Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-10-2012 om 17:16

Stofzuiger en astma/allergie(kaatje heksenvet?)

Ik meen een aantal maanden geleden iets gelezen te hebben dat Kaatje schreef over stofzuigen in een vakantiehuisje mbt haar kinderen en hun allergieën. Ik weet alleen niet meer precies wat en ook niet meer in welk draadje, dus weet niet hoe ik het moet zoeken.
Vandaar een nieuwe vraag: om mijn naam eer aan te doen zoek ik een nieuwe stofzuiger . We hebben een kind met astma en een flinke huisstofmijtallergie. Waar moeten we rekening mee houden? Wat maakt een stofzuiger een goede in deze situatie?
Reacties van andere kenners zijn even hard welkom, hoor.
Alvast bedankt.
Aagje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aagje

De tip is: niet zuigen als je ergens binnenkomt met de stofzuiger van daar. Want daar kan dan meer stof uitkomen dan ie opzuigt.

Voor jezelf thuis: stofzuiger kopen met HEPA-filter.

Sorry, ik ben niet Kaatje

Tineke

Tineke

06-10-2012 om 19:47

Sorry

Ik heb geen verstand van stofzuigers, sterker nog, ik haat die dingen. Geef mij maar een swiffer en een dweil.
Maar, in vakantiehuisjes gebruik ik nooit een stofzuiger, mensen kunnen er bijv. hun buitenasbak mee gezogen hebben. De lucht die er dan uit komt is echt smerig. En de stofzuigerzakken worden ook te zelden vervangen, waardoor er meer stof uitkomt dan er in gaat. Hmz, dat zei Rodebeuk letterlijk.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-10-2012 om 21:14

Dank jullie

dat van dat HEPAfilter had ik ook al in de winkel gehoord, maar ik kan niet goed beoordelen of dat nu een verkooppraatje is of echt iets dat goed is. Rodebeuk, heb jij ervaringen met dat HEPA-filter? Goede ervaringen?
En wat betreft dat vakantiehuisje, Kaatje, had ik dus goed onthouden dat je de stozuiger van daar niet gebruikt. Maar neem je dan die van jezelf mee als je naar een huisje gaat? Of ga je nooit naar een huisje? Wij zijn op zich huisjesfans, boeken ook bij voorkeur rookvrije en huisdiervrije huisjes met gladde vloeren en vragen 'astma-schoonmaak', maar in de loop van de tijd moet er een keer schoongemaakt worden en soms zijn er toch vloeren die van heel laagpolig tapijt zijn, dus dan is zuigen de enige optie.
Aagje

Aagje, hepafilter

Ik heb een paar jaar geleden gemaild met het Astmafonds over een stofzuiger met HEPAfilter. Hun antwoord was: het wordt vaak aangeraden, maar er is geen onderzoek waaruit blijkt dat het significant verschil maakt met een gewone goede stofzuiger. Aangezien die HEPAdingen erg duur zijn, heb ik dus een gewone Miele gekocht.

Ik ben maar een beuk

..geen Astmafonds.
En ik heb onder de 200 euro een stofzuiger met hepafilter gekocht. De miele 6230. Sinds we een stofzuiger hebben (10 jaar) altijd met zo'n filter gehad. Toen hadden we 2 patienten in huis, nu vier. Maar verder weet ik het ook niet. Regelmatig zak verwisselen zal ook wel belangrijk zijn.

Tineke

Tineke

08-10-2012 om 12:59

Huisjes

Wij gaan altijd naar huisjes, maar nooit naar huisjes met vloerbedekking. Dat informeer ik dus vooraf, alles moet glad zijn, anders niet.

Nieuwe huisjes

Wij hebben ons zelfs enige tijd beperkt tot gloednieuwe huisjes, na een rampvakantie op Klein Zwitserland op Schiermonnikoog. Gladde vloeren maar verder was er sinds de bouw (ik schat begin zestiger jaren) niets meer aan gedaan.

mijk

mijk

08-10-2012 om 17:24

En let op

in het vakantiehuisje van mijn ouders mogen geen huisdoeren omdat we anders geen kindvriendelijk huisje zijn maar onze eigen hond komt er dus wel! Park heeft ook speciale astmahuisjes maar huisdiervrij geldt dus echt voor gasten en niet voor eigenaren....

Mijk

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-10-2012 om 22:30

Jee

wat een boel reacties nog. En goede tips. Heel fijn. Dank jullie wel. Met huisjes passen we ook op en we hebben een voorkeur voor nieuwe huisjes, maar dat lukt ons nog niet altijd. Een swiffer aan een stok ga ik denk ik ook aanschaffen, maar ik merk dat ik het me ook nog niet kan voorstellen zonder stofzuiger. Toch maar een met hepafilter kopen.
Aagje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.