Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ob-tje

ob-tje

16-02-2014 om 15:30

tampon vraagje

Ik ben nooit een ster met tampons geweest, maar de laatste tijd gaat het me steeds beter af. Alleen even een vraagje.
Ik heb altijd begrepen dat je tampons langer in kunt houden, maar ik heb hem bv 1 uur in en moet dan plassen, wat dan? Kan ik hem dan gewoon inhouden of moet ik dan verwisselen?
En soms heb ik het idee dat ik hem niet in kan krijgen, net of het te droog is zeg maar, kan dat?
En zit er nog verschil in de merken tampons? Aangezien ik wel verschil merk in merken maandverband.

'T is wat zeg, ben je 40 en dan weet je nog niks van tampons

Katniss

Katniss

16-02-2014 om 15:33

Kan hoor

Je kunt gewoon plassen met een tampon in. Dat komt uit een ander gaatje Ik verwissel om de 4 a 6 uur, en 's nachts zelfs nog iets langer. Qua merken heb ik alleen ervaring met tampax en ob, en de laatste 20 jaar gebruik ik alleen maar ob. Huismerken durf ik niet zo goed te proberen.
Als het te droog is gebruik je waarschijnlijk een te grote maat. Ik kan het over het algemeen met een mini af en die zijn zo klein dat je geen last hebt van stroefheid.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-02-2014 om 15:44

Droog

Helemaal eens met katniss, maar een toevoeging: als het allemaal wat stroef gaat is mijn ervaring dat ik m er te snel uit wil halen, dus nog te droog. Nat glijdt beter.

Thursday Next

Thursday Next

16-02-2014 om 16:41

hier

ik gebruik voornamelijk ob, wel eens huismerk geprobeerd maar ob vind ik echt fijner.
Bij plassen kan het touwtje wel nat worden, die doe ik dus voor ik plas even naar de zijkant.

ob-tje

ob-tje

16-02-2014 om 16:59

katniss

Dat het een ander gaatje is snap ik
Maar als ik heb geplast dan zit een tampon niet meer fijn bij mij, vandaar mijn vraag.
Denk dat ik dan maar eens mini's moet halen, kijken of dat fijner zit.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-02-2014 om 17:03

Ob-tje

Zit ie dan wel diep genoeg? Bij mij blijft het gewoon zitten als ik plas (en ik maak me ook niet druk over het nat worden) Als ik m'n inbreng verdwijnt er een hele vinger naar binnen.

naduwen

Na het plassen moet ik hem vaak ook weer even terug op zijn plaats 'zetten', want dan komt het toch wat naar beneden, blijkt. Niet zo raar, dus.

En ja, ik herken ook dat het af en toe te 'droog' aanvoelt bij het inbrengen, soms doe ik dan even geen tampon maar een verbandje en dan bij de volgende wcbezoek lukt het wel.

Dalarna

Dalarna

16-02-2014 om 17:26

Droog

Als het te droog is heb je de vorige tampon er waarschijnlijk te vroeg uitgehaald of de tampon is inderdaad te groot van maat.

Tine Winkel

Tine Winkel

16-02-2014 om 19:22

huismerk ook prima

Nou ja, eigenlijk kan ik niet vergelijken tussen huismerk of OB. Ik gebruik nu zo'n 20 jaar huismerk en dat bevalt prima. Gewoon van Kruidvat of Trekpleister (ander doosje maar volgens mij zelfde fabriek). Prima spul.
Verder eens met mn voorgangsters hier: als het te droog voelt was de tampon nog niet vol genoeg. Dus dan een kleinere tampon nemen of de grotere langer laten zitten. Ik doe dat laatste. Kleinere tampons zakken snel uit en dat zit niet fijn (en fietst al helemaal onplezierig).

Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2014 om 01:36

Even rust nemen

Mijn ervaring is (of was...) dat als ik de tampon verwijderd had en meteen een nieuwe in wilde brengen, dat dat nog niet zo makkelijk ging. Een korte (plas-)pauze kon al schelen. En in het algemeen ook even de rust nemen om de tampon in te brengen en te voelen welke route je ermee af moet leggen voor het beste draagcomfort.

Ik wisselde trouwens bij elk wc-bezoek van tampon. Bij het plassen kon ik niet uitsluiten dat de tampon toch nat werd. Op een gegeven moment leek een tampon niet meer helemaal goed te blijven zitten bij mij.

Wat betreft merk of niet merk, voelde ik me op de zware dagen toch wel iets zekerder met OB, met het groene randje op het doosje. Op de minder zware dagen en zeker de laatste dag, maakte het niet zoveel uit of ik merk of niet merk gebruikte.

