Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marianne

Marianne

01-12-2016 om 09:47

surprise beugel, hoe dan?

Ik wil als surprise een gebit met een beugel maken maar ik kom er even niet uit hoe ik dan het gebit moet maken. Op internet zie ik wel wat frutsels van karton maar die vind ik niet zo heel mooi. Iemand een idee hoe en met welke materialen ik zoiets kan maken?

Kinne

Kinne

01-12-2016 om 10:34

Piepschuim

Heb je nog wat piepschuim liggen? Of misschien vragen bij de plaatselijke audiowinkel/Blokker ofzo.

Of van oude witte sokken iets in elkaar knutselen. Die sokken op vullen, evt in 2 knippen, het boord opvullen als tand en de onderkant van de sok( hoe heet dat, loopgedeelte?) als kies?

Maar eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd om dat te maken.

Ga nu de onze maken, een insect en Een dorp. Gelukkig nog een paar dagen de tijd.

Kinne

Kinne

01-12-2016 om 10:38

O was nog niet klaar

Die sokken in de juiste vorm naast elkaar zetten en vastplakken en dan met ijzerdraad de beugel maken. Dan zit alles gelijk stevig in constructie en blijft het goed op zijn plek zitten. Althans, in mijn hoofd. Weet niet of dat met de werkelijkheid overeen komt.

Kinne

Kinne

01-12-2016 om 10:42

Piepschuim

Piepschuim kan je hetzelfde doen als mijn voorstel met de sokken. Piepschuim in juiste vorm snijden en dan in vorm van gebit zetten, aan elkaar plakken, beugel maken van ijzerdraad.

Het waren 2 verschillende voorstellen. Was niet zo duidelijk uit mijn posting. Sorry, ga voortaan eerst even goed nadenken wat ik wil schrijven, dan hoeft het niet in 3 keer.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2016 om 11:44

Hoe duur mag het worden?

Ik zie op Bol.com gipsgaas voor 6,99. Daarmee kun je tanden en een kaak vormen. Beetje verf over de kaak van Action. Bij een doe het zelf- of hobbywinkel kun je aluminiumdraad kopen (dat buigt heel makkelijk, gewoon met de hand) en van aluminiumfolie kun je slotjes vouwen. In aanschaf kom je dan wel boven een tientje uit, maar als het niet op gaat kun je er later nog iets mee doen.

Waarom een beugel?

Waarom wil je een beugel maken? Een beugel dragen is niet zo fijn. De pijn in de kaak of de wondjes aan de binnenkant van je wangen of lip. Kan je niets anders bedenken dan een beugel-surprise?
Als jij een beugel droeg, zou jij het dan grappig vinden dat er grappen gemaakt gaan worden met jouw ongemak. Net als een bril voor een brildragende.

Maar afijn, als je zo graag een beugel maakt; met papier maché en kippengaas maak je een gezicht met een kaak. De tanden teken je met stift. Dan plak je kleine moertjes op de tanden, boven en onder en verbindt deze met ijzerdraad. Of je las je vast met een soldeerbout.
Met een dikker stuk ijzerdraad maak je ook nog een buitenboord beugel. Voor wat extra ongemak en grappig effect . De haken van dikker ijzerdraad, haak je in de papier maché en de andere uiteinden bevestig je aan een stuk band.
. Een echte surprise moet namelijk wel echt lijken. Dus dat vergt wat zweet en tranen en niet opgeven. Zo gelijk aan het dragen van een beugel. (Bedenk maar dat in het echt een beugeldrager uren in de stoel heeft gezeten met een verkrampte kaak en een paar dagen soep en vla als avond eten.) Een lastig werkje, en oh, vergeet de elastiekjes niet tussen de moeren op de hoektanden. Misschien heeft de beugeldrager nog wel een paar slingeren.

Uit respect voor gelukkige, kan je ook iets anders maken wat minder lastig is.

