Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stinksokken

Mijn man heeft ontzettende zweetvoeten en dus ontzettend vies ruikende sokken....die gewassen moeten worden.
En daar zit het probleem: een heel wasmachine aanzetten voor enkel een paar sokken van mijn man is wat veel gevraagd maar als ik dat niet doe ruikt de hele was naar zijn stinksokken. Herkent iemand dit? Wat doe jij?
Ik heb al gedacht aan wegwerpsokken maar volgens mij bestaan die niet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voorwassen

Even voorwassen in een emmertje met biotex? Of in water met een scheut azijn zou je bij wijze van experiment ook eens kunnen proberen.

Vic

Vic

07-08-2012 om 19:55

Probleem oplossen

Ik zou hem een flesje Odorex dry geven om van zijn zweetvoeten af te komen. Verder lijkt me dat als je de sokken wast op 60 graden, de stank niet in de rest van de was komt.

Marie

Marie

07-08-2012 om 21:34

60 graden

Hoi
Doe ze gewoon in de 60 graden was bij de handdoeken, theedoeken, ondergoed, washandjes enzo. Dat doe ik ook. Voor het gemak doe ik de sokken in een waszak, omdat ik ze liever niet in de droogtrommel doe en ik ze dan niet sok voor sok tussen de rest hoef uit te zoeken.
Succes

Apotheek

Ga een goedje halen in de apotheek om de bron te verhelpen.

Bij Kruitvat kun je ook van het huismerk een spray kopen die erg goed werkt.

En verder wisselen van schoenen en synthetisch materiaal (sokken en schoenen) vermijden.

Dan zul je zien dat de was doen ook een stuk aangenamer wordt.

Hoe doe je dat dan met zijn schoenen? Dat moet dan ook niet fijn ruiken als die ergens staan?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-08-2012 om 22:33

Schoonmaakazijn

Je zet een emmertje met water en schoonmaakazijn klaar, waar je man zijn sokken in kan lozen. En dan mee met de handdoekenwas op 60 graden. Dat moet toch genoeg zijn. Zijn zijn sokken wel van katoen? Mijn man krijgt sokken van zijn werk, maar die gebruikt hij niet. Dat zijn van die syntetische thermodingen die in zijn werkschoenen met stalen neus echt vreselijk gaan zweten.

Dendy

Ja azijn

Hier hebben we van mijn kant van de familie zweetvoeten geërfd. Oudste dochter en ik hebben er last van, oudste tijdens de pubertijd overmatig, mijn vader, broer en neefje ook altijd overmatig (en neefje is nog kind, vanaf z'n 6de jaar ofzo al!).
Om het binnen de perken te houden hebben we verschillende manieren, overgeërfd want de generaties voor ons hadden er ook al zo last van
Stinksokken gaan in de schoonmaakazijn om voor te weken.
Stinkschoenen worden gedroogd met kranten en weggezet op droge plek.
Voeten die erg stinken worden ingesmeerd met zinkzalf, helemaal tot tussen de tenen voor we gaan slapen, gewoon dik erop zoals bij kapotte babybilletjes.
Schoenen alleen van leer en let ook op de binnenste zolen.
Sokken alleen van katoen.
Dochter en ik hebben het redelijk in de hand.
Met name de zinkzalf helpt erg goed, zodra onze voeten ruiken (en dan dus de schoenen en sokken) smeren we met zinkzalf en volgen we de rest van de tactieken.
Ik denk dat we 2,3 of 4 keer per jaar moeten smeren, een weekje of 2. Dan is het ergste weer 'over'. Daarna smeren we zo tussendoor nog 's als we b.v. veel gelopen hebben op schoenen of verkeerde schoenen hebben aangehad (dochter). 's Winters is het erger dan 's zomers (open schoenen, veel op blote voeten).
Ik doe in winterschoenen ook apparte leren zooltjes nog erbij (van schoenmaker, kan je dus weggooien na een maandje en verversen).
Neefje kan het soms redelijk binnen de perken houden, soms ook niet. Als hij sport word het meteen erger, zijn sportschoenen gaan dus ook in de azijn en de was
Mijn vader en broer volgen de tactieken dagelijks. En houden de luchtjes zo binnen de perken.
Elke dag schone schoenen aan en minstens 2 paar zodat de schoenen kunnen luchten/drogen tussendoor....
Doen ze dat niet dat kan je hun voeten al ruiken als je met ze praat.
Broer heeft al wel eens doktersadvies ingewonnen...daar kwam niet veel uit...Ja mogelijkheden waar de dokter zelf ook niet zo enthousaist over was.
Al dat spuitspul voor fris ruikende schoenen heeft onze schoenen en voeten nog nooit écht geholpen. Het heeft effect voor 1 avondje...en meer niet. En is nog duur ook.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.