Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

P

P

12-09-2011 om 20:10

Suffe vraag over de wasmachine

Pman kwam er achter dat Pschoonzus een wasmachine heeft die als die klaar is niet open kan. Pas na minstens 10 min hoor je een klik en dan pas kan die open. Pschoonzus kon niet geloven dat bij onze Miele de trommel nog draaiende is en dan al op nul springt en je hem dan ook meteen open kunt doen. Verder kunnen wij gewoon de machine openen tijdens het wasprogramma, tenzij de machine echt helemaal vol water is, dan zou je moeten afpompen eerst.

Ze begrepen allebei niet van elkaar dat er ook zo'n soort machine bestaat. Dus de suffe vraag van vandaag: kun jij je machine bijna altijd openen (alleen als die vol water zit dus niet en het is een voorlader) en kun je hem openen zodra die klaar is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inderdaad

Vrij hoog sufheidsgehalte, maar dat maakt dit forum juist leuk
Hier een AEG die tijdens het draaien niet open kan, maar bijna direct nadat de teller op nul staat, klikt en tadaa, deurtje open!
Ik heb hiervoor een wasmachine gehad, waarbij het wel een minuutje duurde voordat de deur open kon.
Maar het klinkt niet best als je de deur tijdens het draaien kunt openen!

amk

amk

12-09-2011 om 20:20

Zou niet moeten kunnen

dat ie niet open kan is normaal en meestal na 1,5 minuut deblokeerd hij pas.
Het is een beveiliging en bij mijn weten is het standaard dat het deurtje zodra het programma begonnen is niet meer geopend kan worden.

Merel

Merel

12-09-2011 om 20:20

Minuutje

Ja hier duurt het een minuutje ofzo, ik sta wel eens tevergeefs aan het deurtje te trekken en te wachten. Mijn vorige wasmachine ging iets sneller open,dan duurde het ongeveer 15 seconden nadat de trommel stil stond.

marie

marie

12-09-2011 om 20:25

Mijn miele ook

hallo
Ook mijn Miele voorlader kan eigenlijk altijd open, behalve als die vol water staat. Heel handig om er nog snel wat bij te gooien.
Maar wasmachine van schoonzus (onbekend merk) kan dat dus weer niet en zij moet inderdaad ook een aantal minuten wachten als de machine klaar voordat de deur open kan.
Trouwens voor diegenen die het een eng idee vinden dat onze Miele open gemaakt kan worden door kinderen - er kan een kinderslot op geprogrammeerd worden.
Groetjes

Lynna

Lynna

12-09-2011 om 21:01

Kan miele open?

Ga ik dat toch eens proberen, superhandig zeg, dit forum

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

neteret mut

neteret mut

12-09-2011 om 21:03

Mijn vorige

kon open tijdens het draaien, soms duurde het lange centrifugeprogramma mij te lang en dan deed ik de deur alvast open. Even wachten totdat hij uitgedraaid was en dan de was eruit ( eerder maar niet , geen goed idee om je hand tussen het sneldraaiende wasgoed te steken). Kon ook open als je nog snel wat wasgoed erbij wilde stoppen, maar wel tot een bepaalde hoogte van de waterstand. Was idd ook een miele, van 26 jaar oud. En of het ouderdom was ( aan/uitknop wilde niet goed meer en daarvoor gebruikte ik de deur; programma kiezen, was erin, deur dicht en het ding startte dan wel) Of het met mijn nieuwe ook kan weet ik niet.

Thursday Next

Thursday Next

12-09-2011 om 21:18

Hier

duurt het even, 1 of 2 minuten, ik weet het niet precies. Ik heb de wasmachine, een AEG, nu een jaar of 9 en heb er eigenlijk nog maar 1 of 2x wat bij willen doen. En dan is het even wachten dus.

Vic

Vic

12-09-2011 om 21:19

Siemens

Bij mijn wasmachine (Siemens) kan ik het deurtje pas na 90 seconden openen. Dat was bij mijn vorige machine (Miele) ook zo. Erg onhandig als ik hem net aan heb gezet en er dan achter kom dat er iets uit is gevallen, maar wel zo veilig.

Die van mij (bosch siemens )

wil altijd open als er niet teveel water instaat. Moet je wel eerst even op pauze drukken, en als ie aan het draaien was ontgrendelt hij pas als ie stilstaat. Ik vind het wel handig. Als ik er nog even snel iets bij in wil stoppen, of als ik de was nog wil ophangen voor ik naar bed ga & het centrifugeren duurt me te lang.

Ingrid

Ook minuutje

Als ik op start heb gedrukt kàn ik het programma onderbreken om er nog iets bij te gooien. Maar dan moet ik het programma stopzetten,ik doe dat eigenlijk nooit. Maar niet meer als de trommel volloopt met water. Als het programma klaar is duurt het een minuutje ofzo en na een ferme "klik" mag de deur open.
Tijdens het centrifugeren kan de deur niet open voorzover ik weet. Het is een electrolux.

Ook een minuut

ongeveer met een Zanussi.

oregano

oregano

12-09-2011 om 22:40

Minuut

hier ook.
Groet, oregano

Tango

Tango

12-09-2011 om 23:05

Indesit

Hier een vrij nieuwe Indesit, waarvan de deur vrijwel meteen open kan als je hem pauzeert. Ik heb het tot nu toe allen nog maar aan het begin van het programma geprobeerd, inderdaad om er even nog iets bij te gooien, dus weet niet of het later ook nog kan. Aan het einde van het programma piept hij twee keer en dan kan de deur ook meteen open.
Bij onze voorgaande machine, een Samsung, duurde het een minuutje als je tussendoor de deur wilde openen. Aan het einde van het programma speelde hij een heel liedje en dan kon de deur open. Behalve de laatste keer dat ik hem gebruikte. Toen was er blijkbaar iets doorgebrand, want het stonk vreselijk, en de deur ging helemaal niet meer open. Einde Samsung, na 4 jaar! Daar kopen we dus geen wasmachine meer van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.