Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marieke

Marieke

18-06-2012 om 22:22

T-shirts met gaatjes

Hoe het kan, geen idee, maar dochter heeft in al haar t-shirts gaatjes, ongeveer ter hoogte van de knoop dan de spijkerbroek. Ze draagt geen riemen, de schoolbank is ook heel, zo ook de tafel thuis en toch: overal gaatjes. En ik, ik snap er niets van. Wie wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Hier ook een dochter met allemaal gaatjes in haar t-shirts op de plek van de knoop. Komt toch echt door de wrijving over de knoop. T-shirt IN de broek dragen? Die oplossing heeft hier trouwens geen zoden aan de dijk gezet, want dat is teveel gedoe. Dus draagt ze de t-shirts met gaatjes gewoon....

Tip

Hier sinds een aantal maanden een nieuwe oorzaak: een katje. Ze wordt heel graag gekuffeld door de kinderen, maar als ze daarmee klaar is zet ze zich af met de achterpootjes, waardoor er in één shirt soms wel drie gaatjes komen te zitten.
Als het echt te erg wordt en ik het shirt graag nog gebruik, bestel ik op internet 'velours strijkapplicaties', bv sterretjes of hartjes, in alle kleuren en vormen en die strijk ik erop. Zonder het gaatjes eerst dicht te maken, want de lijm van de applicatie lijmt het gaatje dicht. Super! Gewoon zoeken op 'velours strijkapplicaties' dus en je vindt wel een paar sites.

Misschien

Laatst zag ik bij een nog niet zo oud t-shirt van mij ook op die plek een gaatje, en moest aan eerdere draadjes op OO denken. Ik draag geen riemen, rand van bureau is te laag, ik breng geen uren aan het aanrecht door - integendeel. Wat ik toen zelf had bedacht dat de oorzaak kan zijn: het hoekje van de stof van je broek waar het knoopsgat in zit. Dat staat bij mij een beetje naar voren als ik m'n broek dicht heb. Is precies een puntje wat een klein beetje naar voren steekt, en als je wat stevigere stoffen voor je broeken hebt (spijkerstof, dikke katoen) is dat redelijk hard. Zou dat het kunnen zijn?

silvester

silvester

19-06-2012 om 14:28

Grappig

Ik had die vraag ook in mijn hoofd om hier te stellen, ik was hem nog geniet eerder tegengekomen trouwens, maar lees ook pas sinds kort meerdere rubrieken op OOL
Ik wijt het maar aan de riem, ik draag nooit een broek zonder riem namelijk, misschien dat ding van de gesp ( hoe heet dat eigenlijk?) dat je door de gaatjes steekt? Is ook wel eens wat scherp uitgevallen soms...
Het is bij mij ook pas het laatste jaar dat me dat telkens gebeurt met gaatjes in t shirts, misschien nieuwe riem oorzaak?

bibi63

bibi63

19-06-2012 om 15:37

Inmiddels ben ik erachter

Ook ik (en dochterlief) heb al jaren gaatjes in t'shirts e.d. Het schuren tegen aanrecht, autoriem, tafel enz. is vaak geopperd. Toch bleef ik mij afvragen waarom dat de laatste jaren voorkomt en vroeger niet. Maar ik ben er achter!! "Vroeger' zaten onze broeken hoger. Zeg maar net boven het 'bolle' stukje van je buik, daar zat de knoop. Nu zijn de broeken al jaren lager, dus ook de knoop. En dit zit nou net op het 'bollere' stukje van je buik én vaak op de hoogte van aanrecht/tafel rand en daardoor dus dat geschuur (door riem óf knoop).
Gr. Bibi

Merel

Merel

20-06-2012 om 07:56

Niet mee eens bibi

Helaas heb ik die gaatjes al 20 jaar. Bij het ene shirt erger dan bij het andere shirt. Soms zelfs op de rug (maar altijd zo rond dezelfde hoogte) dus de hoogte van de broek lijkt me er niet toe doen. Ik heb ook jaren geen riem gehad en toen had ik ook die gaatjes. Nee ik ben er eigenlijk zelf nog steeds niet uit wat het is. Het is alleen wel altijd in t-shirts en nooit in een trui en volgens mij ook niet in bloesjes. Ik denk dus eigenlijk dat slijtage op die plek het meest logische moet zijn. En t-shirt stof is nu eenmaal dunner dan stof van overhemden en truien.

