Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marijnsmama

marijnsmama

27-11-2011 om 22:51

Surprise voor oma

Mijn zoon moet nog een surprise maken voor zijn oma. Ze wil een boek. Zoon kan nu ook een surprise maken in de vorm van een boek, maar dat lijkt ons wat lastig. We zien ze wel op internet met een oud telefoonboek, maar die hebben we niet, plus dat het boek voor oma wat te dik is.
Wie heeft er nog een leuk idee voor een surprise die mijn zoon van 9 (met mijn hulp) zelf kan maken.
Oma houdt dus van lezen, van geschiedenis, van op vakantie gaan met de caravan etc. Ze geeft niks om luxe, mooie kleding etc. Wie denkt er met ons mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat is een sleurhut

de middeleeuwse variant kan ik denk ik er zelf bij verzinnen.

Een caravan!

app-sent

Surprise boek

Marijnsmama, jij schrijft:

'Ze wil een boek. Zoon kan nu ook een surprise maken in de vorm van een boek, maar dat lijkt ons wat lastig.'

Even een tip voor het maken van een surprise boek, wat namelijk best heel makkelijk te maken is.

Je neemt een kartonnen doos, die qua vorm lijkt op een boek. Vervolgens plak je de bovenkant van de doos dicht met tape. En daarna snij je met een mesje de bovenkant in z`n geheel los, zodat je een flap krijgt( net als de kaft van een boek dus). De buitenkanten beplak je met dik papier, welke kleur je wilt. De bovenkant, zijkant en onderkant beplak je met wit papier voorzien van streepjes, dat moeten dan de pagina`s voorstellen. Het cadeau verstop je dus gewoon in de doos (het boek). Ontzettend simpel en ziet er erg leuk uit kan ik je verzekeren, we hebben dit gisteren gemaakt. O ja, vergeet niet de titel op het boek te zetten

Succes, overigens vind ik zo`n sleurhut, euh caravan ook erg leuk.

marijnsmama

marijnsmama

28-11-2011 om 12:53

Dank

Bedankt voor de tips. Ik vind een caravan wel leuk, maar ook jouw idee voor een boek vind ik super Olijvje. Ik ga even met zoon overleggen. Gaat helemaal goed komen!

Fijn

Als jullie toch voor dat boek gaan, echt, het is heel gemakkelijk en ziet er heel leuk uit.

Groet,
Olijvje

Vic

Vic

28-11-2011 om 19:50

Boek

Mijn dochter heeft vorig jaar een surprise gemaakt van een dik boek uit de kringloopwinkel à 1,50 euro. De binnenkant 'uitgehold' (dus een vierkant uitsnijden in de bladzijden, buitenkant bladzijden blijft intact). Maak het vierkant wel groot genoeg, want ik moest zes keer bijsnijden voordat het cadeautje erin paste. Na het snijden de bladzijden aan elkaar plakken met hobbylijm (dik), en de kaft vastplakken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.