Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Trix

Trix

06-12-2011 om 14:16

Stoomstrijkijzer of stoomgenerator

Ik word helemaal gestoord van mijn stoomstrijkijzer. Het ene moment doet hij niks, het andere moment is de stoom iets te vloeibaar... Ben dus aan het kijken naar een nieuwe en vooral betere. Maar er is zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer. Op kieskeurig.nl komen de apparaten van Tefal er goed uit, maar mijn ervaring met dat merk is niet zo goed. Ik vind hun zool niet fijn.
Graag zou ik willen weten welk merk jullie hebben en vooral fijn vinden strijken. En bovendien of het kopen van een veel duurdere stoomgenerator, strijkbout met apart stoomgedeelte, het geld waard is. Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jip

Jip

06-12-2011 om 15:02

Stoomgenerator

Is super. Vind ik dan. Heb hem zelf niet, maar waar ik werk wel, en daar mag ik altijd een hele lading strijken.(ben huishoudelijke hulp). En ik vindt hem heel fijn. Helaas voor mij doet mijn philips-stoomstrijkijzer al jaren heel goed. Anders nam ik ook zo`n stoomgenerator.

Jip

Hier gewone strijkijzer

Ik vind die generator`s handig en zeker fijn strijken maar ik heb geen "strijkkamer". Mijn plank gaat in zo`n ophangsysteem van ikea en de bout erboven. Zo`n generator vind ik een heel obstakel, ik heb geen ruimte om hem te laten staan.Philips, braun, tefal, ik vind ze allemaal prima.

Ilva

Ilva

06-12-2011 om 18:54

Stoomgenerator!

Ik heb een stoomgenerator. Geweldig! Ik heb wel een grote strijkplank gekocht omdat mijn oude bijna omkieperde als ik de stoomgenerator erop zette. Maar ik ben er erg blij mee. Wij zijn met z'n vijfjes en ik strijk echt niet alles maar het blijft veel. Soms strijk ik bij andere nog wel eens met een gewoon strijkijzer. Maar dan duurt het zo lang. Als deze kapot zou gaan dan zal ik er zeker weer één kopen. Ik heb een Tefal.

mix

mix

06-12-2011 om 19:12

Stoomgenerator philips gc6310

Voordeel is: er kan een halve liter water in (voor mij 2 strijkbeurten) en je hoeft het water niet op te tillen dus het is lichter werken. De mijne komt uit 2006 en gaat nog als een tierelier, terwijl de vorige stoomstrijkijzers toch na 2 a 3 jaar de geest gaven
Dan heb ik een hoes die de warmte weerkaatst(blokker, 10 euro) zodat het nog minder werk is. Ideaal en mn polsen zijn er blij mee

Trix

Trix

06-12-2011 om 21:31

Fijn!

Fijn om te lezen dat jullie enthousiast zijn over zo'n generator. Ik ga morgen maar eens in de winkels kijken hoe groot ze zijn en hoe het vasthoudt. Jammer eigenlijk dat je ze niet kunt uitproberen. Een vraagje nog, omdat je het gewicht van het water mist in het strijkgedeelte, heb je dan niet het gevoel dat je extra hard moet drukken om de vouwen eruit te zijn krijgen of is de kracht van de stoom zo goed dat je het gewicht niet nodig hebt?

Jip

Jip

07-12-2011 om 07:47

Stoom

Hij heeft stoom genoeg Trix. Je hebt een heel licht apparaat in je hand, maar als je op de stoomknop drukt komt er flink wat stoom uit. Werkt echt super!

mar

mar

07-12-2011 om 08:35

Philips

Ook hier een stoomgenerator van Philips. Ik heb hem al jaren en ben er erg blij mee.
Het gewicht maakt niet uit bij het strijken. Je moet de stoom en de warmte zijn werk laten doen. Toen ik lang geleden bij Philips werkte hebben ze mij daar eens verteld dat hele lichte stijkijzers ontwikkelen best kon, maar dat ze niet zouden verkopen omdat iedereen denkt dat zo'n ding zwaar moet zijn en dat je door de druk de stof glad krijgt.

Isabella

Isabella

07-12-2011 om 11:32

Waarom stoomgenerator?

Ik heb zelf een stoomstrijkijzer en ben daar tevereden over. Maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden waarom een aantal van jullie zo enthousiast zijn over de stoomgenerator? Is het omdat hij lichter is omdat je het water niet hoeft te tillen, of strijkt hij gewoon sneller, soepeler of zie ik iets over het hoofd?

Isabella

Ja precies, sneller, soepeler,alles maar aan èèn kant hoeven strijken,niet stoppen om water bij te vullen, gelijkmatigere en sterkere stoom, lekkere extra brede strijkplank, stabiel, dus geen gewiebel van plank en bout.

Misschien volgen er nog meer voordelen hieronder.

Ilva

Ilva

08-12-2011 om 09:04

Zo veel stoom

Om een beetje aan te geven hoeveel stoom hij geeft: Ik strijk altijd in de woonkamer, ik sta dan achter de bank. Als mijn man op die bank zit gaat hij altijd ergens anders zitten omdat hij het anders zo warm krijgt van al die stoom die uit het strijkijzer komt.
Soms heb je ook soort stof die je niet goed kan strijken. Dan ga ik er met de bout vlak boven zitten en laat de stoom zijn werk doen. Geweldig!

mar

mar

08-12-2011 om 21:23

Precies wil

Ben het helemaal met Wil eens.
In mijn geval kon ik toen door schouderklachten geen 5 minuten met een gewoon stoomstrijkijzer strijken, want met het luxe apparaat wel lukte doordat hij lichter was.
Alleen het omspoelen van de tank (om kalk te voorkomen) kan ik nog steeds niet, te zwaar.

Trix

Trix

09-12-2011 om 09:07

Ben overtuigd!

Als mijn stoomstrijkijzer vanmiddag weer zo vervelend doet, gaat ie regelrecht richting de Milieustraat. Weg dat ding!!! Bedankt voor alle positieve verhalen. Ik heb een Philips (GC8350/02) op het oog, redelijk mooi geprijsd door ING rentepunten, voor in totaal €123. Heeft iemand die toevallig?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.