Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Synthetische hoofdkussen wassen (Ikea)

Dag allemaal
Even een vraag: zoon heeft een hoofdkussen van Ikea, met een zeer dikke synthetische vulling. Bij het vervangen van de sloop viel het me op dat het kussen een nare geur heeft. Zoon had de laatste keren zijn bed zelf verschoon en geen ondersloop gebruikt.
Ik lees op de website van Ikea dat de synthetische kussen gewassen kunnen worden, maar wat is jullie ervaring? Komt het nog goed uit de wasmachine? En aangezien ik geen droger heb ga ik het buitendrogen, maar zouden jullie hard centrifugeren of juist zacht, zodat de vulling niet samen klontert?
Alvast bedankt
Sini

Gewoon doen

Ik was kussens op 60 graden. Zonodig schud ik ze daarna weer wat in vorm voor ik ze buiten laat drogen. Ze zijn dus echt niet allemaal meer strak en perfect evenredig gevuld maar dat hoeft ook niet. Van mij dan.

Tango

Tango

21-05-2017 om 22:33

Ik was alle kussens

Maakt niet uit van welk materiaal. Nou ja, kussens met donzen vulling hebben we hier niet vanwege allergieën. En vanwege diezelfde allergieën was ik regelmatig de kussens. De meeste blijven prima en gaat er eentje teveel klonten o.i.d. dan kopen we een nieuwe.
Dus ik zou zeggen, gewoon doen.
Een ondersloop gebruik ik eigenlijk niet. Meestal gewoon een sloop om het kale kussen heen. Nu je het zo zegt, bedenk ik me dat mijn moeder dat wel altijd doet. Leuk onderwerp voor een draadje...wie gebruikt een ondersloop?

Sinilind

Sinilind

22-05-2017 om 10:42 Topicstarter

Ik gebruik en ondersloop

dus, vooral omdat zoon, heftig in de puberteit, veel zweet 's nachts! En daarom ruikt zijn kunnen niet zo fris.
Sini

40er

40er

22-05-2017 om 12:28

Ondersloop

Ja hoor, ik gebruik ook onderslopen. Was ze niet wekelijks hoor, maar pas als ik het nodig vind.

Wassen van de kuss3ns kan prima hoor. Wat ik vaak doe, tussen door met het drogen even flink aan de vulling plukken zeg maar, is hij weer fluffy.
Maar het liefst gooi ik ze even in de droger (maar dat gaat lastig voor je)

Ja hoor

Ook onderslopen hier. Mijn molton onderslopen zijn inmiddels versleten, dus doe ik gewone katoenen. Liever heb ik molton, dus als ik dat eens tegenkom dan doe ik die weer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.