Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

28-02-2012 om 13:23

Stoompan

Wie heeft een stoompan? En bevalt het?
Ik overweg er een aan te schaffen, het lijkt me handig en door te stomen zou je meer vitamines bewaren plus je gebruikt minder vet. Maar klopt dat? En blijf je zo'n pan gebruiken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cicade

Cicade

28-02-2012 om 16:00

Nog een alternatief

Ik gebruik al jaren een roestvrijstalen stoommandje voor sommige groenten.
Heel stevige,dikke groentes duren hiermee wel heel lang, vandaar dat ik het niet overal voor gebruik.
Maar groentes als witlof, broccoli, bloemkool, en groenten die je wat kleiner hebt gesneden gaan prima en best snel.

Jessica O

Jessica O

29-02-2012 om 07:02

Stoomkoker

Ik gebruik al jaren een stoomkoker. Ben nu met mijn 2e bezig, deze is van de aldi. En het bevalt me super goed. Vaak gaat in het onderste mandje de aardappels, groente er boven in een ander mandje. Het is dan gelijk klaar (alhoewel ik bloemkook even voor stoom, die duurt vaak wel lang).
Wat ik ook een voordeel vind, ik stoom het eerst beet gaar en als man beld dat hij bijna thuis is dan gaat de stomer weer aan, en heb ik binnen 10 minuten het eten op tafel staan.

Jessica

Yura

Yura

29-02-2012 om 09:18

Rijst

Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor de rijst, en aangezien man Indisch is is dat een paar keer per week. Rijs wordt gekookt in een elektrische rijstkoker en daarna voor het serveren nog even opgestoomd in de stoompan, dat is lekkerder. Rijst opwarmen is ook het makkelijkst in een stoompan. Mijn schoonmoeder en alle tantes doen het ook op die manier. Schoonmoeder heeft ook een megastoompan, die is om de rijst op te warmen op verjaardagen.
Maar nu ik dit zo lees zou ik er misschien best eens wat meer mee kunnen doen.

Vitacuisine

Ik heb een Vitacuisine van Tefal en ik vind het ideaal. Ik heb hem inmiddels meer dan een jaar en ik gebruik hem heel erg veel. Aardappelen en groenten vind ik gestoomd lekkerder dan gekookt en ik vind het ook veel makkelijker. Ik doe het eten in het apparaat, zet de timer en als het klaar is dan pingt ie en tot die tijd hoef ik er niet aan te denken. Vis doe ik er ook in, maar aan gestoomd vlees is wat mij betreft geen lol te beleven, dus dat doe ik niet. Een willekeurige andere stoomkoker is vast ook prima trouwens, ik vond deze er leuk uitzien en daarom heb ik deze gekocht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.