Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

29-02-2012 om 16:33

Strijkvraag

Zouden jullie een broek strijken, die verschrikkelijk gekreukt is (want het is een katoenen flodderbroek van 6 euro bij Zeeman), en die alleen gebruikt wordt tijdens het afzwemmen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach

Waarom niet? Ben niet van het strijken maar een gekreukelde broek op de foto's van het afzwemmen is ook zo wat. En die paar minuten werk......

Hee vic, verkleed als troll?

Je weet toch dat OO-ers zo weinig mogelijk strijken. Alleen als het écht niet anders kan. En een broek die enkele minuten na het aantrekken al kleddernat is - ach, wat praat ik nog.

Guinevere

Guinevere

29-02-2012 om 17:09

Nee

Nee, ik zou zeggen: spring ermee in het zwembad en hang 'm daarna nat aan de lijn. Dan droogt ie mooi glad op.
(strijken, wat is dat?)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-02-2012 om 17:13

Haha

Is dat een strijkvraag of een strikvraag?

Rafelkap

Rafelkap

29-02-2012 om 17:43

Nee

Je loopt het risico dat er weinig van de broek overblijft, als hij 6 euro koste. Ik heb ook wel eens slingers proberen te strijken, want het leken net damesslipjes zo gekreukeld. En toen loste er eentje op.
Toch maar weer aan de papieren slingers volgende keer..

Ik wel

Als het echt een erg gekreukeld vod is dan haal ik er eventjes de bout overheen. Het is een katoenen broek zeg je? Even natmaken met de plantenspuit en lekker warm strijken, binnen 3 minuten is het een keurige broek.

Vic

Vic

29-02-2012 om 19:23

Geen strikvraag

En ook geen troll (huh?), wel een gewetensvraagje. Normaal gesproken strijk ik zo ongeveer niets, afgezien van enkele bloesjes die ik dus ook zelden draag. Mijn vraag kwam doordat mijn oudste zei dat ik het niet kon maken om jongste in deze broek (met kreukels) te laten afzwemmen. Ik vond het nogal zonde van het werk voor een broek die ze 5 minuten aan heeft om twee baantjes mee te zwemmen. Het is sowieso een lelijke broek want we hadden helemaal geen enkele zomerbroek meer in huis en lenen lukte ook niet. En ik wilde het kind niet in een spijkerbroek laten zwemmen want ik wil wel graag dat ze slaagt

+ Brunette +

+ Brunette +

29-02-2012 om 20:40

Ook ik strijk zo weinig mogelijk, maar...

Afzwemmen is een hoogtepunt, je oudste heeft gelijk: daar sta je dan in je verkreukelde broek ten overstaan van je zwemgenoten en hun ouders. In de tijd die je aan dit draadje hebt besteed had je ook die broek kunnen strijken

Oudste kan toch wel leren strijken?

Kan ze mooi oefenen op die broek.
Iedereen heppie.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-02-2012 om 20:57

Wie let daarop?

Wie gaat werkelijk zitten kijken of de broeken van die kinderen wel glad gestreken zijn? Ik geloof niet dat dat m'n aandacht gaat hebben tijdens het afzwemmen.
En het is alleen in de korte tijd voor ze in het water springen, daarna zie je er niets meer van.

fryskdumke

fryskdumke

29-02-2012 om 21:03

Ik wel

ik strijk normaal ook veel, gewoon omdat ik het fijn vind. Ik zou de broek voor het afzwemmen dus wel strijken.

Hanne.

Hanne.

29-02-2012 om 21:28

Neen

Zwembroeken gaan rechtstreeks van de lijn (of uit de droger) de tas in. Ik neem nieteens de moeite om ze te vouwen.

Geldt ook voor de T-shirts.

Vic

Vic

29-02-2012 om 21:40

Goh

Beide uitersten zijn ongeveer gelijk verdeeld. Ik denk dat ik hem met de hand probeer een beetje te fatsoeneren.

Inge M

Inge M

29-02-2012 om 21:51

De keus lijkt me simpel

Kind wordt gefotografeerd of gefilmd door jullie/familie voordat ze het water ingaan, dus strijken.
Kind wordt niet eerder gefotografeerd of gefilmd door jullie of familie dan dat ze in het water zit, niet strijken.

