Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stevige spijkerbroek gezocht

Mijn dochter wil weten welke spijkerbroeken niet scheuren. Ze wil niet teveel geld uitgeven aan kleding en houdt niet van shoppen, dus het liefst heeft ze een kwaliteitsbroek die lang mee gaat. Maar alle spijkerbroeken die ze koopt, dure merken in de uitverkoop of juist heel goedkoop bij de kringloop, alle broeken scheuren, onder haar bil, tussen de benen, dus niet op een plek waar de mode tegenwoordig dicteert waar de scheur dient te zitten.
We hebben al haar fietszadel vervangen, we dachten dat de slijtage daarvan kwam. Ook zijn haar broeken niet te strak.
Wie weet er een merk die scheurvast is (of moet je geen stretchjeans kopen?)

nee, je moet geen stretchjeans kopen

In mijn ervaring is gewone 100% katoenen denim steviger dan stretch. Maar aan die wetenschap heb ik weinig, want het is mij onmogelijk gebleken een betaalbare damesjeans te vinden zonder stretch. The Sting zou ze hebben, en toen ik daar ging kijken vond ik daar inderdaad een model zonder elasthan, maar dat vond ik helaas zo lelijk dat dat ook geen optie was. In arren moede in een outlet een herenbroek gekocht waarvan de aardige dame mij verzekerde dat die ook veel door vrouwen werd gekocht omdat dat wel ging, met dat model, maar de pasvorm blijkt dus gewoon niet goed. Althans niet voor mij. Daar kom je helaas pas na het wassen en een hele dag dragen achter, en dan is het te laat... Ik draag m nu maar af (ons bint zuunig), en het gaat wel, maar ideaal is het niet.

Als jouw dochter mannenjeans kan en wil dragen kan ze daar kijken, mannen mogen nog wel gewone katoenen spijkerbroeken. Grrrr!

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

18-01-2014 om 17:37

Slijten (o.t.)

Toch bijzonder dat spijkerbroeken bij iedereen op een andere plek slijten. Mijn dochter heeft meestal gaten in de knieën, en bij mij zit de slijtplek op mijn rechterbil. Ik denk dat het ermee te maken heeft hoe je zit, en dat je het best een stevige ongebleekte broek kunt hebben. Die blijven het langst goed, waarbij ik betere ervaringen heb met de wat duurdere broeken dan met heel goedkope exemplaren.

Auwereel

Auwereel

18-01-2014 om 19:46 Topicstarter

Mannenbroeken

Dat riep mijn dochter ook al, misschien moet ik maar herenbroeken gaan kopen, dus dat is inderdaad geen gek idee.

dochter heeft t

van het fietsen, die knijpt zeg maar met haar benen als ze trapt en al haar broeken zijn heel snel dun. Een stugger aanvoelende broek heeft t minder snel dan een broek die al zacht is, maar die vindt ze dan weer lekkerder zitten
Esprit bleef hier wel iets langer mooi.

nonono

nonono

20-01-2014 om 09:49

ze zijn er wel

Er zijn echt wel mooie, en sterke, dames spijkerbroeken zonder stretch. Ik koop altijd Replay in de uitverkoop, mijn favoriete model kost dan ongeveer 60 euro. Die broeken kan ik wel een paar jaar dragen voor ze af zijn. 60 euro voor een broek die ik een paar jaar kan dragen vind ik een goeie prijs, en nog hip ook Gstar heb ik slechte ervaring mee, die scheuren bij mij vreselijk snel en koop ik nu niet meer.

van mobiel in combi met fietsen?

Is die scheur op de tegenoverliggende bil als waar ze haar mobiel meestal in doet?
Zo ja, dan weet je nu waar het van komt....
Doe je je mobiel rechts dan scheurt op den duur je linkerbil. Doe je de mobiel links dan scheurt op den duur je rechterbil.
Omdat er dan meer spanning staat op de stof aan die kant als je gaat zitten/fietsen.
groeten albana

Charis

Charis

21-01-2014 om 13:35

Lee

De spijkerbroeken van Lee zijn ook gemaakt van stevige denim. Maar misschien heeft ze die al eens geprobeerd?

Auwereel

Auwereel

21-01-2014 om 16:53 Topicstarter

Bedankt voor de tips

Ik ga ze aan mijn dochter doorgeven!

Merel

Merel

21-01-2014 om 20:06

tuincentrum

Bij ons verkopen ze in het tuincentrum heel stevige heren jeans, idem bij de dumpshop (het is wel nieuwe jeans hoor) wellicht iets om te even te gaan bekijken? Inderdaad wat iedereen hier al schrijft, stretch en stonewash en extra zacht, dat is behandelde stof (die is al wat gesleten zeg maar)
Bij mij scheurt altijd mij rechterknie als eerste, bij mijn schoonzus onder haar bil (geen mobieltje in zak) dus tja...waarom dat nou altijd precies die plek is?

Auwereel

Auwereel

26-01-2014 om 17:23 Topicstarter

Herenbroeken zonder stretch

Mijn dochter heeft herenspijkerbroeken zonder stretch gekocht. Ik ben benieuwd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.