Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katniss

Katniss

01-01-2016 om 19:55

Stofzuiger ineens stuk

In de categorie Klein leed, en omdat ik van de kinderen weinig medeleven of medeverwondering krijg
Ik wilde net even het matras van jongste stofzuigen voordat ik haar schone beddengoed erom deed. Stofzuiger aan... stil. In de hoop dat het verlengsnoer op haar kamer stuk was, deed ik de stekker in het stopcontact op de gang. Stofzuiger aan... stil. Dat terwijl ik eergisteren nog de kamer gestofzuigd heb! Doet hij zomaar ineens helemaal niets meer.
Hoe kan dat nou? Nou ja, misschien omdat ik hem al sinds 2006 heb, maar het is wel een Philips. Morgen maar naar Blokker voor een nieuwe.
Over welke stofzuiger zijn jullie tevreden? Ik wil maximaal 100 euro uitgeven, en liefst wel een betrouwbaar merk.
Hiervoor had ik een Daewoo van 39 euro die het twee jaar heeft gedaan, dus wat dat betreft had ik aan deze Philips nog wel een goede.

Elfje65

Elfje65

01-01-2016 om 19:57

Net een nieuwe

Kwam als beste koop uit de test: Princess silence. Een goede stofzuiger onder 100 euro en heerlijk stil.

Caesar

Caesar

01-01-2016 om 20:24

Stil

Die stofzuiger van Katniss is nu ook heel stil. Ik denk dat ze liever had dat dat ding wat meer lawaai maakte...

Veel goede.

Zelf heb ik een Miele, krachtig maar wel loodzwaar.En duurder dan 100 euro. Philips, aeg, bosch, electrolux, eigenlijk allemaal wel prima.
Waar ik op zou letten is op de lengte van de steel, niet van die rottige kleine stofzuigerzakjes, dat het snoer lekker oprolt, fijne wieltjes, dat de steel in te schuiven is en het gewicht dus.
Ook zou blokker niet echt mijn keuze zijn. Wi hebben hier nog zo'n klein witgoed en huishoudelijke apparaten winkel, als hij niet deugt kan ik daar lekker zeuren.
Blokkermeisjes zijn aardig, maar niet technisch.

Yvonne

Yvonne

01-01-2016 om 23:50

Henri

Henri van NUMATIC. Wel wat duurder maar nu bij kijkshop in de aanbieding van 215 voor 165. Krachtig, zuinig, grote zakken, en maakt weinig geluid

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-01-2016 om 23:53

Toch Miele

Bewijs hier al 20 jaar dienst. Wel wat duurder, maar zoveel fijner in gebruik. Zegt ook mijn hulp, en die kan natuurlijk echt goed vergelijken.

Katniss

Katniss

02-01-2016 om 00:01

Het is 'maar' een stofzuiger

Mijn minst favoriete klus, stofzuigen, en ik verwacht niet dat het leuker wordt als ik een superdeluxe turbo-uitvoering van 200 euro neem. Belangrijk vind ik wel dat ik hem een beetje makkelijk de trap op en af kan dragen, dus zeker geen loodzwaar geval.
Wel balen dat ik net twee maanden geleden een nieuwe zuigmond (heet dat zo, heel apart woord?) voor mijn oude heb gekocht.

Repareren?

Misschien kan een reparatieservice naar je stofzuiger kijken? Als hij het van de één op andere dag niet meer doet zonder logische oorzaak en hij nog niet zo oud is, is het misschien iets heel eenvoudigs. Zonde om dat hele ding dan maar te zwiepen en weer een nieuwe te kopen. 'Mannetjes' kan je vaak vinden via Marktplaats, de advertentiekaartjes bij de supermarkt, even rondvragen of gewoon Googlen.

skik

Jamie

Jamie

02-01-2016 om 09:55

tip

Repaircafe even googlen in de buurt

Ellen69

Ellen69

02-01-2016 om 12:01

Hulpstukken

Bij mijn nieuwe stofzuiger,(door man besteld, dus niet zelf gezien voor het kopen) zaten de hulpstukken aan de buitenkant van de stofzuiger. Lijkt misschien erg handig, maar vielen er erg makkelijk af.

Had me voorgenomen goed op te letten, maar weet inmiddels even niet meer waar ze zijn. Voorheen wist ik ze altijd te vinden in de romp van het beestje...

Hier zou ik op letten bij een nieuwe.

Katniss

Katniss

02-01-2016 om 12:17

Nieuw

Ik ga een stofzuiger van 10 jaar oud niet laten repareren, ook al is het vreemd dat hij plotseling niets meer doet. Besloten om maar naar Mediamarkt te gaan, daar hebben ze vast meer keuze dan bij Blokker. Mijn oude heeft 1500 Watt dus ik ga op zoek naar een met minimaal dat aan vermogen, niet te zwaar. Zo'n hulpstukkenvakje is wel handig. Nooit gehad maar ik ben dus regelmatig mijn trapzuigstukje kwijt.
Ik ben benieuwd waar ik mee thuis kom

Mijntje

Mijntje

02-01-2016 om 12:55

siemens

Na jaren mieles nu een half jaar een siemens. Bevalt goed.

Jamie

Jamie

02-01-2016 om 13:19

geen miele

Mijn ouders zweerden altijd bij Miele en voor witgoed is het fantastisch maar voor stofzuigers staat Miele slecht bekend. Zowel mijn ouders, wij als mijn zwager hebben slechte ervaringen met Miele stofzuigers en ook op internet lees je veel commentaar. Ze hadden het bij witgoed moeten houden.

Wij hebben net een nieuwe van de mediamarkt maar die gaat boven jouw budget. Hij is wel heel erg stil en heeft inderdaad een 3 in 1 mondje die aan de buitenkant hangt. Scheelt wel veel in ruimte voor je apparaat. Ik steek dat ding ook wel eens in mijn broekzak. Het is een electrolux.

Fonneke

Fonneke

02-01-2016 om 15:09

Hier heeft de Miele het begeven

Onze stofzuiger is er gisteren ook mee gestopt. Dat was een Miele. Ik weet eigenlijk niet goed hoelang we deze hebben, maar ik geloof niet dat we de 10 jaar hebben gehaald. Ik denk dat ik ook maar overstap op een goedkoper merk.

Brigit

Brigit

02-01-2016 om 17:10

Consumentbond

In een van de laatste nummers van de gids stond een stofzuigertest. In het bijbehorende artikel staan altijd goede tips waar je op kunt letten. Misschien kun je het gaan bekijken in de bieb?
Wat ik me herinner is dat vermogen vrij weinig zegt over zuigprestaties.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-01-2016 om 08:55

Net gekocht

Philips powerpro compact.

Klein, zakloos, maar met een cycloonfilter dus geen verstopte filters. Was ook niet duur en ik ga er makkelijk het hele huis mee door.

Ik ben tevreden

Astrid

Astrid

05-01-2016 om 13:25

hier een

Hitachi, 2200 watt, ook zakloos en met cycloonfilter en ik meen 80 a 90 euro. (BCC) Zuigt prima, maak hem na elke 2 stofzuigbeurten schoon en ben er tevreden mee; heb m nu 2 jaar. Enige "nadeel" is dat het snoer maar een meter of 4 lang is. Dus ik moet wel af en toe van stopcontact verwisselen.

Nimbo

Nimbo

07-01-2016 om 03:13

en

heb je ook een ander stopcontact geprobeerd van een andere groep?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.