Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

reina

reina

24-12-2010 om 18:17

Suikervrij dessert

Komende week krijg ik 'eters' waarvan iemand geen suiker mag. Ik zoek een niet te moeilijk, maar wel lekker suikervrij dessert, heeft iemand toevallig een leuk recept liggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Speciaal maken

Mijn ouders hadden een kennis die ook alles suikervrij moest. Mijn moeder haalde altijd van alles speciaal voor haar in huis. Suikervrij gebak, suikervrij chocolade. Totdat de kennis op een gegeven moment zei dat liever niet te hebben. Ze voelde zich verplicht om alles wat speciaal voor haar werd gekocht ook op te eten, vaak is het niet eesn lekker.
Ik zou bijvoorbeeld een mooie kaasplank met verschillende kaasjes serveren met een lekkere borrel.

Minet

Minet

24-12-2010 om 19:25

Crumble

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=134162

als je geen ananas in huis hebt kan het natuurlijk ook met alleen appel.

Inge M

Inge M

24-12-2010 om 20:21

Ik zou ook gaan voor de kaasjes

Mooi dessert toch

Biene M.

Biene M.

25-12-2010 om 06:48

Nog iets

Meringues kun je ook heel eenvoudig met vloeibare zoetstof maken in plaats van met suiker. Alleen doe ik er dan altijd rode vruchten en licht geslagen room bij en in fruit zit natuurlijk ook allemaal suiker. De room doe ik trouwens wel zonder suiker, maar kan natuurlijk ook eenvoudig met zoetstof.

Massi Nissa

Massi Nissa

25-12-2010 om 07:39

Let op met zoetstof

Zoetstoffen zijn niet bepaald gezond. Iemand die geen suiker mag, eet daar dan al snel teveel van. Ik zou ook gaan voor de kaasplank. Wat ook heerlijk is: hangop met studentenhaver. Is er suikervrije yoghurt verkrijgbaar om daar hangop mee te maken?
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

25-12-2010 om 09:03

Tuurlijk massi

Yoghurt is toch suikervrij??
Als je dan zelf fruit toevoegt aan de hangop, kom je een heel end.

reina

reina

25-12-2010 om 11:12

Merinques

Ik wil iets feestelijks serveren. Die merinques zijn vast niet gezond, maar wel leuk en fruit mag wel, dus met rood fruit erbij staat het ook nog eens mooi! Kaasplankje vind ik een beetje erg afgezaagd, zo jaren '80 (sorry ) Hangop is ook lekker, maar heb ik volgens mij vaker voor haar gemaakt (het gaat puur om suiker trouwens). Ik weet dat zij het wel waardeert als ik speciaal iets voor haar maak of in huis haal, omdat veel mensen daar niet aan denken.

Rembrand

Rembrand

25-12-2010 om 13:45

Pannacotta

Dit had ook nog een idee geweest.
Je kunt de suiker vervangen door vloeibare zoetstof en dan heb je ook een heerlijk toetje. Je kunt het serveren met vers fruit of een vruchtensaus zonder suiker.
( hoewel verse dadels met honing er ook heerlijk bij smaken).
M.

(Janneke67)

(Janneke67)

25-12-2010 om 16:06

Chocopannekoekjes met vers fruit!

Meel, melk, ei en zout, daar maak je de pannenkoekenmix van. Doe daar wat cacao doorheen en dunnen pannenkoekjes van maken.

Doe in een schaal vers fruit en maak een soort van dressing van yoghurt en mascarpone. Heerlijk toetje en iemand die suikervrij moet eten, kan dit ook gewoon eten.

Voor de anderen doe er een bolletje ijs bij.....smullen!!

(Janneke67)

(Janneke67)

25-12-2010 om 16:07

Oh, tis niet volledig.

Hahaha...

Bak dus dunne pannenkoekjes, die daar het fruit met dressing in, en vouw een soort van open pakketje (frietzakje) en leg dit mooi op het bord!
Heel leuk met een bolletje ijs (voor degene die wel suiker mag)

reina

reina

25-12-2010 om 16:38

Janneke

is ook leuk en lekker! Ik ga maandag bedenken wat ik ga maken

Massi, zoetstof

Als ik meneer Katan mag geloven, zijn die zoetstoffen helemaal nog niet zo ongezond. Hij heeft er een leuke passage aan gewijd in zijn hier al veel genoemde boek over wat nu eigenlijk gezond is. Dat boek heb ik even niet bij de hand, maar op zijn site staat in een column dit ook nog: "Omdat mensen geen calorieën willen maar wel van zoet houden greep de industrie naar zoetstoffen zonder calorieën. Probleem is dat die vroeg of laat allemaal een slechte naam krijgen. Objectief is er niets mee mis, er zijn weinig onderdelen van uw voeding zo grondig onderzocht als aspartaam of cyclamaat, maar er blijven altijd mensen die zorgen hebben, en via internet verbreiden die zorgen zich snel."
http://www.mkatan.nl/radio-en-tv/330-19-apr-stevia-het-nieuwste-e-nummer.html?qh=YToxOntpOjA7czoxMToiem9ldHN0b2ZmZW4iO30%3D

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.