verkeerd en bedoel je dat je borstel nu geen drie maanden meegaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2017 om 16:11

In de vaatwasser zetten

zie titel. Als je die hebt uiteraard.

Jackie

Jackie

03-07-2017 om 16:20

Pien

Nee hij hoeft van mij ook niet langer dan 3 maanden mee hoor, maar wel langer dan een maand.

Kaaskopje; heb helaas geen vaatwasser, maar ik kan mijn tandeborstel ook gewoon eens meenemen als ik naar mijn moeder ga en 'm daar er in doen Bedankt voor de tip.

Jackie

Jackie

03-07-2017 om 16:24

Ik zie

trouwens de oorzaak van de verwarring, ik schreef 'binnen drie maanden' maar daarmee bedoel ik dus dat ik een nieuwe moet kopen ver voordat die drie maanden om zijn. Dus in die zin binnen drie maanden.

Pennestreek

Pennestreek

03-07-2017 om 16:39

Af en toe even in azijn of chloor?

Dat doe ik met onze opzetborsteltjes van de elektrische tandenborstel. Goed uitspoelen natuurlijk, maar dat helpt.

Half a twin

Half a twin

03-07-2017 om 17:05

reinigingstablet kunstgebit.

Tablet in glas, borstelkop erop lauw/warm water erop en bruisen maar. Na bruisen goed uitspoelen. Werkt echt heel goed.

Vesta

Vesta

03-07-2017 om 17:09

Geen chloor!

Chloor is niet bedoeld voor dingen die je in je mond stopt!
Chloor is in een gewoon huishouden uberhaubt nooit nodig.

Azijn kan of een tablet waar je kunstgebitten en beugels mee schoonmaakt (werken ook heel goed in de sifon van het toilet) Als je azijn gebruikt geen schoonmaakazijn, dat us niet bedoeld voor consumptie.

Zoals half a twin

Doe het wekelijks en het werkt inderdaad heel goed.

Alison

Alison

03-07-2017 om 17:31

Yuk

Yuk, in de vaatwasser Dat vind ik vies. Dan zie ik meteen allerlei dingen die in de borstelharen blijven zitten.
Ik heb hetzelfde probleem en ik laat om de zoveel tijd een klein laagje water in de wastafel lopen en daar mik ik dan alle tandenborstels en mijn lenzendoosje in. Dan een tablet voor kunstgebitten en alles is weer perfect schoon.

Jackie

Jackie

03-07-2017 om 18:33

Bedankt!

Bruistablet voor kunstgebitten was ik zelf niet op gekomen, dat moet vast goedkomen. Eerst ook even azijn proberen. Chloor zou ik niet doen inderdaad.
Bedankt allemaal.

Mijntje

Mijntje

03-07-2017 om 19:08

baking soda

schijnt ook daarvoor te zijn

Elektrische tandenborstelkopjes

Ja Paradontax geeft best wel een gore film op de tandenborstel.

Iemand enig idee of het poetsmechanisme van een elektrische tandenborstel-borstelkopje beschadigd wordt door genoemde schoonmaakmethoden?
Of moet ik dat nog eens uitproberen met een hopeloos vies borsteltje?

Half a twin

Half a twin

03-07-2017 om 20:53

electrische tandenborstel

Gaat prima, daar doe ik het altijd mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.