Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

30-01-2012 om 09:44

T is vriezerontdooitijd!

klein tipje...
s'nachts spullen uit de vriezer in een afgesloten bak buiten zitten (in de vrieskou van de week ) en de vriezerdeur een nachtje openzetten, smorgens doekje erdoor en de vriezer is weer ontdooit tot de volgende vorstperiode...zonder gedoe met fohnen, emmers heet water enz.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dankdank!

Ik loop al vanaf november te denken dat de vriezer ontdooid moet worden zodra het vriest. Nu is er diepvrieskou voorspelt en was ik het natuurlijk glad vergeten

Rosase

Rosase

30-01-2012 om 10:06

Wat een tip!

Ik zat een week of twee geleden toen het -1 was al te dubben of dit nou HET moment was om de vriezer te ontdooien. In tijd kwam het me niet uit en ik vond de temperatuur nou ook niet zo je van het. Dus niet gedaan.

En nu was ik het dus ook weer vergeten.

En inderdaad gewoon heel de nacht buiten. Grote dweil voor de vriezer en klaar..... Wat een idee, dat ik daar nou zelf nog niet op gekomen was.

sinas

sinas

30-01-2012 om 10:39

Slim idee inderdaad

maar nou heb ik een vriesKIST. Zou het daar ook mee kunnen?

Doen wij ook!

Wij hadden het er gisteren ook al over.
Onze vriezer is al twee jaar niet aan de beurt geweest, dus die kan wel weer een keer ........
G

Sascha2

Sascha2

30-01-2012 om 11:45

Ha!

De tip van de dag, dank! Ik had er nog niet aan gedacht, terwijl het inmiddels wel nodig begint te worden om mijn vriezer te ontdooien. Mooi, ik heb weer een klus voor deze week

Cato

Cato

30-01-2012 om 12:07

En voor straks

En voor diegene die er deze keer toch niet aan toe komen of in juni een ongelooflijke drang krijgen de vriezer uit te mesten: vergeet fohn en warm water, maar gebruik strooizout!

Lol...

Heb ik een niuewe trend gezet met mijn wasmachinefilterschoonmaakdag-posting?

maar je hebt helemaal gelijk Tess, het is een prachtige week om de vriezer te ontdooien. Overigens (bedenk ik mij nu) is mijn ' amerikaanse'(vries-kel-ijsblokjescombi echt ontdooivrij. Ik heb hem nu een jaar of 3-4 en heb het vriesdeel echt nog nooooit hoeven ontdooien. Af en toe maak ik de plankjes even schoon & haal er een doekje door, maar that's echt it. Heerlijk.

Voor de liefhebbers zal ik ergens als de lente eraankomt even melden wanneer het ramenlapdag is en vloer-in-de-was-zet dag. Goed?

Ingrid

Oh, en nog wel een echt bruikbare tip: als het nog echt gaat sne

...dan is het wollen-kleden-reinigingsmoment aangebroken! Paar uurtjes op de kop in de sneeuw leggen & daarna weer lekker op laten drogen....

Ingrid

Brianna F

Brianna F

30-01-2012 om 15:17

Vriezer

Ik kon niet wachten op vorst en heb de afgelopen maand de vriezer leeggegeten. Vandaag was deze leeg, gaat het ook vriezen. Nou ja, hij staat te ontdooien en aan de herrie te horen breken er telkens grote stukken ijs af.

Hombre

Hombre

30-01-2012 om 16:59

Mooie tip

Eindelijk eens testen of die ijsblokjesmachine het na ontdooien misschien weer gaat doen!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-01-2012 om 21:01

Hoe

Moet je de vriezer dan nog uitzetten ofzo? Of is alleen het deurtje open voldoende?

Vic

Vic

30-01-2012 om 21:37

Nou

Als je alleen het deurtje open zet, mag je over een paar dagen een heel ijsblok wegbikken. Je moet hem wel uitzetten.

Roosje

Uitzetten, beslagkom kokend water erin, handdoeken onderin, deur dicht, na 2 uur even kijken, handdoeken uitwringen, nieuwe bak kokend water en dan nog een uurtje deur dicht. Daarna goed drogen, aanzetten en vriezer is als nieuw.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

31-01-2012 om 07:50

Nog één tipje...

als je bang bent dat je koelkast te warm wordt omdat hij de hele nacht uitstaat kun je daar de koelelementen (die je w.s. nog wel in je vriezer hebt leggen ) in doen zodat je koelkast op temperatuur blijft...

(en inderdaad ik heb dit afgekeken van het wasmachine schoonmaak draadje , voor mij kwam dit helaas net te laat zodat mijn hele washok onder water stond omdat de wasmachine in één keer leeggepompt moest worden ;-{

maar handige tips zijn altijd welkom lijkt mij !!

rosa

rosa

31-01-2012 om 08:00

Ingridt

Maar wordt dat kleed daar dan schoon van?? Zakt het vuil in de sneeuw als het nat wordt?

