Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chippie

Chippie

08-08-2011 om 15:22

Tanden bleken; hoe en wat?

Ik wil al heel lang mijn tanden laten bleken. Ben wel wat huiverig. Wie heeft ervaring, waar heb je het laten doen, tevreden of spijt, waar moet ik op letten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tanneke

Tanneke

08-08-2011 om 18:03

Hier

Ik heb van de tandarts een heel pak siliconen bitjes gekregen waar een soort gel in zit. Die gebitjes moet je dan in doen, 20 minuten laten zitten en goed poetsen.
ER zaten 10 van die gebitjes in en het hielp heel goed voor een tijdje. Mijn tanden waten heel erg wit, maar dat duurde niet zo lang. Een maand of 3.

Verder kun je eens zoeken op " zoom" . Dan word er een soort gel op de tanden gedaan en word er speciaal licht op gehouden. Een neef heeft dit laten doen en het resultaat wa prachtig,maar na een jaar "moest" hij weer terug.
Bovendien is zoom niet geschikt voor gevoelige tanden. Het kan echt heel zeer doen.

Ik kwam , omdat ik dus gevoelige tanden heb, daarvoor niet in aanmerking en heb nu " porcelain veneers" .(we wonen in USA en ik weet niet hoe het in het Nederlands heet precies).
Het zijn een soort van porceleinen plaatjes die over je eigen tanden worden aangebracht. Je kunt zo zelf bepalen welke tint, hoe wit je wil(ik heb niet hagelwit ofzo, dat staat zo nep en kunstgebitterig) en vorm. Mijn tanden waren echt niet mooi. Eeen paar grote, een paar kleine, een scheef etc. Nu is alles mooi recht en wit en ik heb nergens last van gehad. Het is wel behoorlijk duur hier. Hetzelfde, per tand, als een kroon.

Succes!

ps. Ik heb weleens van die " whitening strips" geprobeerd,maar dat haalt niet veel uit als je bijvoorbeeld koffie drinkt of een glas rode wijn, ben je weer terug bij af. Dat is echt een paar dagen maar mooi.
Als je die veneers hebt, verkleurd het ook nooit meer. Gewoon 2 keer per jaar naar de monhygieniste om schoon te maken.

Lees mee

Ik lees mee! Ik erger me ook al tijden aan de natuurlijke kleur van mijn tanden. Ze hoeven echt niet spierwit, maar wat witter dan nu lijkt me veel mooier. Ik heb wel websites gezien waar je spullen krijgt thuis gestuurd om zelf een gebitsafdruk te maken. Bedrijf maakt op basis daarvan bleeklepels waar je gel in moet doen om 's nachts je tanden te bleken. Kost iets van 100 euro. Iemand ervaring hiermee?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.