Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinterpiet

Sinterpiet

08-11-2013 om 21:46

Surpriseideeën?

Heeft iemand ideeën hoe je een taco of sushi maakt als surprise? Zoon wil liever een taco maar sushi lijkt mij eenvoudiger?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2013 om 08:52

Hmm

Groot stuk karton (doos openknippen om aan de afmeting te komen), cirkel uitsnijden, rillen en dubbelvouwen. Dat is dan de taco. Van dat matrassenfoam brokken snijden, iets vochtig maken en verven. Van karton schijven komkommer maken en sliertjes sla. Pur er op spuiten als saus.
Lastige surprise hoor!
Sushi: oude groot wit badlaken in de lengte dubbelvouwen. Leg dit op glanzend zwart of heel donkergroen dunne stof. Op het badlaken leg je het cadeau in groen ingepakt papier. Oprollen en met een schietnietmachine vastzetten.
O, de taco zou je ook van stof kunnen maken. Maak de tacovorm, naai het bijna helemaal dicht. Hier en daar laat je wat groens en roods uitsteken, van stof of papier.

Sinterpiet

Sinterpiet

09-11-2013 om 10:14

sushi

Bedankt Rosa, die taco lijkt mij ook te lastig, ik heb geen pur en vind die onderdelen echt lastig.

Sushi moet eenvoudiger zijn: Ik heb op internet zitten zoeken en ik vond het idee om zo'n rol te maken van zeewierkleur en de zijkant (rijst) te maken van piepschuim maar daar tussen moet ook nog iets zichtbaar zijn. Hoe doe ik dat?
Stof eromheen is wel slim ja, dat lijkt beter dan karton maar ik ben bang dat donkergroene glanzende stof erg duur is en waar haal je dat tegenwoordig?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2013 om 12:30

Glanzend

Je kan vliegerpapier kopen, dat is vrij glanzend en ook wel sterk. Voeringstof op de markt of rondvragen aan mensen in de buurt wie nog wat heeft liggen. Ik zou niet met én piepschuim én stof én papier werken, kan wat lastig zijn om e.e.a. aan elkaar te bevestigen. Hoe groot is het cadeau? Je kan anders ook nog een sushischaal maken met allemaal sushi erop (klein, dus makkelijker) en in de dubbele bodem het cadeau stoppen. Ik zou denk ik voor de oude handdoek gaan, door de structuur ziet het er al wat rijstachtig uit. Bij de etos hebben ze momenteel een handdoekenactie, kan je voor €1,- een handdoek kopen .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.