Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nimbo

Nimbo

17-11-2015 om 14:19

stiekem pil innemen

Heeft iemand tips voor mijn zoon hoe hij een pilletje in kan nemen zonder dat het opvalt? Hij moet nu in de middagpauze iets innemen maar schaamt zich ervoor. Hij vindt het smerig om het op toilet te doen omdat het daar vies is.
Wie heeft een tip, om depil in iets kleins mee te nemen en een slok van iets te kunnen nemen zonder dat het opvalt, zijn daar trucjes voor?

Noet

Noet

17-11-2015 om 14:22

gewoon

snel doen, dan valt het niemand op.
pil in pillen doosje, daar vis je 'm in je tas uit en dan hand voor je mond, slok water er achter aan en klaar.

Hoe meer aandacht je er zelf aan besteed hoe meer het anderen opvalt.
Ik slik mijn pillen gewoon achter mijn buro, en toen ik bijna klaar was met mijn kuur van een paar maanden viel het iemand, die mij niet elke dag ziet pas op. Mijn kamergenoten was het al die maanden niet opgevallen.

Angela67

Angela67

17-11-2015 om 15:29

ontbijtkoek

dat is zacht en kun je 'm in duwen
(paar blokjes snijden die wat dikker zijn bijv)
gr Angela

Jamie

Jamie

17-11-2015 om 16:08

precies

Twee dunne plakken ontbijtkoek, boter er tussen en tussen de boter leg/plak je de pil. Daarna kan hij wat drinken.

Dees

Dees

17-11-2015 om 16:25

tussen de boterham

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-11-2015 om 16:38

'gewoon' snel

Hier ook een zoon die medicijnen neemt. Gelukkig geen schaamte. Maar de omgeving heeft echt nauwelijks in de gaten dat hij een pil slikt. Hij doet dat gewoon snel.

Het meest 'opvallende' is dat je de pil uit een potje of verpakking moet halen. Dat zou je zoon misschien kunnen doen terwijl hij wat rommelt in zijn schooltas. De pil dan 'onzichtbaar' in zijn hand houden. En als hij wat gaat drinken, dan zou hij de pil nagenoeg onmerkbaar in zijn mond kunnen doen.

Hoe oud is hij trouwens?

Voor hem is het goed zich te realiseren dat hij zich zelf erg bewust is van het innemen van de pil, maar anderen daar helemaal niet mee bezig zijn.

De leeftijd?

Hoe oud is je zoon? Dochter wilde op de basisschool uit schaamte ook niet haar pufjes nemen. Dus heb ik een afspraak gemaakt met de juf dat zij dochter hielp om ze te nemen, even nadat de rest al uit de klas was.
Ik kreeg haar gewoon niet zo ver dat ze dat deed, ze vond het zo erg dat ze de pufjes zelfs regelmatig uit haar tas gooide zodat ze niets had op school. Maar daardoor kon ze dan soms ook niet met sport meedoen en dan werd de juf weer boos op mij. Inmiddels neemt dochter braaf haar medicatie, zelfs waar anderen bij zijn.

Nimbo

Nimbo

17-11-2015 om 21:58

Hij is 17

maar slikte jarenlang concerta (langwerkend ritalin) EN IS NU OVER DEXAFETAMINE. Die bestaat niet in langwerkende vorm helaas.

Hanne.

Hanne.

18-11-2015 om 09:48

pillen in portemonnee

Heel simpel. Pillen in portemonnee, even naar de WC lopen pil pakken, slok water uit de kraan en klaar.

Jamie

Jamie

18-11-2015 om 10:45

Hanne

Er was toch al gezegd dat de wc geen optie was? Niet dat ik dat erg begrijp maar dat staat er nu eenmaal Je kunt de pil in je mond stoppen en als je terug bent bij je pauzetafel je drinken opdrinken. Lijkt mij ook de handigste methode ipv pillen verstoppen in eten.

Niet zeuren

Volgens mij moet een 17 jarige niet zeuren over een pilletje.
Jemig

Lijkt me ook niet zo dramatisch om zo'n pilletje bij de wc in te nemen. Vies of niet: hij hoeft hem niet van de vloer te eten tenslotte

Hanne.

Hanne.

18-11-2015 om 11:33

had ik gemist

Ik had het even gemist dat de WC geen optie is.

Maar waar WC staat kan je ook elke willekeurige andere plek invullen. Loop naar je kluisje, stop die pil in je mond, slok water er achteraan en klaar.

Laten we het probleem niet groter maken dan het is. Het is een handeling van 3 seconden.

Angela67

Angela67

18-11-2015 om 11:39

nimbo

heeft in vorige postings aangegeven dat kind niet zo graag meer wilde slikken dus misschien speelt dat ook een rol
gr Angela

los in broekzak

iets opdiepen uit de tas zogenaamd en onder de tafel in je mond, hup slok drinken,klaar.

Yura

Yura

18-11-2015 om 13:59

Gewoon doen

Ik denk dat hij het gewoon tijdens de lunchpauze moet nemen, valt heus niemand op. Iedereen zit dan toch in zijn tas te rommelen voor eten en drinken etc en ze letten heus niet precies op wat iedereen precies neemt en anders denken ze geheid dat hij een paracetamolletje pakt. Maar weten zijn klasgenoten dan helemaal niet dat hij adhd heeft? Open zijn is vaak veruit het makkelijkst. Mijn zoon (ook 17) heeft een lichamelijke aandoening, waarvoor hij een hulpmiddel moet dragen. Als je goed op de kledingkeuze let zal het meestal niet opvallen, maar hij heeft er gewoon voor gekozen om er open over te zijn, dan kan hij het ook gewoon makkelijk en plein public op en af doen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-11-2015 om 19:45

Dat pilletje zal niet voor niets zijn

Herken de gedachtengang van kind wel.

Ik denk toch dat pil los in bakje, en beker drinken het beste werkt. Bakje open, hap, slik en weg. Dat ziet volgens mij niemand.
Dat kan ook best op de wc, maar ja als dat eenmaal in dat hoofd zit...

Nimbo

Nimbo

19-11-2015 om 09:31

inmiddels

vind hij zijn weg ermee. Hij heeft inderdaad een klein dingetje in zijn portemonnee, en blijft iets langer in het lokaal hangen om het te pakken. Mirjam Lavel, je bijdrage is lekker helpend. Je kunt ook gewoon niet reageren als je het niet interessant genoeg vindt. Als we op alle dingen zo reageren wordt het er niet leuker op op dit forum. Alle anderen; bedankt voor de suggesties!

Elisabeth

Elisabeth

19-11-2015 om 09:44

pakje kaugom

Zo'n potje van mentos, die leeg maken en er 3 mentos dingen in doen en die pil. Pil innemen, mentosje erachteraan en een slokje drinken uit een fles water...is dat wat? Kan ie nog zeggen: iemand anders nog een mentos?

Nimbo

Nimbo

19-11-2015 om 18:56

elisabeth

dat is een goeie...ga ik voorstellen

Elisabeth

Elisabeth

20-11-2015 om 09:45

En dan erop los variëren met smaakjes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.