Uitleg: de kinderen hebben slotjes gedragen. Eén moest zelfs eerst in ziekenhuis een tand verwijderen en daarna werd in de kaak gesneden zodat aan een dwarsliggende kies een kettinkje te plakken zodat die mbv beugel op zijn plaats werd getrokken, ( duurde totaal ruim 2 jaar). Over een paar maanden laat ik ook een paar overvallende tanden dmv beugel 'recht' zetten. Nodig om zo de tanden beter te kunnen poetsen en gaatjes te voorkomen.
Marianne, Ik vraag mij dus af of je zelf wel eens een beugel hebt gedragen..

Marianne

Marianne

01-12-2016 om 13:52

Flanagan

Poehee, relax. Ik vraag enkel tips!

Niet dat het nodig is om je uitleg te geven, maar ja ik heb een beugel. Niet vroeger, maar nu op dit moment. Sterker nog, ik heb al langer een beugel dan mijn kind en zal hem ook langer moeten dragen. Als het in de ene kaak goed staat volgt een kaakoperatie in de bovenkaak, worden er tanden getransplanteerd, wordt mijn melktand vervangen door een stift, krijg ik een plaatje over mijn voortanden en worden mijn ondertanden weer opgebouwd. Ik weet hoe het voelt, ik weet hoe de brackets je wangen openhalen, ik weet hoe het voelt als een draad in je wang prikt, ik weet hoe het is als je tong vastzit aan je beugel waardoor je kunt praten noch slikken en je op de HAP moet worden geholpen.

Voor dit soort ellende is humor uitgevonden, kan je dingen relativeren.

En ja ik vind het grappig om iets te maken bij dat wat momenteel vol in de belevingswereld van mijn kind is. Net zo goed dat mijn kinderen het grappig vonden om voor mij als surprise een bril te maken met enorm dikke glazen. Want een bril heb ik ook.
Misschien krijg ik dit jaar als surprise wel een astmapuffer.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2016 om 14:18

Flanagan

Als je een beugel draagt is toch niet meteen je hele gevoel voor humor weggespalkt?

Ik kwam op mijn idee van gips, omdat ik een keer een poppetje had gemaakt, die met een gipsbeen in bed lag en héél toevallig had zij een gipsvoet gemaakt, waarschijnlijk om haar eigen voet en been heen gevormd. Mijn zus is verpleegkundige, vandaar deze surprises. Ik ben aan mijn voeten geopereerd, dus ik weet hoe pijnlijk iets kan voelen, maar het lachen is mij daarom niet vergaan.

Hulp Sinterklaas

Hulp Sinterklaas

01-12-2016 om 15:51

Sinterklaas traditie

In mijn familie is scherp en eerder pesterig dan lief de traditie met Sint. Vroeger surprises die op het randje waren met gedichten die eroverheen gingen. Nu alleen nog gedichten maar nog steeds is lief en aardig niet het meest voorkomende woord in de schrijfsels.
Na dik 20 jaar kan man er nog niet aan wennen dat hij gefileerd word in zo'n gedicht. Zijn familie deed alleen super lief en asrdig in rijmen. Bijna overdreven zo lief.
Dus is een beugelbekkie een leuke surprise JA HELEMAAL in ons gezin dan bij mans familie is het een no go. Dus schat wel in of het past binnen het gezelschap.

Voor school met de kinderen hebben we het altijd leuk gehouden dat was verplicht.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

01-12-2016 om 16:40

Leuk juist

Leuk juist, die surprises mogen toch wel een beetje "stekelig " zijn?

Een kippenpoot van papier-maché voor een vegetariër, een bloementuintje voor iemand in wiens tuin het onkruid een halve meter hoog staat, een auto voor iemand die al 6x gezakt is voor zijn rijbewijs. Het zorgt hier voor grote hilariteit.

Je moet het op 5 december allemaal niet te serieus nemen. Er zijn natuurlijk grenzen, maar een beugel, ach. Ik hoop voor alle beugelkinderen, dat het dragen van een beugel het ergste is wat ze in hun leven overkomt, hoewel ik heel goed weet hoe pijnlijk het af en toe is.

Wat betreft die beugel: een stuk karton in de vorm van een kaak knippen, van piepschuim of geverfde oasis tanden en kiezen snijden en die met dubbelzijdig plakband op het karton plakken. Succes. Ik ben zelf bezig met een boekenwurm. Voor iemand die niet van lezen houdt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.