Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nel

Nel

10-09-2016 om 08:50

stoomreinigers raam

Ik zie steeds reclames voor stoomreinigers waarmee je ramen, deuren en douchecabines kunt schoonmaken. Ik ken niemand die zo'n ding heeft maar is het wat om de badkamer schoon te maken, krijg je de aanslag etc echt weg, op een gemakkelijke manier?

lennest

lennest

10-09-2016 om 15:33

ja, het werkt

Ik heb er ook zo-een en het werkt. Als ik zie wat voor viezigheid er van de stenen vloer af komt, of de muur van de douche, oei, dat had ik niet eerder gezien. Met gewoon dweilen of een doekje met allesreiniger wordt het echt niet goed schoon, weet ik nu. Ik gebruik het in de keuken, toilet, badkamer, ramen/deuren, eigenlijk alles. Wel moet je er rekening mee houden dat alles goed nat wordt, ramen/muren moet je echt nadrogen en de vloer is ook nat, daar moet nog even een dweil overheen. Het bespaart je dus geen werk. Ik heb er een gekocht die binnen 30 seconden bedrijfsklaar is, dat is bij de gele stoomreinigers het tweede model. Kost tussen 130 en 180 euro, afhankelijk waar je het koopt en of het in de aanbieding is.

Lente

Lente

10-09-2016 om 19:44

Ik vond het tegenvallen

Het reservoir van de reiniger is maar klein. Je kunt er maar kort mee werken.
Je zit met een apparaat met een stekker eraan. Dat maakt het minder handzaam.
Alles wordt erg nat. Voor ramen is dat niet zo geschikt. Dan moet je alsnog gaan zemen.
Oftewel ik vind zo'n stoomreiniger tegenvallen. We hadden er al één voor de vloer van de Lidl. Die bevalt erg goed. Er kan genoeg water in voor de hele keuken en we hebben met weinig moeite veel resultaat.
Daarom probeerden we ook zo'n kleine reiniger. Helaas.....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-09-2016 om 13:44

Alleen voor de vloer

Ik heb een stoomreiniger met alles erop en eraan, maar ik gebruik m alleen voor onze tegelvloeren. Er zit zo'n schrobber met vezeldoek bij en die maakt het redelijk droog. Zonder wordt alles drijfnat. In de badkamer heb ik m wel eens in een ranzig hoekje geprobeerd , maar daar werden de syliconen voegen niet beter van.

Ik vind het een handig apparaat voor de vloer, verder doe ik alles maar gewoon op de ouderwetse manier.

Pirata

Pirata

11-09-2016 om 19:37

een medium

Ik heb vandaag een mediummaat stoomreiniger gekocht (ja die gele).
Met een vol reservoir van 1 liter heb ik de hele badkamer, toilet, en een aantal ramen buiten gedaan. Toen moest ik bijvullen.
Het werkte makkelijk. De kalk is nog niet van de douchewand verdwenen na 1 keer, wellicht vaker doen dus. Ik heb het wel nagedroogd met een trekkertje, het wordt tamelijk nat (logisch).
Mijn ramen zien er ook weer fris uit, helemaal geen geklieder, wel ook nagedroogd met een trekkertje.
Ik heb gelijk de teakhouten tuintafel gestoomd, kwam een hoop troep af.
Ik hoop dat de kalk in de badkamer volgende week beter weg is bij de volgende schoonmaakbeurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.