Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stampot

Wie weet er een snelle lekkere zomer stampot???
verder als rauwe andijvie en spinazie raapstelen stampot kom ik niet. Dus ik ben benieuwd naar jullie recepten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Postelijn of raapsteeltjes

hier favoriet. Met gebakken spekjes, postelijn of raapsteeltjes klein snijden en dan door de aardappel stamp.

Rucola

stamppot met rucola, spekjes en zongedroogde tomaatjes vind ik erg lekker. Niet te veel rucola, dan kan het bittere gaan overheersen.
Verder snijboontjes en witte bonen. Dat heet geloof ik blote billetjes in het gras.

Ook heb ik weleens gelezen van stamppot met ijsbergsla, maar dat lijkt mij persoonlijk wat smakeloos.

groetjes van Purk

Fiorucci

Fiorucci

02-05-2011 om 13:43

Sla

Gewoon, met sla, en dan geen ijsbergsla, maar gewone sla. Is echt heerlijk!

bibi63

bibi63

02-05-2011 om 14:06

Creme fraiche

Ik maak ook vaak stampot van gewone sla en dan gehalveerde cherrytomaatjes erdoor. Erg lekker is om ipv melk/boter, er creme frache (light) door te doen. Geeft een frisser accent voor een zomerstampotje.
Gr. Bibi

Witlof met kaasblokjes

En stamppot met veldsla en linzen.

Luna

Luna

02-05-2011 om 21:17

Ijsbergsla

Hier een lekkere stamppot met ijsbergsla. Aardappels stampen met wat melk. Ijsbergsla, blikje maïs en wat oude kaas in blokjes gesneden erbij. Op smaak maken met zout en peper. Lekker!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-05-2011 om 22:02

Spinazie of venkel

Uitje bakken met knoflook, spinazie erbij tot het is geslonken. Dan aardappels stampen met creme fraiche, door elkaar roeren met gedroogde tomaatjes, zachte geitenkaas en pijnboompitten.

Ook lekker: stamppot met gebakken venkel, garnaaltjes en verse dille of met venkel en geroosterde pecannoten.

Coco

Coco

03-05-2011 om 09:32

Koriander

Deels gewone, deels zoete aardappelen koken. Koriander fijnsnijden. i.p.v. spekjes droge worst (salami, chorizo o.i.d.) in blokjes snijden en uitbakken. Als de aardappelen gaar zijn de koriander en worsteblokjes + bakvet erdoor stampen. Eventueel nog wat creme fraiche erdoor en je hebt een heerlijke stamppot (je moet natuurlijk wel van koriander houden; sommige mensen hebben daar een hekel aan).

branca2

branca2

03-05-2011 om 14:35 Topicstarter

Mmm

klinkt lekker allemaal bedankt voor de inspiratie
gister andijvie stampot met tomaatjes en geraspte kaas en spekkies gegeten was ook erg lekker

Asa Torell

Asa Torell

03-05-2011 om 20:13

Heerlijk zeg

wat een onvermoede mogelijkheden! Ik verheug me er op dit alles eens uit te proberen, bedankt dus Branca voor deze draad .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.