Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stinkende pop

Met kerst is dochter verblijd met een pop. Ik ben niet blij, want 1) het ding blert als het speentje eruit gehaald wordt (gelukkig zit dat ding met een kettinkje aan de pop vast) en vooral 2) er zit een intens vies vanille-achtig luchtje aan.

Ik kan wellicht beide narigheden oplossen door het ding in de wasmachine te gooien, maar da's een tikje drastisch. is er een andere manier om van die stank af te komen? Als je de kamer inkomt waar die pop zich bevindt blijkt de hele kamer ernaar te ruiken.

Iemand een oplossing?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

28-12-2011 om 21:29

Geduld?

Lijkt me dat die geur op den duur minder wordt? Of anders afnemen met een vochtige doek of zo. Stom dat ze zo'n pop zo heftig laten ruiken.

Ik vrees dat dat heeel lang duurt

op het KDV hebben wij ook 2 van die vanille poppen( zonder speen maar de lucht komt uit de buikholte lijkt wel), nu na een jaar ruik je ze aleen nog als ze in de buik knijpen......
Waarom de fabrikanten t doen? geen idee.

Temet

Temet

28-12-2011 om 22:29 Topicstarter

Lilian

Bedankt voor dit opbeurende bericht .

Goed, ik denk dat ik even geduld oefen tot het nieuwtje eraf is, pop dan ontvoer naar de berging en als ze er dan niet naar vraagt gaat het ding de deur uit. Of misschien probeer ik toch eerst de wasmachinetruc, moet ik er eerst even wat overheen morsen. Bij mij nooit een probleem. Maar ik ga niet nog een jaar in die lucht zitten. En geen half jaar ook, wat mij betreft.

Groeten,

Temet

Angela67

Angela67

28-12-2011 om 22:39

Even rekenen . . .

. . . maar die pop bij ons ruikt nog steeds naar vanille en dat na 8 jaar
Angela

amk

amk

28-12-2011 om 23:04

Corolle

dit is een kenmerk van de corrolle poppen. Kinderen wordener rustig van. Moeders wat minder.

In de was doen: helpt niet, luchtje zit niet in de stof maar in het plastic
2 weken buiten leggen: helpt niet
kind er langdurig op laten sabbelen: helpt een beetje
bleekmiddel erop: werkt wel, maar het uiterlijk van pop wordt onherstelbaar veranderd.

Na 5 jaar ben ik wel aan de geur gewend. Weet ik tenminste waar het kreng zwerft als het weer eens meegenomen is.

Kokos ken

Hmm, als vanillepopje net zo sterk ruikt als Surfer Ken met zijn kokosgeurige haar dan zie ik het somber in van je. Hij ligt op zolder al jaren tropisch te rieken. Als zo'n syntetisch geurtje in plastic zit gaat dat er niet zomaar uit.

skik

Monique D*

Monique D*

29-12-2011 om 13:12

Nadeel wasmachine: pop blèrt dan niet meer

Als je die pop in de wasmachine gooit dan blèrt hij niet meer...
En is de reden van die poppengeur de nabootsing van de echte babygeur? Jammer dat die vanillepoppengeur zo sterk is dat de hele kamer ernaar ruikt..

Temet

Temet

29-12-2011 om 13:57 Topicstarter

Monique d (en anderen)

"Als je die pop in de wasmachine gooit dan blèrt hij niet meer... "

Zelden is de kreet "ellek nadeel hep se foordeel" zo toepasselijk geweest Dochters nadeel, mijn voordeel...

Voor de anderen: Corolle is een merk, begrijp ik? Ik vermoed dat deze pop niet van dat merk is (of enig ander bekend merk). Maar stinken doet-ie toch, en als ik de berichten hier zo lees gaat dat niet zomaar weg - zelfs niet na een badje in de wasmachine.

We zullen zien hoe lang "De Huilende Baby" nog favoriet is. De pop heette eerst Baby J, naar een echt neefje, maar gisteren noemde ze het ding "De Huilende Baby". Alle poppen heten hier namelijk Pop of Baby

Groeten,

Temet

Temet

Temet

29-12-2011 om 15:46 Topicstarter

Corolle

Nieuwsgierig geworden (ik had nog nooit van Corolle gehoord) heb ik even op internet gezocht, en onze stinkpop is geen Corolle, daar ben ik wel van overtuigd. Die poppen zijn een stuk mooier (de gezichtjes in elk geval).

Ik vermoed dat dit een vrij goedkoop geval was. Ik hoop het van harte, dan kan ik m zonder gemoedsbezwaren dumpen (zou ik toch naar vinden als Oma er veel geld aan gespendeerd had)

Groeten,

Temet

Meerdere toepassingen

Volgens mij mikken ze die vanillegeur er in voor de hechting. Vanillegeur schijnt positieve gedachten op te wekken.

