Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Strakke hemden zonder zijnaad

Mijn dochter van 4 krijgt binnenkort een boston-brace en moet daar strakke hemden van katoen zonder zijnaad onder dragen. Het is een heel smal meiske dus ik zoek hemden die qua breedte maat 80/86 zijn maar wel over haar billen vallen (ze draagt shirts maat 98). Er mag onder die brace niets plooien dus het moet helemaal aansluiten. Ik heb al wat zitten googlen maar kom er nog niet echt uit. Iemand een tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-12-2012 om 10:56

Hema?

Ze hebben bij de Hema een hele lijn ondergoed zonder naden. I.i.g. voor volwassenen, maar misschien ook in kindermaten.

Vera*

Vera*

17-12-2012 om 15:48

Ehhh

Ik heb wat zitten googelen maar nog niets gevonden dat van katoen EN naadloos is.
Vroeger kreeg je zo een katoenen kous om je been of arm als er gegipst moest worden. Die waren naadloos, zou dat iets kunnen zijn? En dan een extra mooi hemd voor eroverheen?
Ik denk nog even verder.

Vera*

Vera*

17-12-2012 om 16:18

Ziekenhuis

Degene die het korset aanmeet zal toch wel ervaring hebben bij wat voor merken je kan gaan kijken?
Er zijn wel naadloze hemden van microfiber maar je zoekt speciaal die van katoen.

mix

mix

18-12-2012 om 00:09

Savon

http://www.bostonbrace.com/content/accessories.asp

de boston brace verkopen zelf ook shirts.
Op deze maat voor volwassenen de boston T

Op onderstaand forum worden in een topic ook hemdenmerken geadviseerd, wie weet kun je hier je vraag stellen?
http://www.scoliose.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=21

Nowee

Nowee

18-12-2012 om 09:30 Topicstarter

Reactie

Hemden van de hema werden genoemd door degene die de brace ging opmeten, maar de hemden die ik voor dochter van de hema heb zijn redelijk breed. Misschien moet ik even op zoek naar een grotere hema met wat meer keus.

Op de site die mix gaf zag ik alleen de volwassen maten staan en het is de vraag of ze daar ooit wel in gaat passen (ze heeft het syndroom van Turner). Die andere site, scoliose.nl, ga ik eens even heel goed lezen. Ik zag al beeren staan, dat merk had ik vroeger voor mijn zoons, sloten wel goed aan maar zij waren vele malen steviger dan dochter is.

Het blijft even zoeken (en verwerken dat het ècht ècht nodig is, slik).

Vera*

Vera*

18-12-2012 om 09:49

Savon

Heel veel sterkte voor jullie allebei!
Mijn ervaring met Beeren was dat de modelletjes mooi aansloten bij dochter (die toen nog erg tenger was) plus dat ze vrij lang waren. Ik moest ook aan Beeren denken maar wist niet of er naadjes in de hemden zitten, vandaar dat ik ze niet genoemd had.

Nowee

Nowee

18-12-2012 om 11:59 Topicstarter

Vera*

Lief van je! Ik probeer er steeds maar aan te denken dat er vele, vele ergere dingen zijn dan een brace, maar ach wat had ik het haar graag bespaard. Het is ook vrij moeilijk in te schatten hoe een vier-jarige gaat reageren op zoiets natuurlijk, zelfs in het ziekenhuis hadden ze weinig ervaring met een brace op deze leeftijd (kinderziekenhuis nog wel!). En of dat nog niet genoeg is moet ze ook snel starten met groeihormonen. Maar goed, ik ga op zoek naar hemden, de markt hier heeft Beeren en dan gaan we er maar het beste van hopen.

Vera*

Vera*

18-12-2012 om 12:50

Savon

Ik ken het gevoel van en en en en. Niet één iets maar er komt zoveel bij. Ik heb geen ervaring met groeihormonen maar enkel met puberteitsremmers maar wat ik hier gelezen heb van ervaringsdeskundigen valt het met het naadloze systeem heel erg mee. Het is dan ook iets dat er bij hoort. En van groeihormonen kun je nog denken dat het een heel groot doel dient: lengte. Die brace lijkt me zeker in het begin vervelend en onwennig maar als het een goede hulp is, zeker als je dochter het zelf ook zou kunnen zien/weten/voelen, dan weet je ook waar je het voor doet. Dat schrijf ik wel zo mooi maar het is heel moeilijk aangezien je je kind het beste gunt zonder zorgen en anders zijn.

Beeren

Hoi Savon.

Mijn dochter heeft ook jaren met een brace rondgelopen en zij had er altijd beeren hemdjes onder, van de markt. Zijn mooi smal en zonder naad. We hadden een speciaal onderhemd bij de eerste brace gekregen, maar dat ding was veels te warm!
En ik zag er ook vreselijk tegenop, dochter vond t alleen maar interessant, maar het viel hier reuze mee. Ze was er zo aan gewend (ook 's nachts) en heeft eigenlijk weinig geklaagd. Als hij eenmaal goed "paste" deed ze er alles mee.

groet, Parker

Of anders

via het ziekenhuis een soort slap elastisch hol windsel, k weet even niet hoe het heet, ze doen het ook wel onder gips, dat bedoel ik, dat is er ook in wijdere maten, dat kan prima onder een brace..

Ik vond vroeger mijn rugbrace wel stoer geen idee waarom, nooit moeite mee gehad..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.