Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Es

Es

12-09-2014 om 10:46

stinkende melkbekers

Voor de overblijf geef ik mijn dochtertje altijd een beker met melk mee. Ik gebruik de doorsnee overblijfbekers, die je bijv. bij Blokker kunt kopen. Aan t einde van de dag als ze die uit haar tas teruggeeft stinken die altijd zo en na een maand of 2 gooi ik m weg omdat ze er niet meer uit wil drinken. Hij gaat trouwens in de vaatwasser om te reinigen. Is er iemand met een tip waar ik beter de melk in kan meegeven?

melk

Geef ik om die reden altijd maar gewoon in een pakje mee. In bekers/flessen etc. doen ik alleen water of verdunde siroop.

Limi

Limi

12-09-2014 om 11:02

omspoelen?

Kan ze de beker niet omspoelen zodra ze hem leeg heeft?

Mijntje

Mijntje

12-09-2014 om 11:32

geen melk

Ik zou geen melk meegeven. Dit verzuurt al gauw. Beter is dan nog yoghurt met wat water en evt. scheutje siroop, dat blijft langer goed.
Hier gewoon water, dat stinkt niet Je moet ook regelmatig die rubbertjes schoonmaken. En is er bij jullie op school schoolmelk? Dat komt dan vaak uit de koelkast.

vlinder72

vlinder72

12-09-2014 om 11:41

Pakjes

Bij ons op school hebben ze geen schoolmelk. In de broodtrommels doe ik daarom een pakje. En in de drinkbekers limonade. Ik geen ook geen melk mee dat wordt zo vies als het niet koud bewaard kan worden.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-09-2014 om 12:38

Geen melk

De kinderen drinken 's ochtends thuis een beker melk, vaak wat kaas op brood en 's avonden een bakje yoghurt als toetje. Volgens mij komen ze daarmee ruim aan de dagelijks benodigde zuivelinname. Naar school, ook voor de lunch, krijgen ze ranja, water en/of thee mee.

Plastic flesje

Ik zou zo'n klein plastic wegwerpflesje gebruiken. Dat kun je na een paar keer weggooien.
Verder kan ik nog als tip geven: doe het flesje met melk een avond vantevoren in de vriezer. Als je het 's morgens dan meegeeft, is het rond lunchtijd als het goed is ontdooid en nog lekker koud.
Is een heel flesje teveel (dus dat het nog bevroren is bij de lunch of te koud) dan kun je ook een deel van de melk invriezen en 's morgens aanvullen.

Monique D*

Monique D*

12-09-2014 om 15:21

Met de hand wassen i.p.v. in de vaatswasser

Heb je dat geprobeerd? Stinken ze dan nog?
Dochter kan het inderdaad ook even omspoelen als ze eruit heeft gedronken.

creabea

creabea

12-09-2014 om 23:10

ook met de hand wassen

Als het een beker van mepal is, staat er als het goed is ook op dat ie niet in vaatwasser mag (hier wel tenminste)

Verder inderdaad direct omspoelen na gebruik, en misschien eens wat anders doen dan melk. Appelsapresten gaan ook best wel stinken overigens

chocomel

Dat vind ik lauw nog wel te drinken maar gewone melk niet. Hier gingen de bekers altijd in de vaatwasser, geen melk erin overigens en geen last van stinkluchtjes. Meestal klein beetje Roosvicee met veel water.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.