Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

28-11-2011 om 11:31

Surprise ideeën

Mijn zoon zit in de 3e van de middelbare school. Afgelopen vrijdag kwam hij me verdrietig vertellen dat hij deze week 9 toetsen heeft. En dus helemaal geen tijd meer over heeft om surprises te maken. Hij is teleurgesteld dat school, die al zoveel van hem vraagt, het leukste feest van het jaar verpest. Wie heeft tips voor snelle maar toch leuke surprises? Ze zijn bedoeld voor thuis, op school wordt er geen sinterklaasfeest meer gevierd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kanon

Ik heb net een snelsurprise gefrut:
Pakje inpakken in zwart of bruin papier, een WC-rol omwikkelen met zilverfolie of ander metalig papier, twee wielen van karton eraan en dat kanon op het pakje zetten. Voor een explosief persoon (of eentje die Risk krijgt, in ons geval)

Bellefleur

Bellefleur

28-11-2011 om 13:00

Leuk!

dat is een hele leuke! Ik ga alle tips uitprinten voor hem, en dan kan hij kiezen. Dank je wel!

mijk

mijk

28-11-2011 om 13:07

Heb je een naaimachine?

Dit monster vind ik echt leuk als surprise

http://thinkliz.com/2009/02/13/softie-bat-monster-free-pattern/

Even opletten Amerikaanse patronen zijn inclusief naadtoeslag. Je zet de machine dus gewoon iets aan de binnenkant van de stof...

Mijk

mix

mix

28-11-2011 om 16:56

Kijk even

op hobby.blogo.nl Daar staan de meest eenvoudige, snel te maken, doch fantastisch uitziende surprises, voorzien van eenvoudige filmpjes hoe je het moet maken.

De site laadt extreem langzaam, dus wel even geduld.
Ik heb bv voor iemand een strijkvrij overhemd gemaakt.
Karton ter grootte van a-viertje (stevig papier kan ook), bovenaan, aan de linker en rechterzijde voor 1/3e inknippen. (kan ook bloes zijn natuurlijk)
Zorg dat die strook ongeveer 5 cm hoog is.
Omvouwen en de 2 zijkanten van die strook naar het midden vouwen en vastzetten, dat is de kraag.
Plak over de hele lengte een strook van 2 cm breed dat is waar je knopen tekent of plakt. Borstzakje vouwen en er op plakkeninpakken in doorzichtig folie en klaar. Nog geen kwartier werk en het kadootje kan er onder. (google op: overhemd knutselen)

http://www.knutselidee.nl/sint/overhemd.htm

Vic

Vic

28-11-2011 om 22:22

Ja, dat is toch idioot

Dochter heeft ook proefwerkweek deze week. Ze moet ook nog behoorlijk wat leren omdat ze anderhalve week school heeft gemist. Slecht gepland, zo in de week voor Sinterklaas ;-(

Bellefleur

Bellefleur

29-11-2011 om 10:05

School en pakjesavond gaan niet samen.

Op 6 december hebben ze huiswerkvrij. Zegt een leraar van mijn dochter: ik weet dat jullie huiswerkvrij hebben, maar ik geef jullie toch een opdracht...
Mijn zoon wilde gisteren met een surprise voor papa beginnen, maar omdat twee van zijn vrienden hem hebben laten zitten bij een groepswerkstuk voor biologie, heeft hij tot elf uur 's avonds geprobeerd de schade te herstellen. Arm jong... Hij moest ook nog een boekverslag inleveren en een proefwerk Frans leren.
Overigens, leuke tips tot nu toe! Ik heb al even rondgekeken op een paar sites.

