Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triva

Triva

28-09-2016 om 08:31

Stabilo vulpen

Ik heb zondag een stabilo vulpen gekocht (12,50) maar ik ben helemaal niet tevreden. Heb eerst een postcrossingkaart helemaal volgeschreven en wel vijf keer kwam er niet meteen inkt uit maar ja, nieuwe pen dacht ik nog. Later nog wat geschreven, regelmatig hetzelfde euvel, je begint dan aan een letter maar na 3/4 van de letter komt er dan wat inkt uit en dan moet je weer opnieuw beginnen en dat staat heel lelijk. Nog later kon ik een hele regel schrijven zónder inkt.

Maandag heb ik een kladblok gepakt en ik heb 11 regels gebruikt zonder dat er inkt uit kwam.

Dinsdag begon ik met hetzelfde kladblok en had wel meteen inkt.

Nu net ook weer.

Waren het opstartproblemen of hoort dit niet? Ik wil er serieus veel mee gaan schrijven maar heb de pen natuurlijk niet alle dagen nodig voor een epistel. Voor dat bedrag verwacht ik toch wel wat meer dan onzekerheid of er inkt uit komt.

Lusithania

Lusithania

28-09-2016 om 08:34

vulling

Heb je al een andere vulling geproberrd?
In mijn herinnering maakt dat ook uit.

Triva

Triva

28-09-2016 om 08:54

tja

Er zat 1 vulling in de pen en ik heb voor 1 euro nog zes vullingen gekocht. Om er nu een andere vulling in te doen als ik er achteraf mee terug moet vind ik ook een beetje zonde en wanneer weet ik dan of het normaal is? Of ik nu een wasmachine van 2000 euro koop of een Stabilo vulpen van 12,50... het moet natuurlijk wel gewoon zijn werk doen zonder dat ik er ontevreden over ben en zonder dat ik met andere vullingen moet gaan werken. Waarom zou ik nu net een slechte vulling getroffen hebben?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-09-2016 om 09:41

retour

Waarom neem je geen contact op met de leverancier? Een pen moet schrijven, of het nou een Mont Blanc van duizenden euro's is of een simpeltje van de Hema van een euro.

Triva

Triva

28-09-2016 om 09:42

Sally

Daarom vraag ik eerst hier of het normaal is dat een vulpen de eerste dagen hapert.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-09-2016 om 09:45

nee, volgens mij niet

Ik had een Bic die al vanaf dag 1 mijn grote vriend was. Helaas kwijtgeraakt. Maar wat een heerlijke pen was dat, al meteen bij de eerste vulling.

Ik gebruikte graag allerlei gekleurde vullingen, met en zonder geurtjes. Nooit een probleem gehad.

Ik mis 'm nog steeds...

Specht

Specht

28-09-2016 om 09:53

Triva

Niet normaal, maar ik had dit probleem ook.
Het was wel grotendeels opgelost met een nieuwe vulling al blijft hij soms nog haperen juist als je lang schrijft.

Mijntje

Mijntje

28-09-2016 om 09:58

vullingen

Maak em open en houd em even onder de kraan dan spoelt het even door en doe er dan een nieuwe vulling in.
Als ik een vulpen lang niet heb gebruikt doe ik dit altijd, wie weet hoe lang de vulpen in de winkel lag.

Triva

Triva

28-09-2016 om 10:05

Mijntje

De vulling zat niet IN de vulpen hoor, daar zat een lege in.

Ik vertrouw het gewoon niet zo en heb er geen zin in dat ik er over een paar weken achter kom dat er toch wat mis is met die pen, vandaar. Het beoogde vele schrijven is ook pas over een paar maanden.

Mijntje

Mijntje

28-09-2016 om 10:07

Triva

Toch even doen wat ik zei. Werkt bij mij altijd.
Ruilen kan altijd nog als je het bonnetje hebt.

