Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hello Kitty

Hello Kitty

29-11-2011 om 13:33

Surprise hello kitty, graag tips

Ik heb al het een en ander gelezen over het maken van surprises. Iedereen is er maar druk mee. Ik wil graag een hello kitty surprise maken. Ik las al over een ballon met papier mache. Het moet vrijdag wel klaar zijn.
Ik dacht het lijfje van een doos. Het hoofd dus met die ballon en papier mache. Hebben jullie nog tips? Hoe maak ik de oren/handjes voetjes eraan?
Ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

29-11-2011 om 14:34

Mijn dochter zit in groep 8, dus kwa school wordt het de laatste surprise, en ze wilde zo graag papiermache...ze kliedert graag...)
Dus ach, why not.

Hello kitty

Van een oud wit laken, ogen van vilt en een strikje van een restje stof heb ik deze ook weten te maken:

http://durvina-ala-carte.blogspot.com/2010/12/de-surprises.html
hierop zie je een surprise - kussen van hello kitty

Ben je niet zo handig met de naaimachine... dan kun je natuurlijk beter met papier aan de gang gaan, kies er dan voor om net als dit kussen alleen de kop te doen: hello kitty is dan al heel herkenbaar!

liefs en succes , timsmama

guera

guera

29-11-2011 om 15:00

Wordt lastig

Papier mache doet er wel echt 2 dagen over goed droog te worden en dan nog verven. Als je NU begint en donderdagavond verft moet t net lukken

Ik zou alleen een hoofd doen. Geen lijfje, gedoe.
Alleen het losse hoofd met de oortjes. Dus een ballon of strandbal opblazen. Dan stroken krant scheuren. Behangplaksel maken en de stroken papier natmaken met de lijm. Ik doe altijd gewoon strook papier op ballon leggen en flinke hand lijm erop en inzepen etc etc. Ik maak geen pulp. Dat doorgt voor geen meter.

Oortjes kun je denk ik wel maken met proppen en die dan verbinden door lange stroken en dan een beetje vormen.
Dan goed laten drogen en laatste avond verven. Maar als dat meerdere kleuren en lagen moet dan is dat nog lastig timen.
Suk6!

mix

mix

29-11-2011 om 16:42

Kan makkelijker met papier mache

ballon met kwast insmeren, niet te dik. Stroken erover leggen en die bovenkant weer dun insmeren met lijm. Stroken erover en laten drogen in de vensterbank op een krant. Na een paar uur nog eens dun insmeren met lijm, kranten erover, drogen in de vensterbank en het is hard en stevig genoeg, dus als je smorgens begint is in de avond of hooguit de dag erna de boel klaar om te verven. Dun verf gebruiken, in de vensterbank boven cv laten drogen en met een uur is het droog.

Hello Kitty

Hello Kitty

29-11-2011 om 20:57

Bedankt tot zover, ik ben begonnen

met een ballon en papier mache van wc papier gemaakt.
Er zit 1 rol wc papier op de ballon, best veel, maar ik kreeg het niet echt dunner, dan zag ik de ballon er weer doorheen.
Het ligt nu voor de verwarming.
Nu nog het probleem, de oren. Die moet ik er morgen maar opmaken. Met papier mache en dan zelf de vorm erin maken dacht ik?
En het strikje zou ik kunnen kopen en er dan aan vastmaken.
Ik doe dit voor het eerst, dus tips en makkelijke ideeën zijn heel welkom.
Groetjes Hello Kitty

mix

mix

29-11-2011 om 21:55

Oeps

ik bedoelde stroken kranten. Toiletpapier zal waarschijnlijk langer duren. De oren kun je evt maken van een door de helft gesneden eierdopje van een eierdoos. Beetje in vorm knippen vastplakken en daarna met papier mache van kranten (zoals hierboven beschreven), dan ben je zo klaar

Hello Kitty

Hello Kitty

30-11-2011 om 12:13

Inderdaad oeps

het is veel te nat en nog lang niet stevig. het leek heel mooi om mee te werken, maar dan als je weken de tijd hebt.
Vanmiddag lukt niet meer, want dochter thuis. vanavond nieuwe poging.
Een schoenendoos als toffee kan altijd nog.
ben ik toch iets te ambitieus dit jaar.

Merel

Merel

30-11-2011 om 16:59

3d kitty

Je kan een kitty hoofd natekenen op groot formaat, zodat het kadootje erin past, desnoods nog een losse strik voor het leuke relief. Vervolgens maak je ook een achterkant van het hoofd, en je maakt een lange rand met inknipjes (je weet wel hoe je iets ronds moet opplakken, zo kan je die hele lange sliert, zeg van iets van 8cm breed, langs heel de rand van Kitty lijmen, dan de achterkant erop en je bent klaar.Kadootje stop je er in, in een doosje, lijm je op een van de zijden, die rand maakt de voor en achterkant dicht.

Hello Kitty

Hello Kitty

30-11-2011 om 21:24

Wauw, merel, goede tip

Maar die bewaar ik voor onze volgende dochter als zij naar school gaat.
Nu heeft manlief 2 witte piepschuimbollen gekocht en daarop hebben we het gezichtje gemaakt. In het lijfje zit het cadeau, met schroef op elkaar.
Ziet er leuk uit, manlief ontzettend trots en ik allang blij dat er toch nog iets moois is uit gekomen.
Die papier maché ballon ga ik wel verder laten drogen. Leuk knutselproject om mee te oefenen.
Dankjullie wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.