Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ava

Ava

04-12-2016 om 10:41

suggesties voor wrapbeleg in trommel

Zoon is tijdens de lunch op school een moeilijke eter. Thuis houdt hij gelukkig wel van veel en gezond eten. Hij wil gelukkig wel vaak vanalles proberen, dus dat is mooi meegenomen. Maar hij krijgt 's avonds niet alles in een keer binnen dus vaak staat hij 's nachts nog een keer op om wat te eten. Dat is niet zo gezond (ivm rust en zijn gebit) dus ik ben op zoek naar lunchideeen.

Gisteren was ik in de turkse toko en heb daar platte arabische broden gekocht, een soort wraps zeg maar. Thuis belegd met sla, avocado, kip en tomaat en hij vond het heerlijk. Dat wil ik van de week eens uitproberen voor de lunch in de middag. Nu is avocado niet zo handig omdat het snel bruin wordt als het lang in een broodtrommel ligt.

Nu zoek ik lekkere en handige combinaties voor erop, die je dus wat alnger kan leten liggen.
Geven jullie wel eens wraps ed mee voor de lunch?

Juno

Juno

04-12-2016 om 10:45

Nee

Ik hou niet van lang geleden klaargemaakte boterhammen of wraps. Ik maak het ter plekke klaar en neem alle ingrediënten los mee.

Pirata

Pirata

04-12-2016 om 11:02

andere dingen meegeven?

Mijn zoon is ook een moeilijke eter. Soms eet hij als extra nog een eierkoek of hij neemt knijpkwark mee.
Dit naast zijn heeeerlijke pakje droge LU-crackers (1 pakje, jawel).
Jongste is te mager en die krijgt van mij een klein bakje notenmix mee. Die zou een wrap trouwens wel waarderen. Vooral als ik er kruidenkaas en sla op zit.

angel3

angel3

04-12-2016 om 13:43

divers

Kruidenkaas rucola en kipfilet doen wij er vaak op.
Of insmeren met pesto en kipfilet
Tomaat mozarella basilicum vinden ze ook lekker maar wordt zompig dus die doen we niet meer in de trommel.
Huttenkase, gekookt ei en verse spinaziebladeren is ook lekker.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-12-2016 om 15:27

Gebakken ei

Mijn favoriete wrap is met gebakken ei, rauwe ham en pesto. Met wat excuussla is het net een echte maaltijd. Wij maken ze ook met roomkaas/kipfilet/komkommer en zalm/roomkaas/sla. Combinaties met avocado en mozzarella vinden we ook heel geslaagd, maar dat neemt niet zo fijn mee.

Mams

Mams

04-12-2016 om 15:30

Leuk idee!

Ik ga mijn kids hier ook af en toe blij mee maken bij de overblijf denk ik...

Wij eten wel eens een wrap met kruidenkaas, rucola en een plakje gerookte zalm.
Of inderdaad pesto en kipfilet. Is allebei wel trommelproof denk ik, zeker als je het verpakt in alufolie zodat het niet te warm wordt...

Yaron

Yaron

04-12-2016 om 15:31

sla

Hier willen ze er persé ijsbergsla op, meestal doe ik er eerst dun kerrie mayonaise of crème fraiche op, dan sla, daarna wisselend kipfilet/ham/zalm/gebakken spek/omelet/ananas/komkommer/tomaat/ui/paprika/avocado/kappertjes in diverse verschillende samenstellingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.