Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carmen

Carmen

09-08-2011 om 23:40

Sterrenrestaurant

Ik heb een aanstaande junior masterchef in huis. En deze dame wil graag eens in een sterrenrestaurant eten. Ik vind dat een heel leuk verjaardagskado, dus over een paar maanden gaan we dat doen. Kan iemand mij een restaurant aanbevelen? Het liefst in of in de buurt van Amsterdam. Oh, en een niet onbelangrijk detail, dochter is vegetarier.

Carmen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

10-08-2011 om 08:52

De kas

De Kas is geweldig, al geloof ik niet dat ze een ster hebben.

Maar volgens mij bestaan er geen vegetarische chefkoks...

Hibiscus

Hibiscus

10-08-2011 om 10:03

De bokkedoorns

in Overveen. Hebben ook een vegetarisch menu. We hebben daar een keer heerlijk gegeten, maar dat is wel al een tijd geleden dus ik weet niet zeker of ze nog steeds een ster hebben. Ik denk nog regelamtig aan het toetje met bosaardbeitjes, mmm, dat was zo lekker...

http://www.bokkedoorns.nl/

Leuk idee hoor, voor een verjaardag!

Hibiscus

Fiorucci

Fiorucci

10-08-2011 om 14:53

Maar

Het niet eten wil niet zeggen dat je het niet kunt bereiden!

Yvonne

Yvonne

10-08-2011 om 15:17

Fio

een tijdje terug bij zo'n kookprogramma op tv was een kandidaat die vanwege zijn geloof iets niet mocht eten. Hij kreeg een hoop commentaar toen zijn gerecht beoordeeld werd. Als hij zou hebben geproefd dan had hij er nog wat aan kunnen verbeteren was het commentaar van de jury.
Ik proef zelf meestal niet tijdens het koken, maar elkw kookshow die je kijkt wordt altijd gezegt dat je moet proeven.

Carmen

Carmen

10-08-2011 om 16:32

Haha!

Wat kok worden betreft, jullie hebben helemaal gelijk, proeven is ontzettend belangrijk. Maar mag ik mijn elf jarige nog even in de waan laten? En trouwens, er is helemaal geen Nederlandse versie van Masterchef Junior
Het restaurant hoeft natuurlijk geen 100% vegetarische kaart te hebben, maar wel een aantal goede vegetarische gerechten.

Carmen.

Primavera

Primavera

10-08-2011 om 16:37

Niet eten = alleen volgens recept kunnen koken

Als je iets niet eet, wil dat zeggen dat je datgene alleen blind volgens recepten zult kunnen klaarmaken. nooit zal je in je hoofd de smaken kunnen combineren om wat nieuws te verzinnen, nooit zal je al proefende kunnen beslissen dat er wat meer van dit in moet, of dat de smaak van dat de overheersend is en geneutralizeerd moet worden of dat een één of ander kruid er perfect bijpast.
En zoals ze zeggen 'wie altijd volgens recept kookt, wordt nooit een goede kok'. Ik denk dat zo iemand alleen (chef)kok kan worden in een vegetarisch of veganistisch restaurant, alleen worden de werkgelegenheidskansen daarmee wel een stuk kleiner.
Groeten Primavera

Fiorucci

Fiorucci

10-08-2011 om 18:12

Nee hoor

Ik kan heel goed vis bereiden, volg nooit het recept en eet NOOIT vis.(behalve kibbeling, maar dat maak ik nooit zelf)

Anonix

Anonix

10-08-2011 om 18:17

Kan best

Tijdens de opleiding is het misschien lastig, maar er zijn volledig vegetarische restaurants en bijbehorende chefs. Het zal haar alleen wat meer doorzettingsvermogen kosten.

Geen ervaring verder met sterrenrestaurants

angel3

angel3

10-08-2011 om 20:55

Loenen ad vecht

Heeft twee sterren restaurant. Tante koosje en het amsterdammertje. Beiden super leuk. Fijne sfeer. Correct maar toch ongedwongen. Niet zo opgeprikt. Ik vond amsterdammertje nog redelijk geprijsd ook. Ik geloof dat wij 100 euro pp kwijt waren voor 4 gangen, veel wijn , koffie met lekkers etc.

liora

liora

10-08-2011 om 22:12

Angel!

Nou ja, ik had je gezocht gisteren in gezellug, want ik had het idee dat je een andere nick had of zo. Maar daar ben je!

