Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-01-2013 om 11:03

Stoomreiniger ervaringen gevraagd?

Ik heb al heel lang een stoomreinigertje in de kast liggen (nee geen dure van Kärcher, maar zo'n budgetding van 12,50 euro van de kruidvat). En mijn ramen kijken me aan van viezigheid.

Nu ben ik niet zo'n ster in ramen wassen en vind ik dat ook altijd zo'n natte zooi, dus die stoomreiniger lijkt me wel wat.

Maar ik durf niet zo goed, zeker met deze kou. Loop ik geen kans op een barst in mijn raam door het warmteverschil? Heb net al gegoogled en kan niets anders vinden dan dat temperatuurverschil in een raam groter dan 30 graden kan zorgen voor een thermische breuk... Ehhh.....

Wie heeft hier ervaringen mee, positief of negatief?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merene

merene

23-01-2013 om 12:15

Niet doen

Geen ramen lappen als het vriest. Je wil geen barst in je raam.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

23-01-2013 om 12:45

Niet voor de ramen

Ik heb wel een stoomreiniger (zo'n stofzuigermodel) en ik vind het wel prettig om de badkamer en de wc goed mee schoon te maken maar niet de ramen. Dat vond ik niet prettig werken en zeker niet als het vriest. Dan moet je gewoon geen ramen lapen. Nog even wachten dan dooit het weer. Maar nooit ramenlappen als het vriest.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-01-2013 om 14:07

Oohhoo

Dus helemaal niet lappen vandaag?
Ook niet met een emmer sop en een trekker? Nou prima eigenlijk. De zon schijnt nu toch niet, dus echt opvallen doen al die vieze vegen nu niet... Ga ik iets leukers verzinnen voor mijn vrije woensdagmiddag

Huh?

Ik lap gewoon mijn ramen hoor aan de binnenkant, en de glazenwasser eind vorige week ook de buitenkant.

Het zou inderdaad niet in me op komen om dat nu met een stoomreiniger te doen, want dat temperatuursverschil is ietwat te groot, maar met een handwarm sopje kun je prima je ramen lappen hoor. Je drinkt toch ook thee uit een glas en ijskoude dranken? Of denk ik nu te simpel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.