Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jip

Jip

12-02-2015 om 18:25

Stoofpeertjes schillen

Heeft iemand een goede tip hoe ik gemakkelijk stoofperen kan schillen? Ik doe het nu met een dunschiller maar blijf het een rotwerkje vinden. Dit geldt trouwens ook voor het schillen van pompoenen. Is er iemand met de gouden tip?

Moni

Moni

12-02-2015 om 18:50

Over de pompoen

Die schil ik niet. Dat is pas handig......
De schil kun je gewoon eten. Het vraagt wel wat langer stoven in pan of oven.
Dit geldt bij mij voor soep (pureren) maar ook voor gegrilde stukjes uit de oven (met schil).
Voordat ik pompoen ga snijden, gaat die eerst een aantal minuten op vol vermogen in de magnetron. Daarna is die niet meer zo hard en beter te snijden.

Hanne.

Hanne.

12-02-2015 om 21:13

pompoen

Pompoen schil ik inderdaad ook niet. Die gaat met schil en al in de oven/stoompan en die schil verwijder ik later wel.

stoofpeertjes doe ik ook met een dunschiller maar dat vind ik juist super makkelijk gaan.

ik snap het niet zo

Ik maak nog wel een stoofpeertjes (Gieser Wildeman) en ik heb er nooit problemen mee. De schil is natuurlijk wel stugger dan van (aard)appels, maar ik vind het goed te doen. Alleen als ze bij het steeltje een beetje beginnen te rimpelen is dat laatste stukje lastig, daar pak ik dan een scherp gewoon mesje voor.

Groeten,

Temet

Tango

Tango

12-02-2015 om 21:52

Dunschiller

Stoofperen schil ik altijd gewoon met een aardappelschilmesje. Met een dunschiller schil ik zowieso nooit. Zal wel komen omdat ik linkshandig ben en deze waren er vroeger alleen voor rechtshandigen. Misschien tegenwoordig niet meer maar nooit aangeschaft.
Het is geen heel prettig klusje maar ik neem er altijd de tijd voor. Meestal maak ik ze met kerst en dan hebben we die tijd ook.
Pompoenen weet ik niet, die maak ik nooit klaar.

Tja die stoofpeertjes

Ik ben ook vaak te ongeduldig. Zet iets aan op tv wat je leuk vindt, pak een fijn aardappelschilmesje en stort je op de klus. Twee kilo. En je zult zien dat het meevalt, als je de tijd opneemt ( haha hoelang zit je inmiddels al op OO?) alle tijdsbesteding is relatief!

amk

amk

13-02-2015 om 10:18

1x heel veel

ik schil er in 1x heel veel, denk dan aan een kilo of 5 en maak dat in 1x klaar. Gaat in de vriezer en ik ruil met mijn vader die dan weer geen hekel heeft aan bietjes schoonmaken.

Katniss

Katniss

13-02-2015 om 12:13

Tja

Ik schil liever een kilo stoofpeertjes dan dat ik de badkamer schoonmaak, of de kattenbakken uitsop, of stofzuigen. Moet ook allemaal gebeuren. Met het verschil dat je stoofpeertjes ook kant-en-klaar kunt kopen. Die heb ik overigens nooit gegeten omdat ik altijd te horen krijg dat ik de allerbekendste peertjes maak

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2015 om 00:26

Stugge schil

Gelukkig is mijn man bereid om alles te schillen. Ik vind het schillen van peren best belastend voor mijn handen. Wij schillen allebei met een dunschiller. Met een gewoon mesje lijkt het meer op hakken dan schillen.

Marie

Marie

14-02-2015 om 12:05

AH snelschiller

Zelf gebruik ik het liefst de AH snelschiller (Beste idee van Nederland), maar ik houd hem als een gewoon schilmesje vast. Het brede handvat zorgt ervoor dat het veel minder belastend is voor mijn handen. Deze methode is ook geschikt voor linkshandigen.

Heb de dunschiller wel een poosje volgens de instructies gebruikt, maar vind ik heel onhandig.

Zo gebruik ik het mes dus NIET


http://youtu.be/7WViXh3A-SE

Jip

Jip

15-02-2015 om 22:00

Bedankt

Iedereen bedankt voor de bijdrage!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.