Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ava

Ava

26-12-2012 om 15:51

Suggestie gezocht Eten voor feestje.

Met kerst hebben mijn vriend en ik het jaar doorgenomen. Het is een heel druk jaar geweest en wij hebben daar ons sociale leven deels voor ingeleverd. We proberen wel contact te houden maar het is minder frequent. Nu kwamen we spontaan op het idee om in de laatste week, zoals we ooit eens eerder hebben gedaan, onze vrienden uit te nodigen de laatste week binnen te droppen voor een kop soep (of iets anders lekkers). De vorige keer was dat zelfgemaakte erwtensoep. Dat was heel lekker, veel waardering van vrienden. Gelukkig vroor het toen flink want in onze ijskast was te weinig plek. Dat is dit jaar anders. Dit jaar is onze oven stuk. Daarbij het is mij dit jaar te veel gedoe om het zelf te maken. Toch wil ik het liefst iets zelf maken voor onze vrienden, kennissen en familie.
Zelf kom ik op dit moment niet verder dan Gluhwein. Maar dat vind ik wat afgezaagd. Heeft iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Capucijners

Bak vooraf een flinke pan spekjes. Met wat blikken capucijners, komkommer in het zuur en wat losse sla heb je ook een heerlijk makkelijk hapje.
Ook lekker met zelfgemaakte appelmoes of appelcompote uit blik als je niet genoeg koelruimte hebt.

Anneke

Anneke

26-12-2012 om 20:03

Oliemolen

Wij hebben dat een keer gedaan met oliebollen. Maar groentesoep (bouillonblokje, zak soepgroente, gehaktballetjes, klaar. Maar zelfgemaakte erwtensoep vind ik echt een traktatie... Het hoeft niet culinair verantwoord, dat doet het spontane schuif lekker aan gevoel teniet.

Ik mis

de suggestie voor een stomppotbuffet

Ava

Ava

31-12-2012 om 12:05

Oeps

Ik reageer te laat vanwege griep onder de leden, sorry dames. Bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.