Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stropdas

Hallo, weet iemand hoe ik een stropdas kan wassen? Kunnen ze in een handwassopje/ fijnwasprogramma...Heb wel zo'n dassenwasje pot van HG staan maar daar kan ik niet mee uit de voeten. Bedankt voor het meedenken.

Groet, Carmam

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

07-10-2011 om 19:40

Vziw

Geen goed plan, tenzij je van kreukige dasjes houdt

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lennest

lennest

07-10-2011 om 22:30

Wasbenzine

Dat doe ik. Tenminste bij zijden stropdassen. Oprollen, speld er doorheen, schoon jampotje, stropdas erin, zoveel wasbenzine erbij tot de stropdas onder staat. Even schudden, max toen minuten laten staan, nog een keer schudden, wasbenzine afgieten in ander potje. Stropdas eruit halen, afrollen, buiten laten drogen, klaar! Wasbenzine lost vet op en als 't droog is, ruik je er niets meer van. Oh ja, wasbenzine moet je niet door de gootsteen spoelen. Vandaar het overgieten in een ander potje, dekseltje erop en dan de bak in.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Er bestaan stropdassen

die wel fatsoenlijk uit de was komen, is mijn ervaring. Ik doe ze wel altijd opgerold in een lingerienetje. Maar de methode wasbenzine lijkt me prima, ware het niet dat ik al jaren geen wasbenzine meer in huis heb. Waar koop je dat?
En in welke bak moet het na afloop, ik zou die bak niet weten te staan in onze gemeente.

lennest

lennest

08-10-2011 om 21:16

Wasbenzine

Ik heb geen idee of wasbenzine in de gifbak moet, maar ik doe 't gewoon in de grijze bak.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lennest

lennest

08-10-2011 om 21:16

Wasbenzine

Ik heb geen idee of wasbenzine in de gifbak moet, maar ik doe 't gewoon in de grijze bak.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Waar koop je dat?

Ik gebruik wasbezine om (vet)vlekken uit kleding te halen......Werkt als een tierelier en nooit restvlekken. Kleding zo plat mogelijk leggen, wat keukenrol eronder en daaronder oude krant (kan het dan intrekken zodat aanrecht/tafel of wat dan ook niet beschadigd) dan met b.v. theedoek gedrenkt in beetje wasbenzine over de vlek wrijven, gewoon weer laten opdrogen (gaat snel) en evt. herhalen.
Ook ideaal voor b.v. jasjes die je (nog) niet naar de stomerij wil doen, maar die een vlekje hebben op een ongelukkige plek.
En je koopt het bij de bouwmarkt, naast de amonia staat het meestal. Ook b.v. action/wibra etc. heeft het.
groeten albana

carmam

carmam

10-10-2011 om 09:15 Topicstarter

Wasbenzine

Ik ga zo naar de bouwmarkt en wassbenzine halen, lege potjes genoeg hier dus kan ik aan de slag. Bedankt voor de tips.

Groet, Carmam

Anna3

Anna3

10-10-2011 om 17:16

Carmam, bouwmarkt

Volgens mij hoef je echt niet met deze herfststorm naar de bouwmarkt, ik zou eerst bij de supermarkt kijken. Het is echt een basisproduct in huis. Ook onmisbaar voor het verwijderen van stickers.

Valkyre

Valkyre

10-10-2011 om 19:53

Volgens mij

Hoort wasbenzine in het Klein Chemisch Afval hoor! Er staat vast een symbool op (een kliko met een streep erdoor = chemisch afval).

groet, Valkyre

En kijk uit

Wasbenzine is licht ontvlambaar, dus zorg dat je dit soort dingen NIET doet terwijl er iemand naast je staat te koken (ben me laatst rot geschrokken toen manlief een sticker ging staan verwijderen vlak naast het fornuis, oef...).
Voor zover ik weet moet wasbenzine inderdaad bij het KCA.

Onze supermarkten hebben geen wasbenzine hoor

heb ernaar gezocht, maar nee.

waar heb je het inmiddels gevonden?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.