Je kunt pop gewoon naar de WC verbannen, scheelt kapitalen in Airwick en of lucifers.

Gale

Joh, jij had tenminste een Ken. Mijn Barbie moest het doen met Skipper met afgeknipt haar. Om deze tekortkoming in mijn jeugd te compenseren kreeg dochter dus een heuse Ken. En een roze Barbiehuis. Wat heb ik daar toch heerlijk mee gespeeld.

skik

Die pop bij ons op het kdv

is ook geen Corolle maar een pop van een groothandel voor KDV's.

Polly Shearman

Polly Shearman

29-12-2011 om 19:04

Ken ot

Ik knipte van een barbie de haren af. En deukte haar tieten in. En toen had ik ook een ken.

Ot poppen

Ik vond poppen als kind vreselijk. Ze zijn ook genadeloos mishandeld: haar afgeknipt, schaamhaar erop getekend, ingegipst (echt gipsverband via vriendin die doktersdochter was). Gelukkig heb ik zelf alleen maar zoons, zonder een sprankje interesse in babypoppen. Ha, ha.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

judiths mama

judiths mama

01-01-2012 om 11:06

O.t. naam

Mijn jongste heeft een pop en die heet Jan. Hoe ze eraan komt? Geen idee, want wij hebben geen Jan in de omgeving. Ik vind het wel erg stoer klinken voor een pop.

Ik zou 'm "kwijtraken"

Ze mogen best veel qua lelijke knuffels enz, maar een pop die blèrt en naar vanille stinkt, zou ik waarschijnlijk "kwijtraken". Oeps, zomaar in de container beland, ach, 't is al opgehaald door de vuilnismannen... Maar goed, ik heb dan ook het geluk dat mijn dochter totaal geen poppenmoeder is (ze legt hooguit een stukje playmobil of sleutelhangersmurf te slapen) en jongste zoon had aan één niet-blèrende saaie babypop genoeg. En zelfs die heeft nu alweer afgedaan. (En nog even voor de malle poppennamen: die pop heette Wakker)

Gijsbertha

Gijsbertha

05-01-2012 om 08:29

Rare poppennamen (o.t)

Hier gelukkig geen stinkende pop, maar wel 1 met een rare naam; Exaam. De rest van de poppenfamilie heeft geen naam en heet gewoon pop.

amk

amk

05-01-2012 om 22:35

Sini

nee, dit is te erg. Dit is niet een vleugje vanille, maar een overheersende geur waar je keel pijn van gaat doen. Zeker als je al een beetje overgevoelig voor geurtjes bent.

Nostalgie

Je dochter zal die geur van vanille altijd associeren met die pop.. Die plotseling verdween.
En nu denk ik opeens aan mijn allerliefste knuffel die spoorloos en onverklaarbaar verdween tijdens een bezoekje aan oma. Ik ga mijn moeder toch nog maar eens vragen of ze daar nog iets over te zeggen heeft!

Leuk draadje dit, zit in een lege kamer te grinniken hier.

app-sent

Temet

Temet

06-01-2012 om 09:17 Topicstarter

Sini

Als kind de pop tot haar absolute lieveling bombardeert en er voortdurend mee rondsjouwt zal ik m niet zomaar ontvoeren. Maar hebben jouw kinderen nooit (gehad) dat speelgoed op enig moment in de hoek lag te verstoffen? Ik heb gisteren ook weer wat uit zoons kamer gedumpt. O.a. een auto die hij vorig jaar met Sinterklaas op school kreeg. Een soort meccano, het ding was onmogelijk in elkaar te zetten maar uiteindelijk is het (mijn moeder) gelukt. Zoon heel blij. Dat ding lag al tien maanden in een hoek en zoon speelt er nooit mee. Netjes vragen of hij er afstand van wil doen levert gegarandeerd een nee op, er mag namelijk nooit iets weg. Maar nu dat ding verdwenen is durf ik de gok wel aan dat ie-m niet mist.

Een dergelijk scenario heb ik met pop voor ogen. Als die een tijdje in de hoek ligt gaat die naar een hoekje in de berging en als het ding dan niet door dochter als vermist wordt opgegeven mag de gemeentereiniging zich erover ontfermen.

Groeten,

Temet

Merel

Merel

06-01-2012 om 15:46

Niet stinkende look alike?

Kan je niet een pop vinden die er een beetje op lijkt maar niet stinkt? Kleertjes omwisselen, als die uitkunnen (en wassen als ze stinken). Ik vind die poppen meestal erg op elkaar lijken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.