Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Berber.

Berber.

07-06-2013 om 13:12

Stortbak

Dit is waarschijnlijk weer zo'n vraag waar iedereen het antwoord op weet behalve ik maar de stortbak (van het toilet) loopt door. Hij staat dus voortdurend te vullen en het water loopt zo het riool in. Dat is behalve erg irritant (geluid) ook erg zonde (water).

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik draai nu steeds het kraantje dicht maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Moet ik een nieuwe stortbak of is er misschien een andere oplossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

07-06-2013 om 13:15

Vaak een vlotterprobleem

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/stortbak-toilet-blijft-heel-langzaam-doorstromen/

kun je hier iets mee? Het is dus vaak een vlotterprobleem.

Mamvantwee

Mamvantwee

07-06-2013 om 14:49

Yep

Hier ook gehad. Vlotter sloot niet meer. Bleek ook niet te vervangen omdat het een oud model was. Wij hebben een nieuwe (inbouw-)stortbak geplaatst.

groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

07-06-2013 om 14:51

Overigens...

Wij merkten het pas toen we de jaarafrekening van het water kregen en ?100 moesten bijbetalen! Bij ons ging het nog om zo weinig doorstromend water dat we dat nog niet eens hadden gemerkt. Moet je nagaan wat je gedurende driekwart jaar aan water verspilt...!

groet, Mamvantwee

Berber.

Berber.

07-06-2013 om 16:47

Daar kan ik wel wat mee. Ik ga kijken of dat vlotterthingie vervangen kan worden. Of dat ik dat misschien zelf kan. Ik had er inderdaad nog nooit van gehoord maar ben dus niet de enige met dit probleem. Dank!

Mamvantwee

Mamvantwee

07-06-2013 om 22:15

Handige klusser

Wij hadden een handige klusser die eerst nog wat gepield heeft met plakband en elastiekjes (of wsl iets stevigers, maar ik kende het niet) en daarmee werkte de spoelbak wel weer. Maar de kapotte vlotter was bij ons letterlijk de druppel die de emmer deed overlopen en wij zijnde wat rigoureuzer aan de slag gegaan met vervangen sanitair en nieuwe tegels enzo.

Maarre....ik bedoel dus dat een klusser in een uurtje de diagnose plus werkende knutseloplossing kan maken, zodat je weer een tijdje vooruit kunt zonder grotere kosten.

groet, Mamvantwee

Snuggle's

Snuggle's

09-06-2013 om 16:37

Scheef

Misschien zit de vlotter gewoon een beetje scheef, heb ik al vaker gehad. Als je de bovenkant eraf haalt en ernaar kijkt als je door getrokken hebt zie je het wel. Het is lastig zo uit te leggen maar geen ingewikkeld mechanisme. Ik heb het ook wel eens tijdelijk opgelost door een glazen flesje in de spoelbak te zetten naast het bakje van de vlotter zodat hij niet meer opzij kon gaan(dat was toen dus het probleem).

Mamvantwee

Mamvantwee

09-06-2013 om 22:56

Als je erbij kunt ja

Bij ons was het erg lastig om bij de binnenkant van de stortbak te komen. Maar als je dat wel kunt, moet je zeker eerst checken of het probleem handmatig te verhelpen is. Overigens blijken er in wc-land toch ook erg veel soorten en maten te zijn. Zeker bij een ouder model kan het tegenvallen: wij konden 'heel misschien' via internet uit Portugal onderdelen bestellen.... Nou, laat maar, doe maar een nieuwe. Zo duur is dat niet.

groet, Mamvantwee

Berber.

Berber.

10-06-2013 om 09:10

Ik kan

er makkelijk bij. Heb al een vluchtige blik geworpen en ga me er zo eens uitgebreid op storten. Mam van 2, als je zegt oud wat bedoel je dan concreet? Is dat 5 jaar, 10 jaar, 20 jaar?

Mamvantwee

Mamvantwee

10-06-2013 om 12:19

Oud

Onze wc met alle toebehoren is wsl in 1997 bij oplevering van het huis geplaatst door de eerste bewoners. We hebben vorig jaar de boel vervangen, dus het spul was 16 jaar oud. Daarbij was er ook goedkoop bouwmarkt-materiaal gebruikt, dat blijkbaar niet meer standaard is en niet meer leverbaar is. (Onze halve straat loopt inmiddels tegen soortgelijke problemen aan .

Stort jij je maar lekker op je stortbak, Berber

groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.