Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kari1

Kari1

28-10-2012 om 17:01

Steelpan die niet aanbrand

Een heel enkele keer maak ik wel eens iets met melk in een steelpan wat moet binden. Bechamelsaus, griesmeelpap, zoiets. Dat ging meestal goed.
Nu kook ik sinds een tijdje op inductie en nu gaat het niet meer goed, iedere keer brand de pan aan. Of ik nu roer met een houten lepel, een garde, hoge stand, lage stand, maakt niets uit. Ik gebruik nog mijn oude emaille pannetje wat ik al lang heb.
Is het pannetje te oud? Is de combi met inductie niet goed? Welke pan bevalt jullie goed voor dit soort werk?
Kari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tefalpannetje

en wel blijven roeren !

Marie

Marie

28-10-2012 om 18:28

Niet geschikt voor inductie?

Hoi
heb je wel getest of je pannetje magnetisch is? Want dat moet volgens mij bij inductie.
Heb je wel eens geprobeerd om melk te verwarmen in een "gewone" kleine pan en gaat dat wel goed?
Anders moet je jezelf maar "trakteren" op een steelpan die wel geschikt is voor inductie? Bijvoorbeeld deze?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60101157/
succes

Inductie

Ik denk dat het emaille pannetje wel degelijk magnetisch is. Een pannetje dat niet geschikt is voor inductie doet het gewoon niet, dus dan koekt zeker niets aan :o) Mijn steelpannetje met tefal/teflon binnenkant is dus speciaal voor inductie.

Kari1

Kari1

29-10-2012 om 20:47

Oké

aan de tefal dus. En dan maar roeren met een houten lepel, een garde lijkt me niet zo geschikt voor de binnenbekleding. Doet een zware pan met een dikke bodem het beter dan een simpeler model? En wat geeft meer koek-kans, snel en hoog of juist langzaam en zachtjes laten opwarmen?
Marie, dat oude pannetje doet het idd op inductie, anders had ik geen aanbakprobleem!
Kari

Ik heb gewoon een goedkoop pannenset van tomado

en die doen t prima,bij de Marskramer gekocht toendertijd.

Kari 1

Ik had alleen maar de keuze uit "1" pannetje en die heeft een behoorlijk dikke bodem, zoals alle inductiepannen. Helemaal zonder aankoeken lukt het me bijna nooit, wat dan moet je blijven roeren en ik word nog weleesn afgeleid :o) maar het pannetje is ook is zo weer schoon !

Lilian

De combinatie "goedkope pannen" en "geschikt voor inductie" ben ik nog nooit tegengekomen . Maar toen ik nog op gas kookte had ik ook een (goedkoper) tefal steelpannetje

En toch is het zo haha.

wij hebben al bijna 18 jaar inductie en de eerste pannen waren de emaile pannen van BK die ik gewoon na het gas erop heb gezet, ze deden t dus prima. Wel zware pannen. Toen ik nieuwe nodig had omdat ik het echt vervelend vond worden dat zware ben ik bij die tomado uitgekomen,na wat zoekwerk. Toen nog 12,95-17,95 gulden per pan Nu is het set 59 euro voor 4 pannen inclusief steelpannetje

Oeps

Dat de inductie pannen in NL goedkoper waren dan hier in Schotland dat wist ik, maar zo veel ? Inductie kennen ze hier haast niet, voor mijn keukenboer waren wij 10 jaar geleden de eerste klanten die hier om vroegen :o) We hebben toen nieuwe pannen moeten kopen, want ik had nog Hema pannen, die het niet deden. Later weleens een koekepan bij Blokker gekocht.

ishtar

ishtar

31-10-2012 om 08:30

Omspoelen?

dat deed mijn moeder altijd met de steelpan voor ze iets met melk deed, even omspoelen met water.

Maartje

Maartje

02-11-2012 om 11:00

Inderdaad

even een laagje koud water in je steelpannetje doen, even laten staan op het aanrecht, leegkiepen, melk erin en op het 'vuur' zetten. Brandt bij mij nooit aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.