En nog een vriestip

Hoe graag ik ook zou willen en hoe nodig het ook is, sorry hoor, maar met deze temperaturen kan ik echt niet de ramen wassen.
Excuus van de dag lijkt me

Roosje Katoen

Roosje Katoen

31-01-2012 om 11:31

Oh ja

Dat is slim, wat diepvrieselementen in de koelkast. Ik kon al geen aparte knop vinden voor de vriezer, maar dat klopt dus dat de koelkast dan ook uit gaat... weer wat geleerd

Bedankt voor de tip

Het was in een kwartiertje gefixt.
Ik heb een volle waterketel in de vriezer gezet (maar ik heb niet zo'n grote, wij hebben vooral veel koeling).
Deur dicht.
Kopje koffie.
Deur open en alles kwam los.
Voelt heerlijk om van dat ijs af te zijn!

Brianna F

Brianna F

31-01-2012 om 15:22

Das snel

Ik heb gisterenmiddag de vriezer uitgezet en om 10 uur s avonds was het bovenste gedeelte nog stijf bevroren. De teiltjes water waren niet aan te slepen, ben ik ook snel mee gestopt. Dat hij in een ijskoude garage staat helpt natuurlijk ook niet en de vrieselementen bovenin, die ik er niet uit kreeg, want: volkomen vastgevroren hebben ook niet bijgedragen. Maar vandaag is hij dan toch hartstikke leeg. Donderdag vlees in de aanbieding bij de Lidl.

Tigerfeet

Tigerfeet

31-01-2012 om 18:04

Thanks voor de tip

Mijn vriezer moet helaas vaak ontdooid(stomme bosch) maar durf het spul niet buiten te zetetn(honden katten etc in de buurt) maar overdag even buiten dan kotm het vast goed
tigerfeet

Mamvantwee

Mamvantwee

01-02-2012 om 10:01

Ha, bedankt voor de tip!

Gisteren heeft mijn man onze vriezer ontdooid (en tegelijkertijd de handrem van de auto, maar da's een ander verhaal...!). Nu lopen de laden weer soepel.

Groet, Mamvantwee

Ook schoon

De diepvrieskist. Ook altijd fijn om weer te weten wat er allemaal onderin ligt.

Handrem!

Daar dacht ik vanmorgen ook opeens aan ! Niet meer op de handrem zetten met dit weer ! De vriezer gaan we morgten ontdooien !
G

sinas

sinas

01-02-2012 om 12:41

Vriezer en handrem

vriezer gaat hem helaas niet worden, gister bij de kaakchirurg geweest en zo intensief op mijn kop in die kist hangen gaat hem nu niet worden. Balen.
En dan de handrem. Helaas heb ik een auto die automatisch op de handrem gaat.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

01-02-2012 om 13:24

3 kopjes koffie

en 3 bakken kokend water, zo lang duurde het hier. Er zat dan ook wel heel veel ijs in. Maar nu is hij weer als nieuw! En ik weet weer precies wat ik op voorraad heb... morgen een lekker linzensoepje die helemaal onderin lag, past prima bij het mooie winterweer!

Vic

Vic

01-02-2012 om 20:11

Handrem

Daar heb ik nog nooit rekening mee gehouden. Mijn auto staat altijd op de handrem geparkeerd. Nog nooit vastgevroren geweest. Wel eens alle autoportieren

Roosje Katoen

Roosje Katoen

01-02-2012 om 20:38

Nooit

Ik zet de auto nooit op de handrem, kan ik het ook niet vergeten als het vriest De autosloten bevriezen ook altijd, zo irritant, niks helpt daartegen. Heb nu maar een deur open gelaten...

Tijgeroog

Tijgeroog

01-02-2012 om 22:06

Vic

Het kan natuurlijk best zijn dat toen je portieren bevroren waren, de handrem ook bevroren was.

Vic

Vic

01-02-2012 om 22:25

Haha

Nee, want ik ben nog binnen gekomen. Is trouwens wel een leuk verhaal, achteraf. Weet je nog, januari 2005? Toen werd mijn jongste geboren en de eerste dag dat ik weer zelf oudste naar school bracht (na 1,5 week ongeveer) vroor het -15 en lag er 30 cm. sneeuw. Liep ik dus eerst door dat pak sneeuw te sloffen naar de auto, met maxicosi in de hand. Waren drie van de vier portieren dichtgevroren, en moest ik dus via het rechterachterportier de maxicosi naar binnen sjouwen, tussen de stoelen door op de voorstoel. Vervolgens zelf met mijn gammele dikke lijf tussen die stoelen door wurmen. En toen zo ongeveer stapvoets naar school rijden, waar we ook nog op tijd aan kwamen!

Hombre

Hombre

05-02-2012 om 17:17

Dooioperatie

Vanmorgen succesvol afgesloten. Inhoud op het balkon gezet. Zojuist de eerste lading ijs uit de blokjesmachine. Die was dus inderdaad bevroren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.