Jolijt

Jolijt

23-06-2012 om 17:59

Ik ben het nog steeds met geen enkele verklaring eens.

Helaas!!

Ik draag nooit riemen en heb ook een setje van een shirt met een tricot broek zonder knoop of rand, in dit setje wordt nooit gekookt oid (en ik sta nooit tegen de aanrecht) en toch gaatjes.

Bij de kinderen komt het voor vanaf een jaar of 14, maar alleen bij dochter; man en zoon hebben nooit gaatjes terwijl die wel koken en een riem dragen en een broek met knoop.

Sommige shirt gaan jaren mee zonder gaatjes in andere zitten ze binnen een week (heb al jaren dezelfde mouwloze basisshirtjes als 'testobject')

Ik zou graag eens denken 'ja, dat moet het zijn' want dan kon ik het eindelijk voorkomen of me erbij neerleggen.

Merel

Merel

23-06-2012 om 20:54

Nou lara

Nee dat lijkt me helemaal niet, want als de trommel van de machine de schuldige was, dan zouden die gaatjes op elke willekeurige plek in een shirt kunnen komen. Niet alleen de buik. Dus dit klopt niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-06-2012 om 21:44

Tja

Ik heb zo ook weleens op mijn rug. Ik geloof dus wel in de verklaring van Lara. Of het zijn de ritsen van broeken en vesten. Sinds ik de broeken met de knoop dichtmaak en vesten dichtrits voordat ze de machine ingaan is het een stuk minder. Maar nog steeds niet over en soms inderdaad ook bij shirts die amper gedragen zijn.

En laastst zelf in een jurkje waar ik nooit een broek bij aan heb.

Ach ik kijk er maar altijd overheen. Supergoeie kleren zijn het dan niet meer, maar zo voor door de week kan het meestal nog best wel.

Jolijt

Jolijt

24-06-2012 om 20:06

Alleen in meisjes/dames shirts?

Ik heb vandaag bij het wasvouwen eens extra opgelet, maar zoon van 16 en man hebben beiden nergens gaatjes in, terwijl bij jongste dochter (12) ik een enkel gaatje aantref en bij oudste (18) regelmatig.

Kan werkelijk niets bedenken aan activiteiten die dochters en ik wel doen en de mannen niet en de heren dragen beiden wel broeken met knoppen en riemen.

Manlief zegt dat herenkleding steviger is, maar ook dat wil er bij mij eigenlijk niet in.

Hebben jullie gaatjes in herenshirts?

Hanne.

Hanne.

24-06-2012 om 21:47

Ook in jongens shirts

Hier zitten ze ook in de shirts van mijn jongste (8) dus het is hier in iedergeval geen vrouwen activiteit waar het door komt.

Ja, ook bij de heren

Hier zitten vaak gaatjes in mijn shirts, maar ook in die van man en zoon. Ook geen idee waar het door komt.Het heeft in ieder geval niets te maken met normale slijtage plekken, ze komen ook in nieuwe shirts.
Ik vind de tip om op een lager toerental te centrifugeren nog wel een goede die ik ga uitproberen.

Jolijt

Jolijt

25-06-2012 om 00:30

Lager toerental...

kan het toch echt niet zijn??
Dan zitten die gaatjes toch random en niet in de buikstreek?

Pam

Pam

26-06-2012 om 14:09

Hier ook

en wat denken jullie van het lipje van je rits? Als dat niet netjes weggeduwd zit is dat echt een scherp dingetje. Hier dus ook altijd last van die gaatjes, ter hoogte van de broekband, anders nergens dus komt echt niet door centrifugeren of dergelijks.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.