Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

stift op de muur

Mijn 5 jarige dochter heeft met stiften een 'mooie' muurtekening in haar kamer gemaakt. Inmiddels zitten er al een stuk of 5 lagen verf overheen, maar nog altijd komt de stift daar dwars doorheen. Wat nu?

naar de bouwmarkt

Naar de bouwmarkt of de verfwinkel, vrees ik. Er is meen ik een speciaal spulletje voor, in mijn hoofd borrelt nu de kreet "isoleergrond" op maar misschien heet het helemaal niet zo. Dat is ook het spul dat je op hardnekkige rookvlekken moet smeren zodat het niet door de nieuwe latex heenkomt. Vraag advies bij de winkel.
En na die grondverf dus opnieuw verven.
Of plak een poster of muursticker op de plek in kwestie. Dat kon wel eens goedkoper zijn.

Groeten,

Temet

Jippox

Jippox

30-01-2014 om 14:20 Topicstarter

zucht

Dat wordt nog een heel project dan vrees ik. Dacht gister nog: ik laat dochter het zelf even oververven... Niet dat dat nou zo'n straf is natuurlijk. Probleem is dat er nogal een groot gebied is volgeklad dus met een poster zijn we er ook nog niet.
Het is een ondernemende tante. Gister zat ze ook opeens bovenaan (houten) trap, op een dekentje, op het punt zich af te zetten. Ik kon nog net roepen dat ze dat niet moest doen. Reageert ze verontwaardigd: "je laat me schrikken!"
Never a dull moment

amk

amk

30-01-2014 om 14:25

jippox

zeg even tegen haar dat het met een matras vele malen beter gaat. ☺
Bijvoorkeur een ledikant matras, daar kun je de bochten ook mee halen.

Was vroeger ons favoriete spel, en als we het goed deden konden we bijna twee trappen achter elkaar halen.

Jippox

Jippox

30-01-2014 om 14:26 Topicstarter

amk

haha! Dank voor je tip, maar ik denk dat ik die kant van haar toch maar niet teveel ga 'voeden'

Geef haar maar een nieuw set stiften

't is haar eigen kamer, met alleen de restrictie, dit mag alleen hier!

Ik had er eentje die het behang van de muur trok, ook gezegd, het mag alleen op je eigen kamer, en pas als alles eraf is, gaan we opnieuw behangen. Dat is er pas van gekomen toen hij uit huis was.

btw

Er is geen stukje behang meer van de muur gegaan, als het MAG is de lol er gauw af....

Jippox

Jippox

30-01-2014 om 16:11 Topicstarter

jasam

hm, ik weet niet. Als ik haar goed inschat wordt de hele kamer dan vol gekliederd. Ik vind dat niet zo'n goed plan.
Ruim een jaar geleden hadden we een verbouwing en mochten de kinderen op de (te verwijderen) schouw in de woonkamer tekenen. Daar zijn ze weken zoet mee geweest, ondanks dat het mocht dus. Leuk wel hoor, maar na een poosje wordt je zo'n volle muur ook wel weer zat.

amk

amk

30-01-2014 om 16:13

maar jippox

ze heeft toch een deur in die kamer? Als je die dicht doet zie je er niets meer van. Mits ze zich maar beperkt tot die kamer.
Zij moet er naar kijken, jij niet.

Ik trek me gewoon niets aan van de creatieve kunsten van mijn dochter op haar kast.

Rafelkap

Rafelkap

30-01-2014 om 19:01

opbergen

Stiften, schaar, lijm, potloden - die liet ik altijd beneden tot een jaar of 7. Te riskant Lijm en verf ook zo opgeborgen zodat hij het moest vragen.

Door dit beleid staan er alleen een paar woordjes geschreven op de muur. 'lego ninjago'.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-01-2014 om 19:14

Jippox

Met wat voor kleur verf heb je het overgeschilderd? Veel kleuren dekken niet goed,,dan is het handig om het eerst met wit over te schilderen, en daarna een of twee keer in de kleur die het moet zijn.

Jippox

Jippox

30-01-2014 om 20:12 Topicstarter

jaja

Rafelkap, wrijf het er maar in... Nu te laat natuurlijk. En amk, ik ben vrij tolerant in wat ze met hun kamers mogen uitvoeren, maar hier trek ik toch de grens. Als ze perse muurschilderingen wil, doet ze dat maar later als ze op kamers woont.
De kleur is lichtroze. Ik ga maar eens e.e.a. proberen, wit heb ik nog wel staan. En wellicht helpt eerst afschuren ook.

wegenwit

Je hebt spul dat heet wegenwit. Dat gebruiken ze voor strepen op de weg Daar zie je gegarandeerd niks meer doorheen.

