Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

03-09-2016 om 09:50

Stinkende kleding : hoe schoon te krijgen?

Mijn zoon heeft maandenlang gewerkt op een varkensboerderij in Australië. Naast souvenirs nam hij ook zijn kleding mee. één broek heeft hij onder een overall gedragen op de varkensboerderij. Bij het uitpakken van dit kadootje ging ik bijna van mijn stokje van de stank. Ik heb het 'ding' vier keer geweekt in soda, drie keer in Biotex. En nog blijft het stinken. Hoe kan ik deze broek naar lelietjes laten ruiken? Weggooien is geen optie. Het is uiteraard zijn lievelingsbroek.

Angela67

Angela67

03-09-2016 om 10:45

nieuwe

doe 'm een nieuwe kado?
gr Angela

Wasverzachter?

Als je op internet kijkt hoe boeren dat doen, dan zie je dat er weinig tips zijn. De enige tip is wasverzachter. Of vraag het eens na bij een boerenbond of een soortgelijke winkel. Ik hoop dat hij wel een leuke tijd heeft gehad en dus goede herinneringen overhoudt aan die geur.

Tsjor

Jasmijn

Jasmijn

03-09-2016 om 11:20

azijn of buitenhangen

ik zou nog een keer weken/wassen in azijn proberen en vervolgens heel vaak en lang buiten laten luchten.

Succes!

Sukran

Sukran

03-09-2016 om 11:55

Diepvries?

Ik heb weleens de tip gehad om stinkende gympen in de diepvries te leggen voor een nacht. Geen idee of het werkt maar de moeite van het proberen waard?

Juno

Juno

03-09-2016 om 14:09

Azijn, soda

Ik zou het in pure azijn weken of in een afgesloten zak met flink wat soda doen. En anders een nieuwe broek.

Bellefleur

Bellefleur

03-09-2016 om 14:40

soda

Soda had geen effect. Ik ben nu bezig met azijn. En ik ga kijken of ik een eendere broek kan vinden.

Paasei

Paasei

04-09-2016 om 11:36

oxi action

Ik heb goede ervaringen met Oxi Action Hygiene om paarden-lucht en oud zweet uit kleding te krijgen. Spul is niet heel makkelijk verkrijgbaar )(de meeste winkels verkopen alleen Bont en Wit) maar het is een poging waard.

marie

marie

04-09-2016 om 17:20

Week buiten aan de lijn

Laat de broek anders een week lang buiten aan de lijn hangen - echt goed luchten dus

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.