Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stinkende koelkast

Dag allen,

Onze koelkast stinkt sinds 1,5 week echt enorm! Alsof er iets in ligt te rotten.

Maar 2 weken geleden is de koelkast door manlief (!) helemaal schoongemaakt. En er ligt ook helemaal niets in te bederven.

Iemand een idee wat het kan zijn? Zie ik iets over het hoofd? En hoe krijg ik die lucht weg? Ik heb er al een kopje koffie ingezet (droge koffie dan he), maar dat werkt ook niet afdoende.

Groet!
Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

07-09-2012 om 17:35

Muis?

Ik heb jaren geleden toen ik mijn oude koelkast ging verslepen een muizenlijkje zien hangen, vastgekoekt aan de achterkant (maar dat wil je misschien niet horen)..

Rafelkap!

Dat heb ik ook een keer gehad. Een muizenmummie onderaan de koelkast. Ieks.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Het schoonmaakmiddel zelf?

Waar heeft je man de koelkast mee schoongemaakt?zit dat nog na te dampen?

Het is gekomen na het schoonmaken?

heeft hij soms het gaatje waardoor de condens weg moet dichtgeduwd? bij ons zit daar zo'n dopje wat er net boven moet zitten.

Enne..zo'n lijkenluchtje..jep ook eens gehad...brrr.....

LindaJ

LindaJ

08-09-2012 om 20:38 Topicstarter

Afvoer gaatje

Dank voor jullie reacties. Het zou maar zo eens dat gaatje kunnen zijn. Dat is altijd wat smoezelig.Het is een inbouwkoelkast, dus ik hoop dat het eenvoudig schoon te maken is. We hebben daar wel een piefje voor in de keukenla liggen.

Muis? Neeeeeeeeee. We hebben een kat. Dus: neeeeeee. Toch?

Groetjes,
Linda

Rafelkap

Rafelkap

09-09-2012 om 11:52

Linda

zegt niks hoor, ik had destijds ook een kat. Je kan het zien als je de koelkast even verplaatst.
Sterkte! Er bestaan op sites van oma's tips e.d. ook wel oplossing hoe nare luchtjes te verdrijven, maar dat is natuurlijk symtoombestrijding

Margriet*

Margriet*

09-09-2012 om 21:15

Linda zegt helemaal niets 2

Wij hebben vooral muizenoverlast van de muizen die onze poes mee neemt. (hebben vaker ergens liggen stinken, van dekbedovertrekken tot onder tassen tot onder in kasten op schoenen, heb al vaker dingen moeten weggooien)

Bellefleur

Bellefleur

10-09-2012 om 10:33

Een piefje?

wat is een piefje?
Bij ons stonk de koelkast een jaar geleden ook. Een boterzuurluchtje. Ik heb toen een tijdlang met wattenstaafjes het gaatje onderin de koelkast gereinigd. We hebben het vermoeden dat er een melkpak gelekt heeft, juist in dat gat. Heel langzaam werd de stank minder.

LindaJ

LindaJ

11-09-2012 om 15:36 Topicstarter

Het piefje en de kat

Ja, dat van die kat was met een knipoog he? Meestal laat hij zijn buit op het grasveld liggen. Ik ben wel eens geconfronteerd met een uitgekauwde en uitgekoste spin. Ieeeeeee. Nu ja, het is een inbouwkoelkast, dus ik kan er niet even onderkijken.

En het piefje... ja dat is zo'n rood plastic staafje dat met de koelkast is meegeleverd. Daar kan je dat afvoergaatje mee schoonpeuteren.

Ik hoop dat het daarmee klaar is.

Groetjes,
Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.