Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stinkende schone was?

Ik heb het volgende probleem: mijn was komt zeer vies ruikend uit het wasmachine?!?? Bah!
Heeft iemand enig idee waar dat mee te maken kan hebben? Ik was mijn was nooit kouder dan 40 graden met voldoende wasmiddel en doe de trommel niet hartstikke vol.
Ik hoop op een tip!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-09-2011 om 18:35

Ja, ken ik

En dan maak ik de rubbers schoon en draai ik eerst een lege trommel met soda op 95 graden en daarna nog een lange handdoeken/theedooeken/vaatdoekenwas op 95. Bij mij is het dan weer over.
Volgens mij komt het door het vloeibare wasmiddel.

Dendy

Fleur M

Fleur M

07-09-2011 om 19:43

Waspoeder

Volgens mij komt het ook door het wasmiddel,vloeibaar blijft op de een of andere manier hangen en je zegt zelf voldoende wasmiddel, ik denk dat voldoende eigenlijk al teveel is

Vetluis/wasluis

Dit is wat je hebt in je machine: vetluis.

Regelmatig bij je hete was een schep soda doen, dan kun je dat voorkomen.

Voor nu even je rubbers schoonmaken en een kookwas met een schep soda.

Check je rubberen ring goed, want soms zit die vetluis er zo in dat je ondertussen 'het weer' in je rubberen ring hebt.

Je hebt nu was die muf ruikt, maar dat kun je best snel verhelpen. Soms is er een tweede kookwas met soda voor nodig.

Groet, Moppeke

Merel

Merel

07-09-2011 om 23:20

Vloeibaar?

Vloeibaar wasmiddel, wat is daar zo goed aan? Ik heb er eigenlijk nooit echt goede ervaringen mee gehad. Vetluis inderdaad, zwarte strepen op kleding. En nu heb ik een fles voor donkere was en daarmee krijg ik witte strepen op kleding. (het is met een nat doekje zo weg te halen hoor) maar als deze fles leeg is koop ik geen vloeibaar meer. Voor de andere wassen heb ik altijd poeder en dat werkt probleemloos.

Te weinig poeder

Ik heb wel eens gelezen dat je was kan gaan stinken door te weinig poeder. Ik draai na een wasje of toen altijd een lege trommel op 90 graden, en idd de rubbels schoonmaken (zit vaak wel drek in) en de poederbak grondig schoonmaken.

Iris

Iris

08-09-2011 om 16:49

Inderdaad

Wassen op lage temperaturen en vloeibaar wasmiddel zijn de oorzaak. Bacteriegroei dus. Voordeel van vloeibaar boven poeder is dat de handdoeken niet zo hard worden (ik hang ze buiten) Maar sinds ik een droger heb maakt dat niet meer uit en nu was ik ook weer met poeder.
En af en toe op 95 draaien.

Regien

Regien

08-09-2011 om 18:26 Topicstarter

Wat ik heb gedaan

Bedankt voor de tips!
Ik heb de wasmachine op 95 graden met soda laten draaien. Toen ik vervolgens eens naar de poederbak keek (deze gebruik ik nooit omdat ik altijd een bolletje met vloeibaar wasmiddel tussen de was stop) zag ik dat dat heel vies was........schaamschaam! Het leek wel schimmel..iek! Ik heb nu het verwijderbare deel grondig schoongemaakt en beraad me nu over de wijze waarop ik het andere deel (in de wasmachine) schoon ga krijgen...

En nog een aanvullende tip voor de stinkende was

Als je een vieze lucht in je was hebt die er niet weer uit gaat, ook niet na een keer wassen, dan moet je dat wasgoed een nacht onderzetten in een emmer met water met een scheut azijn, daarna opnieuw wassen en dan is de lucht eruit. De lucht krijg je vaak doordat wasgoed nat in een wasmand is gelegd en is gaan broeien.

Succes!

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.