Triva

Triva

28-09-2016 om 10:24

Mijntje

Ja maar dan heb ik dus een extra vulling gebruikt uit dat pakje en als ik daarna iets anders kies heb ik daar niks aan. Ik snap wel dat het een euro is maar ik ben even een beetje principieel bezig en dan vind ik dat het bij de eerste vulling ook gewoon goed moet zijn Als ik een printer koop met cartridge en de printer print niet mooi ga ik ook niet een andere cartridge er in stoppen in de hoop dat het dan wel werkt. Dat vind ik dus niet kunnen

Lou

Lou

28-09-2016 om 10:25

Terug

Ik zou teruggaan. Je hebt het voldoende uitgeprobeerd, de vulpen heeft ruimschoots het voordeel van de twijfel gekregen. Stabilo is een goed merk, het ding moet het gewoon doen. Deze doet het niet goed genoeg.

Triva

Triva

28-09-2016 om 10:31

Lou

Ja ik vind dat ook, had ik ook al gedaan als ik de pen in mijn woonplaats had gekocht maar natuurlijk moest ik weer moeilijk doen en dat ding verderop kopen. Ik ga het nog tot zaterdag proberen en als het niet heel veel beter gaat ga ik dan terug. Ik heb helaas nu dus helemaal niets serieus te schrijven haha Toch maar weer een postcrossingkaart sturen elke dag denk ik.

Mijntje

Mijntje

28-09-2016 om 10:35

vullingen voor 1 euro

horen die wel bij Stabilo?
Gebruik dan geen extra vullingen maar spoel die punt even door. Daar zit vaak het probleem.

Triva

Triva

28-09-2016 om 10:38

Mijntje

Ja hoor, gewoon zes vullingen in een doosje van Stabilo. Niet 1 euro per stuk dus. Zoals ik al zei: ik doe een beetje principieel en heb geen zin om dat doosje aan te breken voor een nieuwe vulling.

Ik zal jouw tip nog even opvolgen maar dan wel doorgaan met dezelfde eerste vulling die er bij zat.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-09-2016 om 10:43

terug gaan

Het werkt niet, ook niet met vullingen van het eigen merk.

Teruggaan dus. Dát zie ik als een principekwestie!

Of blijf je ook proberen met een auto die al meteen hapert, een wasmachine die steeds afslaat of een televisie die al vanaf dag één groene gezichten laat zien?

ik heb zelf vorige week een Actionlader retour winkel gebracht omdat het kreng niet goed deed wat het moest doen: mijn telefoon binnen redelijke tijd opladen. Zonder gezeur mijn paar euro teruggekregen.

Triva

Triva

02-10-2016 om 18:04

Sally

Blijkbaar begreep je mij niet helemaal of bedoelde je het in het algemeen? Juist omdat ik wilde teruggaan wilde ik uit principe niet de eerste vulling uit het nieuwe doosje proberen. Iets wat geadviseerd werd. Je stopt ook geen tweede cartridge in je nieuwe printer als de eerste allemaal strepen maakt.

Ik heb het een aantal dagen geprobeerd, toch maar de pen doorgespoeld en de al aangebroken vulling rechtop gezet en toen bleek die vulling aan de onderkant heel lichtjes te lekken. Ik kreeg tig stipjes op mijn tissue. Omdat die vulling er wat goedkoper uit zag als de vullingen uit het pakje van 1 euro heb ik toch maar een nieuwe geprobeerd. Zoals ik al zei, die winkel was niet om de hoek met hoge parkeerkosten.

Het werkte niet, bij mijn man ook niet en toen gingen we dus gisteren terug. Geen probleem, hele aankoopbedrag inclusief het doosje aangebroken vullingen teruggekregen.

Omdat ik nu nog niet wist of de vulpen een oplossing voor mijn probleem is (binnenkort meer moeten schrijven) ben ik vandaag naar de action geweest, vooral omdat die open was en de bruna dicht Bij de action had ik keuze uit drie vulpennen van Bruynzeel, Pelikaan en nog eentje. Ik heb de Pelikaan gekocht omdat daar nog zes vullingen bij zaten en de pen zonder merk maar dat was omdat die er erg mooi uit zag en er een plastic ding omheen zit. Die laatste gaat in mijn tas en de Pelikaan is voor thuis en ze schreven allebei meteen probleemloos.

Dus voor ruim minder dan de helft twee vulpennen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.