Charis

Charis

17-02-2014 om 11:30

ob'tje

Dat gevoel dat het te droog is om een tampon prettig in te brengen herken ik goed. Daarom gebruik ik zelf altijd tampons met inbrenghuls van OB, dat glijdt beter en ik kan ze dan tenminste diep genoeg inbrengen. Ik gebruik OB super plus maandverband want mijn menstruatie is meestal zwaar.

Als je het idee hebt dat de tampon na het plassen niet meer goed zit (je voelt hem zitten zeg maar), dan is de tampon omlaag gezakt. Je hebt hem dan misschien niet hoog genoeg ingebracht? Bij mij gebeurt dat alleen als de tampon compleet verzadigd is, van alleen maar plassen zou dat eigenlijk niet moeten kunnen.

Sophie

Sophie

17-02-2014 om 12:55

Bekkenbodem

Heeft het gevoel van een uitzakkende tampon ook niet te maken met een zwakke bekkenbodem? Dit lees ik namelijk wel bij informatie over bekkenbodemklachten. Je kunt dit trouwens wel trainen. Voorheen kon ik nooit langer dan 3 seconden mee springen op de trampoline met mijn kinderen (omdat ik dan direct heel nodig moest plassen en ook gewoon begon te druppelen) maar inmiddels is dat na training (gewoon op internet opgezocht en ik wist het nog wel van zwangerschapsgymnastiek) weer helemaal in orde (kan nu gewoon ongestoord meespringen)
Maar goed, terug naar de tampon, dat zou het ook kunnen zijn. Verder gebruik ik ook graag tampons met inbrenghuls van OB , en tegenwoordig trouwens van Kruidvat zelf want OB heeft nieuwe gemaakt (van plastic) en die vind ik totaal niet prettig om te gebruiken (dan krijg ik de tampon op een of andere manier minder diep in)

Charis

Charis

17-02-2014 om 14:15

Sophie

Ja, OB slaat de plank flink idd. mis met die plastic dingen wat mij betreft. Bij Action kun je nu heel voordelig de oude OB met ingbrenghuls van karton scoren, want zij hebben de oude partijen opgekocht. Heb al voor een heel jaar in huis

Sophie

Sophie

17-02-2014 om 18:56

oh was jij dat Charis....

Ik was laatst ook bij de Action en daar waren ze niet meer (wist dat ze daar ook OB verkochten in de oude verpakking) Maar ik ga binnenkort nog wel een keertje kijken of er weer ligt. Maar die van het huismerk van de Kruidvat zijn ook wel een goed alternatief vind ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2014 om 21:46

Bekkenbodem

Naar mijn gevoel kan het verzakken daar niet aan liggen bij mij. Maar met een beetje geluk ben ik nu toch definitief verlost van het hoofdstuk menstruatie. Even afkloppen... klop klop...

ob-tje

ob-tje

18-02-2014 om 07:41

bedankt

Bedankt voor jullie tips!
Heb er wel wat aan gehad.
Fijn dat er dit forum is, ik had anders niet geweten aan wie ik het had kunnen vragen!
Ik ben in elk geval weer wat zekerder met tampons.

Charis

Charis

19-02-2014 om 13:35

Haha Sophie

Dat was ik ja.... . Goed om te weten dat de tampons met inbrenghuls van het Kruidvat een goed alternatief zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2014 om 19:01

Echt... ongelofelijk!

Nu dus ongesteld...

Heb je het weer voor elkaar?

Kaaskopje, laatst bij topic "Gezondheid" over de overgang zat je op te scheppen dat je geen opvliegers meer kreeg en prompt zat je "met een plofkop achter de computer". Dan moet je toch beter weten dan hier neer te zetten dat je bijna van je menstruatie af bent.
Of een topic openen dat je nooit ergens de hoofdprijs wint. Of kan je alleen negatieve dingen over jezelf afroepen hier?

Monique D*

Monique D*

21-02-2014 om 17:28

De wens is de vader van de gedachte

Kaaskopje: het afkloppen heeft dus niet geholpen!

En hopelijk verdwijnen die menstruaties nog vóór jouw 60e levensjaar!
Helaas moet je toch aan de tampons!

Misschien toch een jaar wachten (en dan hopen dat het niet binnen dat jaar komt)? Dan pas ben je officieel in de overgang!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2014 om 20:37

Haha

Ik durf echt niets meer te zeggen!

Die tampons heb ik inderdaad maar weer gehaald.

En: nééé... niet nóg 7 jaar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.