Meer

Een satnav met op het (getekende of geprinte, whatever) scherm een route van een slachtoffer dat verdwaald was dit jaar, of er altijd een eeuwigheid over doet om van zijn kamer naar de woonkamer te komen oid. Gewoon pakje zwart of grijs inpakken, scherm erop maken met een paar waypoints, eventueel een antenne eraan, klaar. Gedicht doet de rest.
Luidspreker/radio voor iemand die zijn muziek altijd te hard heeft staan: wederom pakje zwart inpakken (zwart crèpepapier kost maar weinig en je kunt er lekker veel mee ), luidspreker maak je van wit papier waar je ruitjespatroon op zet, een paar dopjes erop bij wijze van draaiknop. Je kunt het zo snel of uitgebreid maken als je tijd hebt.
Mobieltje, wederom met zwart papier en een schermpje.
Fietspad/wandelpad voor de liefhebber, pakje groen inpakken, van bruin papier een slingerpad erop en een verkeersbord (fietspad, voetpad) ofzo. Variant: pakje zwart inpakken(dat is de weg) en met wit een zebrapad maken.
Zwart gat voor iemand van wie de spullen altijd verdwijnen: pakje zwart inpakken, pingpongballetje inpakken in leuke kleur en een "saturnusring" eromheen maken en dat er bovenop plakken.
Kasteel: wit doosje van de super, een paar happen eruit knippen zodat er kantelen ontstaan, poort en ramen tekenen en hier en daar zo'n fragment van bakstenen.
Medaille (voor de een of andere al dan niet denkbeeldige prestatie): Van stevig karton twee cirkels, plat cadeautje ertussen (ideaal voor een bol-bon oid), aan elkaar nieten/plakken en een flink lint eraan.
Succes, Belle-zoon!

tonny

tonny

29-11-2011 om 15:41

Grrrr die groepswerkstukken! - o.t.

Het is een gruwel en het gaat maar door, zelfs op de uni. Dochter krijgt geen tentamencijfer als het groepswerk niet voldoende is. Een paar mensen laten het afweten en dan moeten de mensen die zich al hebben ingezet ook nog de laatste losse eindjes vastknopen om het cijfer niet in gevaar te brengen. Stom systeem.

Verdelen

Ik verdeelde zo'n groepsopdracht vaak met 2 studiegenoten, deden we alledrie een derde. Als de opdracht zich ervoor leende
Maarja, 1 luie appel is genoeg voor een hoop frustratie..

app-sent

Bellefleur

Bellefleur

30-11-2011 om 09:22

Mag je als draadjestarter ook off topic gaan?

Ik kreeg een telefoontje van mijn zoon. Klein stemmetje. Hij had zich ziek gemeld. Bekaf. Ik heb hem groot gelijk gegeven. Toen ik thuis kwam van mijn werk was zoon al weer druk bezig met leren voor de volgende twee proefwerken. Het is zo langzamerhand wel heel erg off topic, maar ik ben onder de indruk van zijn doorzettingsvermogen! En het groepswerkstuk: een van zijn vrienden heeft zijn excuses aangeboden, en beloofd dat hij zijn uiterste best zal doen. De leraar had hen een dag uitstel gegeven. 14 jaar hè! Ik krijg met de dag meer vertrouwen in de jeugd van tegenwoordig.
En nee, ook gisteren niet toegekomen aan de suprises. Vandaag ook niet, hij moet een klasgenootje helpen met duits grammatica... Tsja. Ik krijg dan wel geen surprises dit jaar van hem, maar wel veel moedertrots. En die is toch langer houdbaar dan de gemiddelde surprise...

Merel

Merel

30-11-2011 om 09:48

Goed zeg

Wat een doorzettingsvermogen en inzet! Leuk om te zien hoe zich dat ontwikkeld hé, ook dat groepswerken, ik weet er alles van, toch goed dat hij dit zelf weet op te lossen, de leraar weet vast ook wel wie er wel of niet gewerkt heeft (tenminste, dat hoop ik ten zeerste!)
Vertel je hem wel dat je trots op hem bent, en ook waarom, volgens mij is dit heel fijn voor hem om te horen!

Belle

Wat geweldig van hem! Ik zou bijna zelf dat medaille-idee uitvoeren voor hem, hé-le-maal goed zeg.

Aïda

Aïda

30-11-2011 om 11:54

Tip: bij de ah

Voor als hij toch nog 5 minuten tijd weet te vinden!

Bij de appie heijn hebben ze een supriseset. Die kost €2.50 en daar kan je heel simpel een paar verschillende suprises van maken.

Eigenlijk komt het erop neer dat je met het papier/karton dat erbij zit een doosje versiert tot sinterklaas, piet, telefoon, laptop, toffee of vis aan een hengel.

Misschien dat hij hier iets mee kan??

En verder geweldig goed dat hij zich zo inzet voor school! Alleen jammer dat scholen hier niet iets meer rekening mee houden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.