Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

04-02-2015 om 20:46

Statisch, wel/geen wasverzachter?

ik kocht vandaag een microfiber deken met mouwen, voor 's avonds op de bank, heerlijk lijkt me dat. Nu is dat ding enorm statisch, misschien helpt wassen? Maar moet ik er dan wel/geen wasverzachter bij doen?

wel

Wel wasverzachter, zeker nu. Maar niet overdoseren, want dan voelt je was vettig aan, ik vind dat altijd een beetje vies aanvoelen.
Ik gebruik overigens niet vaak wasverzachter maar mijn zoon heeft bijvoorbeeld een paar door oma van acrylgaren gebreide truien, en zeker met dit weer is een beetje wasverzachter dan wel aan te raden.
Overigens wordt vziw bij microfiber dingen aangeraden geen wasverzachter te gebruiken (althans, bij van die microvezeldoekjes is dat zo, maar misschien is dat weer iets anders) maar daar zou ik in dit geval maling aan hebben.

Groeten,

Temet

lennest

lennest

04-02-2015 om 21:56

En de wasdroger

ben ik weer, is het dan wel/niet slim om de deken in de droger te doen? Volgens het wasetiket mag het. Het maakt mij niet uit hoe de deken droogt zolang die straks maar niet meer statisch is!

Wel wasverzachter, geen droger

Zit titel. Zeker niet in de droger, daar komt bij mij ook zonder dat het vriest alle microfiber en fleece knetterend uit...

OT: Temet, dat je van die microfiber schoonmaakdoekjes niet met wasverzachter mag wassen is omdat je anders een vetlaagje achterlaat op je schoongemaakte oppervlakken. Dat wil je natuurlijk nu net niet.

lennest

lennest

05-02-2015 om 20:20

Gelukt!

deken is gewassen, mėt wasverzachter gedroogd zònder wasdroger en ik zit nu op de bank lekker 'in' m'n dekentje zonder dat 't statisch is. Aaaaghr, het leven is goed!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.