Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

17-01-2016 om 16:53

staafmixer?

mijn staafmixer is stuk, half jaar na verloop garantie. ik had een uitgebreide met losse hakker en metalen staafmixdeel 450 watt, dus nu zit ik te twijfelen..

ik kan weer zo'n zelfde nemen zonder extra onderdelen (want die heb ik nog)
of ik neem een goedkope staafmixer van 200watt (wel veel goedkoper)

ik gebruik het ding eigenlijk zowat alleen voor soeppureren. maar is een basic staafmixer van 200w daar goed geschikt voor.. en in hoeverre verkleurt het plastic door de (tomaten)soep..

graag staafmixervaring!

angel3

angel3

17-01-2016 om 17:58

Simpel

Ik heb ook simpele. Ik heb hem zeker al 10 jaar en wordt gemiddeld 2 x per week gebruikt. Ik maak er groene smoothies mee. Pesto. Soep pureren. Best veel.
Kan prima.
Plastic is na 10 jaar iets verkleurd tov handvat. Gewoon meteen afspoelen en in vaatwasser. Gaat goed.

Imogen

Imogen

17-01-2016 om 19:52

simpel

wij hebben ook een simpele staafmixer. Ik heb geen idee hoeveel watt hij heeft, maar hij werkt al jaren prima.

yep

Hier ook een simpele van Braun, die destijds iets van 20 of 30 gulden heeft gekost, als ik me wel herinner. Eén onderdeel, en éen snelheid. Doet het dus al minstens 13 jaar, en doet het prima. Ik pureer er vooral soep mee, en dat gaat uitstekend.

Groeten,

Temet

Sukran

Sukran

18-01-2016 om 11:26

Metaal

Kenwood heeft er een met een metalen staaf, heb je geen last van verkleuringen. Zijn vast meer merken die dat ook hebben. Ik heb er pas een gekocht (ander merk, woon in buitenland) van maar liefst 600watt en die was omgerekend E28. Ik hou van gladde soep dus hecht aan power . Wel weer losse onderdelen die ik helemaal niet nodig heb, helaas.

Staafmixer

Qua prijs verschilt het niet zo veel plastic of metalen staaf, dus zou ik toch voor metaal gaan. Maar is ook persoonlijk. Ik heb goede ervaringen met het vrij goedkope merk Tristar (https://knibble.nl/staafmixer/tristar). Ik maak er smoothies mee en soep soms

Tijgeroog

Tijgeroog

29-01-2016 om 15:29

Verkleuringen

Als die van mij verkleurt door wortels kan ik 'm (als ik daar zin in heb) heel makkelijk schoonmaken met wat olie. Is ie weer mooi wit.

Elke

Elke

29-01-2016 om 15:32

18 jaar

Onze staafmixer is inmiddels volwassen Gewoon een simpele Philips, wordt regelmatig gebruikt en doet het nog prima. Verkleuren hebben we geen last van, hij is van zichzelf al niet spierwit (maar licht oranje) en ik zou het sowieso geen ramp vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.