Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

15-06-2012 om 11:57

Stoel gezocht

Dochter zit met eten nog altijd op haar triptrapstoel, dit zodat ze toch netjes aan tafel zit en ze geen bungelende benen heeft.
Nu ze dertien is ben ik op zoek naar iets anders (hips) waar je als dertienjarige op gezien wil worden. Ze klaagt nog niet maar ik kan mij voorstellen dat je als brugklasser niet echt blij meer bent met een 'kinder'stoel.
Komend schooljaar zal ze regelmatig haar laptop voor school nodig hebben en hier doen ze dat beneden aan tafel. Aangezien ik liever geen rsi-arm zie door verkeerde houding ben ik op zoek naar iets anders.
Wie weet iets?
Dochter is 140 cm en zal niet langer worden.

Een 'oplossing' kan inderdaad een voetenbankje zijn maar dan moet er ook een stoelverhoger komen, anders zit ze echt te laag. Bij een kind in de groei doe ik niet zo moeilijk, maar nu is het blijvend en wil ik proberen om te zorgen voor een goede houding.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

15-06-2012 om 12:01

Hoe groot?

Maar is je dochter dan kleiner dan gemiddeld of zo? Dat je naar speciale oplossingen zoekt.

Mijn dertienjarige zit al jaren gewoon aan tafel en ook met z'n voeten op de grond. En hij is niet heel groot of zo.

Je zou ook kunnen overwegen een voetenbankje aan te schaffen, dat valt veel minder op?

Margje

mix

mix

15-06-2012 om 13:16

Heb je

al een op google gezocht op verstelbare (bureau/eettafel één van de 2)stoel met voetensteun?

wat zorgt voor een perfecte houding en ook niet vermoeiend is tijdens het zitten, juist vanwege die goede houding is een bureau-kniestoel. Bungelende benen zijn dan verleden tijd, ze rusten op het voorstuk met de voeten naar achteren.
http://www.speurders.nl/overzicht/woninginrichting/bureaus-en-bureaustoelen/kniestoel-bureaustoel-76807678.html

Triptrap houden

Misschien niet superhip voor een puberella, maar welke verstelbare stoel voor iemand met een klein postuur is dat wel? Ik zou hem houden dus. Van 0 tot 80 is hun slogan toch? Mijn (lange) dochter heeft bij haar bureau een verstelbare stoel op wieltjes van de Ikea (skruvsta), maar ik denk dat jouw dochter daarop nog bungelende benen heeft, danwel te laag zit. Bij Ikea verkopen ze wel losse voetensteunen (dagotto).

skik

Marie

Marie

15-06-2012 om 15:10

Stokke sitti

Hoi
Ik zou zeggen, laat haar lekker op de Trip-Trap zitten.
Wie heeft er eigenlijk een probleem? Jij of je dochter?
En als je echt wat anders wil, is de Stokke Sitti wellicht een optie?
http://www.stokkestudio.nl/product_detail.php?id=108
Succes

Bij de ikea

Hebben ze hele leuke stoelen, een knalgroene bv? Die heet wel hoge kinderstoel maar ik vind m erg grappig en dochter van 15 zou m ook zo willen,qua vorm en kleur.
Of een barkruk waar je een stukje van de poten afhaalt? Dan kan ze met haar voeten wel op de tussen plankjes steunen.

amk

amk

15-06-2012 om 19:00

Mix, kniestoel

Een kniestoel is wel goed voor de rechte rug maar doet weinig of niets in het kader van rsi, dat is voornamelijk en arm schouder probleem door vekeerd muis gebruik. Muizen vanuit de pols ipv uit de onderarm.
De kniestoel is echter wel erg slecht voor de knieen. Knieen zijn niet bedoeld om langdurig op te leunen.
Voor het actief zitten is de skippybal stoel beter.

mix

mix

15-06-2012 om 20:46

Amk

dat weet ik, ik ging vooral van de bungelende benen uit, ik denk dat je met een goede hoogte van welke stoel ook, al een heel eind komt vwb houding/overbelasting van arm/schouder/nek/pols enz).
Ik denk dat ik voor een brugklasser die vriendinnen op bezoek krijgt/meeëten, haar niet snel op een skippybal zou laten zitten
Voor het huiswerk, wat zal dat zijn, een uur per dag max (die van mij nooit langer, eerder korter)? Ze maken al zoveel op school, ik denk dat de rsi problemen dan wel meevallen (nee, geen garantie)Behalve werkstukken werd er hier niet zoveel gebruik gemaakt van de computer moet ik zeggen (havo/vwo)behalve met de eindprojecten.
De kniestoel daar leun je niet zo op, je knieen rusten erop als je goed zit.
Ik gebruikte (was een gevecht wie mocht onder cursisten) m heel graag bij tekenen/schilderen/beeldhouwen)

Inge M

Inge M

16-06-2012 om 23:52

School stoelen

Ik zou daar eens op googlen. Er zijn veel verstelbare stoelen te vinden, ook met voeten randje.

Vera*

Vera*

17-06-2012 om 21:58

Blijven

De triptrap mag nog wel even blijven. De stoel is niet leuk maar zit goed en dat is volgens haar het belangrijkste. Het liefst heeft ze dan wel een groene, haar lievelingskleur.
Wie weet vind ik er nog eentje op marktplaats voor haar.
De Stokke Sitti vindt dochter een echte therapiestoel. Bij o.a. verschillende logopedistes hadden ze er zo eentje.
Een kniestoel lijkt me voor mezelf wel wat maar denk dat de afstand heup - knie voor haar te groot zal zijn.
Schoolstoelen heb ik naar gekeken maar zie niet wat ik nodig heb/wil.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.