Liora

Jesse_1

Jesse_1

10-08-2011 om 23:20

Pittig kadootje

Een collega van mij gaat 2x per uitgebreid uit eten met zijn partner en een groep vrienden in een sterrenrestaurant. Ze zijn dan makkelijk € 500 per keer kwijt (voor hen tweeën dus). "Maar ach, het is het waard.".
Jesse (geen fijnproever).

angel3

angel3

11-08-2011 om 09:58

Liora

Ja heb ook wel andere nick. Iets te vaak herkend . Maar deze onschuldige info doe ik onder oude nick.....
Leuk dat je me zocht

ishtar

ishtar

11-08-2011 om 12:18

Pelle(ot)

ik kan prima koffiezetten (volgens diegenen die het op moeten drinken dan ), al drink ik het niet, nooit gedronken ook.
Vriendin kan niet koffiezetten (volgens haar en diegenen die het moeSten drinken ), en zij drinkt het wel. Ligt denk ik meer aan de persoon dan aan het wel of niet drinken.
Ik snap trouwens niet, maar dat is meer mijn eigen onvermogen, dat je niet koffie kan zetten. Da's niet meer dan een vast aantal schepjes in het filter bij een vaste hoeveelheid water.

ishtar

ishtar

11-08-2011 om 14:19

Pelle(nog steeds ot)

ingewikkeld espressoapparaat is niet 'kopje koffie zetten
En ik ga er maar van uit als men aangeeft het 'een lekker bakkie' te vinden, en het ook nog te waarderen als ik de volgende keer (ipv wel-koffiedrinkende man) de koffie zet, dat ze het dan iig 'goed binnen te houden' te vinden. (en mijn vader wil hier zelfs liever een kopje koffie (ook van mij) dan thee, en thee zetten lukt ook prima)
O, en kaften, dat is lang lang geleden....(en ik meen dat de boeken voor oudste dit jaar op school blijven dus hoef ik ook pas over 2 jaar aan de bak, o nee, middelste moet dan aan de bak ) maar met plasticplakfolie kaften doe ik regelmatig, voor de schoolbieb, en ze kijken maar lekker om de belletjes heen

Carmen

Carmen

11-08-2011 om 21:10

Prijs

Is het aantal sterren ook een soort indicatie voor de prijs? De door jullie genoemde prijzen liggen nogal uit elkaar. Maar ik zie het al, er zijn hier niet veel mensen met sterrenrestaurant ervaring
Misschien moet ik de verschillende sites maar eens gaan vergelijken. Die in Loenen om mee te beginnen.

angel3

angel3

11-08-2011 om 21:49

Carmen

Je kan ook een 7 gangen menu nemen dan heb je helemaal een avondvullend programma en dan ben je 100 euro pp aan eten kwijt. Overigens vind ik 500 met zn 2 en wel echt veel hoor. Anyway het kan goedkoper en ik vind amsterdammertje echt best goed te doen. Succes en plezier

100 pp

Ik heb wel eens in het Schulten Huus gegeten in Zutphen en daar waren we ca 100 euro pp kwijt incl wijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Valkyre

Valkyre

12-08-2011 om 12:13

Site

http://www.dinnersite.nl/toprestaurants/michelin

Hier staat een overzicht.

Het wijnarrangement is soms bijna even duur als het diner, dus voor je dochter zal het meevallen En er zijn toch ook genoeg echt goede restaurants die geen Michelinster hebben?

Volgens mij kun je ook gewoon bellen en de situatie uitleggen (misschien kun je zelfs wel een rondleiding in de keuken krijgen?). Of langsgaan en het menu bekijken, zodat je een indicatie hebt van de kosten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Manus

Manus

12-08-2011 om 19:27

Lakes hilversum?

Ligt - min of meer - aan de Hilversumse Vaart.
http://www.restaurantlakes.nl

Esther Wieringa

Esther Wieringa

13-08-2011 om 16:43

Kop van het land

Ik geloof dat ze geen ster hebben, maar je kan er wel heel culinair vegetarisch eten (zie foto's onder link) en het is in Dordrecht: http://klarykoopmans.blogspot.com/2010/04/groente-aan-het-eind-van-de-wereld.html

En volgens mij is het juist heel goed voor een beginnend kok om vegetarisch te zijn, omdat je zo leert met beperkingen te werken. Er zijn genoeg andere mensen die ook graag culinair vegetarisch willen eten om het een mogelijkheid te maken dat ze er haar werk van maakt, of ze nou altijd vegetarisch blijft of niet.

Leuk, zo'n dochter met een passie. Lekker aanmoedigen!

Carmen

Carmen

14-08-2011 om 23:43

Ron blaauw?

De sites zien er allemaal even goed uit. Moeilijk. Kent iemand het restaurant van Ron Blaauw toevallig? Ziet er op de site vrij ongedwongen uit. En twee sterren en redelijk betaalbaar.

Carmen.

angel3

angel3

15-08-2011 om 11:04

Nee

ken het niet, wel van tv . Ziet er wel leuk uit.
70 euro voor 4 gangen....in loenen betaal je 50. Maar goed die heeft 1 ster minder
Tja je hoort ik ben verknocht aan Loenen ha ha.
Je hebt in A dam ook nog Ciel Bleu trouwens in een hotel op een hoge verdieping. Daar ben ik ook weleens geweest, maar met een grote groep. Ik vond dat toen erg zakelijk....

Yamazato?

Heb niet het hele draadje gelezen dus misschien is het al genoemd maar Yamazato in het Okura is echt meer dan geweldig. Mits je van Japans houdt natuurlijk. Heeft 1 ster en je kunt er ook lunchen. Stuk goedkoper en misschien wel net zo leuk voor kleine meisjes.
De Nederlandse versie van Junior Masterchef komt er aan weet ik van zeer betrouwbare bron. Ze zijn nog op zoek naar kandidaten. Iets voor je dochter wellicht

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.