Vic

Vic

29-02-2012 om 22:03

Hmmm

Ik denk dat ik wel een fotootje maak, maar daar hoeft die broek natuurlijk niet op. Ik heb ongeveer 50 foto's van haar vader gekregen van het afzwemmen voor A, 5 weken geleden. Dit houden we maar wat kleiner

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-02-2012 om 22:27

Nee joh

Ik zou niet eens op het idee komen om zo'n broek te strijken. Kan me ook niet voorstellen dat er ook maar iemand in dat zwembad denkt 'Goh wat heeft die dochter van Vic een gekreukelde broek aan zeg!' Nee hoor, zonde van je energie

Zal ik nog een paar postings doen onder een andere naam, dan slaat het draadje door naar nee

Haha

Ik help je wel. Nee natuurlijk strijk je dat ding niet, het idee! Erg grappig.

Tuurlijk wel

staat ze toch keurig op de rand van het zwembad, maar ik houd van strijken ;o)

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2012 om 01:00

Vic

waar gáát het eigenlijk over? Een paar minuten werk voor een voor je dochter belangrijk moment. Echt, ik verbaas me. Het onderwerp hier op OO bespreken heeft je inmiddels meer energie gekost dan het klusje in kwestie.

Wat duur!

zoonlief is net in zeemanbroek die 1,5 euro kostte naar school gegaan. Niet te strijken, van dat sneldroogspul.

Ik heb geen strijkbout, maar mocht een van mijn spruiten het in het hoofd krijgen te willen afzwemmen, dan zou ik een strijkbout kopen, en ALLES strijken, niet alleen die broek.

Als je dochter dat nou graag wil

Gewoon strijken die broek. Omdat zij het belangrijk vindt.

Chris

Dirksmama ( ot)

Maar niet net genoemde broek hoor, die blijft aan het strijkijzer plakken :o). Hier werd er niet afgezwommen, onze jongste heeft geen diploma's maar kan prima zwemmen.

Nely

Nely

01-03-2012 om 12:23

Wel strijken

of de broek nog eens wassen, daarna ondersteboven laten drogen aan de waslijn en vervolgens nog een beetje strijken. Als de broek niet echt kurkdroog is strijkt het een stuk sneller.

koentje

koentje

01-03-2012 om 13:47

Natuurlijk wel

anders blijf je je hele leven afvragen of het nou toch door die kreukels kwam dat ze het diploma niet haalde.... of hij

Niet strijken en wel op de foto want......

'dit is zo typisch onze moeder' zullen je kinderen later zeggen 'ze heeft er zelfs een draadje over geopend in een forum!'

fijne dag met diploma!

amk

amk

01-03-2012 om 18:24

Wat een onzin

je ziet helemaal niet op zo'n foto of het wel of niet gestreken is.
Vervolgens duiken ze er mee het water in en dan zie je het al helemaal niet.
En al helemaal om dat je oudste vindt dat het gestreken moet zijn voor je jongste. Laat het haar lekker zelf doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2012 om 22:23

Nog steeds

Waar gaat het over? Is het nu al zo dat een broek strijken, ook al is het maar voor vijf minuten waarin de broek zichtbaar is, een onoverkomelijk klusje is? Ik dacht dat ik lui was...

Voor het afzwemmen wel

Voor gewoon zwemles niet, maar voor afzwemmen deed ik dat wel.
Ben ooit geschrokken van het verkreukelde judopak tijdens een judo-examen van kind. Ik waste dat pak om de week, en het examen was in week dat hij het de 2e keer aan had. Geen gezicht zeg. Kind had er geen last van. Volgend judopak was van mooiere stof . En ik vouwde het pak tussendoor even netjes op als ik er aan dacht.

Maylise

Maylise

02-03-2012 om 13:03

Ik hou helemaal niet van strijken maar als het kind het nu fijn vindt zou ik toch even die broek strijken. Dat duurt een paar minuten en dan staat ze mooi ongekreukt op de foto

Vic

Vic

02-03-2012 om 13:28

Andere kind

Mijn jongste (degene die moet afzwemmen) zal het absoluut een zorg zijn of haar broek nu wel of niet gestreken is. Het was meer een pesterijtje van mijn oudste, die weet dat het een beetje mijn zwakke plek is of iets al dan niet netjes genoeg is of 'hoe het hoort'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.