Rafelkap

Rafelkap

31-01-2014 om 09:30

Jippox


Maar vanaf nu moet je die dingen uit haar kamer laten onder het mom van dat ze er nog te klein voor is.
Ik vind het leuk hoe je haar omschrijft, hoe ze het in haar bol krijgt de trap af te zeilen. Wij moesten er ook erg bovenop zitten, nu met bijna 9 is het wel een stuk rustiger. Af en toe is hij wel verstandig Dus er is hoop.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

31-01-2014 om 12:36

misschien vind ze

raamstiften dan wel leuk. Daarmee kan ze op de ramen maar ook op een spiegel tekenen. Gaat er zo weer af! Mijn zoon heeft zich hier goed mee vermaakt een tijd lang.

Wikke

Wikke

31-01-2014 om 13:56

gezondheid

Ik zou wel overwegen hoeveel een witte muur op de kinderkamer je waard is. Al die nieuwe verf is nl. slecht voor de gezondheid. Het wasemt slechte dampen uit, ook nog een tijd nadat het droog is (weken- of maandenlang). En dat op een kinderkamer, waar het kind ook slaapt.

De nieuwe wateroplosbare verven van tegenwoordig zijn dan wel minder slecht dan de oude verf, maar bevatten toch nog steeds veel slechte stoffen. Als je de keus hebt kun je je toch maar beter niet blootstellen aan die dampen. Ikzelf krijg er bijv. keelpijn van.

In ieder geval moet je heel goed luchten, ook lang nadat de verf droog is.

Haarlak

Latex is een beetje poreur, de viltstiftinkt zuigt zichzelf gewoon weer naar het oppervlak, al verf je het vijf keer, weet ik helaas ook uit ervaring. Als je de plek eerst goed (of een paar keer) met haarlak inspuit komt de inkt daar niet doorheen. Werkt ook uitstekend tegen kringen van lekkage op je plafond. Hoeft geen Elnett te zijn, de allergoedkoopste haarlak volstaat.

skik

Jippox

Jippox

02-02-2014 om 10:06 Topicstarter

skik

Daar zou ik nou nooit opkomen. Ik zou verwachten dat de verf dan weer niet goed aan de haarlak hecht. We hebben ook nog ergens zo'n vochtplek op zolder, daar kan ik dat ook eens proberen.

Krijtbord muurstickers

Mag ik je een tip geven? Je kunt ook een krijtbord muursticker op de muur aanbrengen. Je leert je kinderen dan met krijt binnen de sticker tekenen. Mochten ze toch buiten de sticker tekenen dan veeg je krijt zo van de muur..

Ik heb een leuke krijtbord muursticker besteld op (link verwijderd door Forumbeheer)
Als je dan kijkt bij muurstickers en dan krijtbord muurstickers..

succes!

Angela67

Angela67

19-02-2015 om 21:40

sjonge jonge zeg

dvdh90 wat een lousy manier van zakendoen. betaal toch gewoon voor je reclame!
spam gemeld

Jippox

Jippox

20-02-2015 om 08:14 Topicstarter

Dvdh90

"mag ik je een tip geven?"

Nee

Maar wel grappig om dit draadje weer terug te zien. Dochter is inmiddels een jaartje ouder en 'wijzer'. Tekenen op de muur doet ze niet meer, maar ze is nog net zo impulsief en doet nu weer heel andere dingen waar geen krijtbord sticker bij gaat helpen

Juno

Juno

20-02-2015 om 08:16

Voor de volgende keer

Probeer zo'n wondersponsje van de Action. Vier grijze blokjes in een verpakking. Beetje water en je krijgt merktstift en zelfs, ervaring! opgedroogde blauwe haarverf van een leren bank. En inderdaad isoleer voordat je gaat verven maar dat is voor nu misschien te veel gedoe.
Ik zag een keer op omdenken.nl hoe een moeder het gekras van kind had veranderd in een acceptabele muurtekening. Dat kan ook nog, net als ze doen met mislukte tattoos.

Juno

Juno

20-02-2015 om 08:20

Verkeerde site, deze bedoel ik

http://www.vrouwblog.nl/creatieve-oplossing-kind-op-de-muur-tekent/0819/

Nou, vind ik heel acceptabel! Overigens hoeft het muurtekenen nog niet afgelopen te zijn, ik heb op 17-jarige leeftijd de Venus van Milo op de muur getekend. Mijn ouders kwamen er pas achter toen het al bijna klaar was.

Wel erge mooie strepen getrokken voor een kind, de stiftstrepen die mijn zoon eens op een bank (niet eens mijn eigen bank!) maakte, zou ik niets mee hebben kunnen beginnen. Maar ik ben dan ook geen kunstenaar.

Juno

Juno

20-02-2015 om 16:33

Moedermop

Wondersponsje van de Action. Echt, daar krijg je alles mee schoon!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.