Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Charis

Charis

24-12-2015 om 12:07

Stoofpeertjes :-)

Ik wil deze kerst een tiramisu-variatie maken, waar stoofpeertjes in moeten. Volgens het recept moet je de peertjes 10 minuten koken en dan in dunne reepjes snijden en verwerken in de tiramisu.

Maar ik weet niet beter dat stoofpeertjes uren moeten stoven in de pan voordat ze gaar zijn. Of gebeurt er soms iets magisch als ze een nacht in de room liggen?

dan zijn het peertjes, geen stoofpeertjes

Tien minuutjes koken is weinig, dan zijn ze in elk geval niet rood. Heel dunne reepjes fabriceren zorgt misschien wel dat de beetgaar zijn. Ben benieuwd.

Charis

Charis

24-12-2015 om 12:13

Giesser-Wildeman

In het recept staat expliciet dat het Giesser-Wildeman stoofpeertjes zijn...

Jamie

Jamie

24-12-2015 om 12:21

misschien

gaan ze uit van kant en klaar maar dan is 10 min weer te lang. Waar heb je dat recept gevonden?

Dunne reepjes.

Als je de peertjes in hele dunne reepjes moet snijden dan is 10 min. Koken misschien wel voldoende en idd, de hele nacht in de room.

Misschien is het een idee om het sap te koken, dan gesneden dunne reepjes peer erin en dan 6/7 min. koken? Het lijkt me dat de reepjes dan allemaal wat zachter zijn als bij een heel peertje koken?

Testen

Ik zou de plakjes peer koken en dan even proeven of ze al zacht zijn. Pas als ze echt zacht zijn zou ik ze verder verwerken. Niet zo zacht dat ze uit elkaar vallen he!

Charis

Charis

24-12-2015 om 16:11

Recept

Dit is het recept;

http://www.aldi.nl/aldi_stoofpeer_tiramisu_11737.html

Ik denk dat ik ze voor de zekerheid maar twee uurtjes ofzo opzet. Ik heb in principe tijd genoeg. Inderdaad opletten dat ze niet té gaar worden.

Charis

Charis

24-12-2015 om 16:15

Trouwens

Ik zie nu dat online over 20 minuten wordt gesproken. In de papieren versie van het Aldi-fesstdagenkrantje staat 10 minuten!

2 uurtjes.

Ik heb hier en daar wat gelijkende recepten opgezocht op internet en het varieērt van 20 min tot een uur.
Twee uur lijkt mij erg lang, de buitenkant van de peer wordt dan misschien wel erg zacht, vooral omdat ze nog een nacht in de room liggen.
Maar misschien is dat juist extra lekker? Leuk recept overigens!

Charis

Charis

24-12-2015 om 20:47

Half uur

Dank jullie wel voor het meedenken en jij qvoor het opzoeken Wil! Blijkbaar kan het dus toch wel wat korter. Ik ga dan als compromis een half uur proberen. Ik laat jullie na tweede kerstdag weten of het de moeite waard was!

Charis

Charis

05-01-2016 om 22:51

Resultaat

Ik zou nog even laten weten hoe dit recept heeft uitgepakt. Ik heb de peertjes geschild, in vieren gedeeld en uiteindelijk volgens recept 20 minuten gekookt, laten afkoelen en in reepjes gesneden. Ze waren hiervoor zacht genoeg en beetgaar. Ze waren niet echt zachter geworden na een nacht in de mascarpone trouwens. De tiramisu die ik ermee heb gemaakt was lekker

dihanne

dihanne

06-01-2016 om 09:06

ook stoofpeertjes......

Nog een stoofpeertjesvraag.......

Ik heb een mooie grote glazen pot stoofperen gekregen, zelf gemaakt door een vriendin. Ze vertelde erbij dat het pittige peertjes zijn, ik zie ook inderdaad laurierblaadjes en stukjes gember in de pot zitten.

Volgende week komen er mensen bij ons eten, en dan wil ik ze gebruiken.

Maar waar combineer ik pittige stoofpeertjes mee?
Hebben jullie ideeën?
Het wordt een vegetarische maaltijd.

groetjes,

Dihanne

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.