Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

12-12-2011 om 21:38

Stamppot maken met mixer/deeghaken

Als we stamppot of puree eten, gebruik ik altijd de deeghaken van de mixer om een ander snel door elkaar te krijgen. De deeghaken maken er geen 'pap' van, het blijft wat grof en binnen no-time klaar. De mixer is er natuurlijk niet voor bedoeld, maar het werkt wel!
Vroeger weckte mijn moeder met haar halfautomatische wasmachine: trommel eruit, rekje erin, water er in laten lopen, wasprogramma van 90 graden aan en dat ging super goed. De wasmachine was hier oorspronkelijk niet voor bedoeld, maar ook hier gold: het werkte wel.
Welke apparaten gebruiken jullie om er iets mee te doen wat oorspronkelijk niet de bedoeling was maar wat werkt als een tierelier?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Electrische tandenborstel

Die gebruiken (blijkbaar) nogal wat vrouwen om zichzelf te plezieren
Ik gebruik mijn oude electrische tandenborstel soms bij vrouwen die hardnekkige verstopte melkkanalen hebben in hun borsten. Met een zakje erom (hygiëne staat voorop) ga ik met het handvat over de harde plekken en die gaan dan makkelijker weg door de trillingen.
G

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-12-2011 om 10:44

Mixer

Met een mixer wordt stamppot toch een soort behangplaksel?

margje van dijk

margje van dijk

13-12-2011 om 11:38

Drukker (o.t.)

Door dit stamper-voorbeeld moet ik denken aan afgelopen sinterklaas, toen mijn man van jongste (9) een nieuwe stamper kreeg om zijn befaamde stamppotten mee te maken. (Die had manlief ook op zijn verlanglijstje geschreven, 'roestvrijstalen stamper').

Jongste was alleen het woord even kwijt. In het bijbehorende gedicht had hij zoiets geschreven als 'Pa kan goed puree maken, al is hij kaal, maar zijn drukker moest zijn van roestvrijstaal'.

We lagen in een deuk.

Overigens wordt stamppot met de mixer inderdaad heel erg vies. Met deeghaken kan het min of meer net goed gaan, mijn moeder deed dat vroeger ook altijd. Toch vind ik de puree van mijn man veeeeeel lekkerder dan die van mijn moeder. Ligt denk ik toch wel aan zijn drukker.

Margje

Brood in afwasmachine

ik laat het deeg van mijn brood altijd rijzen in de laatste fase van se vaatwasser. Lekker warmen vochtig.

En ik kook stoofperen en jam in mijn rijstkoker.
Volgens you tube kun je ook brood bakkenin een rijstkoker trouwens.

Elektrische tandenborstel maakt lastige hoekjes in de badkamer schoon.

jammer is alleen dat Pman het hele aanrecht probeert mee te stampen en we al aan onze vijfde stamper toe zijn terwijl mijn vader er nog eentje heeft van ruim 40 jaar oud

Ik lig dubbel! Bedankt, je hebt net m'n dag gered

Tijgeroog

Tijgeroog

13-12-2011 om 14:05

Brood en rijst, elektrische tandenborstel

Tuurlijk kun je brood in de rijstkoker maken. Je kunt ook rijst in de broodbakmachine maken. Heb ik nooit gedaan, maar een collega wel. Ik kook wel jam in de broodbakmachine.
Een elektrische tandenborstel kun je trouwens goed gebruiken om hoekjes en randjes schoon te poetsen. Uiteraard bij voorkeur met een oud opzetborsteltje.

Annet

Annet

13-12-2011 om 14:13

Waarom rijst in de broodbakmachine maken?

Is het resultaat anders dan in de pan? Of is het gewoon een extra plek?

Maartje

Maartje

13-12-2011 om 15:25

En hier nog eentje zonder elektriciteit.

De kaasschaaf gebruik ik heel veel voor het schillen van komkommer of wortels, meer dan voor kaas.

Mijn moeder gebruikte de wasmachine om gewassen slabladeren droog te maken, ik geloof dat ze ze in een schone theedoek knoopte en dan eventjes de centrifuge in.

Guinevere

Guinevere

13-12-2011 om 16:21

Sla drogen

Sla kun je heel gemakkelijk droogslaan in een vergiet met een passend pannendeksel erop. Dan heb je geen slacentrifuge (of wasmachine) nodig. Wel buiten doen natuurlijk! Oh, en het is ook een goede spieroefening.

Sommige broodbakmaichines

hebben een rijstkookstand of een jamkookstand. Het scheelt je een apparaat in de kast. Jammer genoeg ben ik nog geen broodbakker tegengekomen die zowel rijst als brood aankan.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-12-2011 om 19:37

Rijst in de broodbakmachine

Die collega deed 's ochtends de rijst in de machine en zette de timer, dan was de rijst bijna klaar als ze thuiskwam. Een rijstkoker had ze niet. En de broodbakmachine gebruikte ze toch al vaak.
Dirksmama, bedoel je soms een broodbakker die rijst en jam kan maken?

Hanne.

Hanne.

13-12-2011 om 21:00

Veel

De mixer is hier veel gebruikt. Inderdaad voor stamppot, maar ook voor het mengen van gehakt (dan wel de gewone haken).

Verder
-oude jampotjes voor het maken van dressings (deksel er op en schudden maar)
-vaatwasser als bordenwarmer
-klei vormpjes als koekjes/marsepein uitstekers
-theedoek als slacentrifuge (sla in theedoek, puntjes bij elkaar en (BUITEN) draaien maar
-wasmiddel bakjes als bad speelgoed

Ik mis nog

de electrische koffiemolen (wie kent hem nog) die ook perfecte poedersuiker aflevert. Wel eerst schoonmaken, anders heb je mokkasuiker.

Groeten,

Temet

Sahara

Sahara

14-12-2011 om 09:39

Nespresso melkopschuimer

Wij gebruikende nespresso melkopschuimer om warme chocolade melk te maken. Perfect van temperatuur en veel schuim. De kinderen vinden het heerlijk.

Niny

Niny

14-12-2011 om 14:55

De slacentrifuge

Ik heb ooit iemand gekend die haar op de hand gewassen onderbroeken in de slacentrifuge droogde. Vond ik wel apart. Nooit sla bij haar gegeten, trouwens.
Niny

Sla centrifuge 2

Ik gebruik de centrifuge voor op de hand gewassen wollen wandelsokken. Sla smaakt hier altijd erg lekker :o)

Niet

Ah, door dit draadje hoor een echo uit het verleden: mijn vader die roept: de dingen gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn!. En als goed opgevoede dochter doe ik dat dan ook.:0)

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.