Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huismus

Huismus

09-11-2016 om 09:56

Spullen overkopen - wat is redelijk

Familielid van ons heeft iets minder dan een jaar voor een schappelijke huur in een huis van ons gewoond. Zegt de huur eerder op dan overeengekomen om persoonlijke redenen en ook dat is is in goede harmonie opgelost.

Nu komt de laatste vraag. Familielid heeft een aantal dingen aan het huis gedaan en wil die wel achterlaten maar suggereert hier de nieuw prijs voor. Gaat bijvoorbeeld om een droogmolen en gordijnen. Spullen zouden waarschijnlijk niet onze keus zijn gewweest als wij het hadden gekocht en zijn ook niet echt nodig in het huis.

Wat is nu een redelijke manier om die spullen over te nemen? Helft van de nieuw prijs? Drie kwart? Meenemen kan hij ze niet; gaat naar veel kleinere plek. Op marktplaats zetten kan natuurlijk wel.

Hanne.

Hanne.

09-11-2016 om 10:10

zonder emotie?

As je de familiebanden, en dus de emotie, uit dit verhaal weg laat is de vraag die je stelt eigenlijk wat zou ik moeten betalen voor spullen die ik niet mooi vind en ook niet nodig heb.

Antwoord op die vraag lijkt mij voor de hand liggen, die spullen moet je helemaal niet over willen nemen.

Mocht je het (vanwege de familiebanden) toch willen doen zou ik zeggen het marktplaats tarief. En dat is in mijn ervaring weinig eerder richting de 10-25% van de nieuwprijs voor zaken als gordijnen en droogrekken.

Jacquel

Jacquel

09-11-2016 om 10:21

Mee eens

Het lijkt me dat, als het altijd de bedoeling van familielid was geweest dat jullie die spullen overnamen, ze die in overleg met jullie had moeten aanschaffen. Heeft ze niet gedaan en jullie zijn haar helemaal niets verplicht. Laat zij ze maar op Marktplaats zetten.

tante Sidonia

tante Sidonia

09-11-2016 om 10:52

eens

Laat je niet manipuleren om spullen te kopen die je niet wil. Waarschijnlijk schiet je er al een beetje bij in door de situatie van het eerder de huur opzeggen, dus zeker niet je verder laten verleiden om je hand over je hart te halen omdat het familie is.

Huismus

Huismus

09-11-2016 om 11:07

Duidelijk

Bedankt voor de input. Dat is duidelijk! Ik had zelf niet door dat de prijzen op marktplaats zo'n klein percentage van de nieuw prijs zijn. We zullen het er vanavond even over hebben maar ik neig nu dus naar geeoon niets overnemen.

Tuinstoel

Tuinstoel

09-11-2016 om 11:12

wat wil je

De vraag is: wil je de spullen of niet?

De MP prijs is echt geen 10% van relatief nieuwe spullen. Als je 10% biedt kan het juist als een belediging worden opgevat, dus misschien is het beter om helemaal niet te bieden. Tenzij je de spullen toch wilt natuurlijk.

Huismus

Huismus

09-11-2016 om 11:22

Waarde

Tuinstoel tien procent is natuurlijk wel erg laag maar de nieuw prijs is dus ook niet redelijk ook al zijn de spullen tien maanden oud.

In principe zijn het geen onhandige dingen om over te nemen maar we gaan zelf voorlopig niet permanent in het huis wonen. Als we er wel weer in terug gaan zetten we er dan ook liever zelf gekozen spullen in. Een droogmolen van een paar tientjes is dus wel iets om over te nemen voor nu maar gordijnen die we zelf nooit hadden uitgekozen niet; zelf hebben wij altijd andere raambedekking.

Tuinstoel

Tuinstoel

09-11-2016 om 16:13

nee

De nieuwprijs moet je natuurlijk nooit betalen, het ging mij om de eerder genoemde 10% die in onredelijk vind. Gordijnen die je zelf niet eens mooi vind moet je ook nooit geld voor betalen.

My 2 cents: zet alsjeblieft nooit zo'n lelijke droogmolen in je tuin! Geen vreten zo'n ding...

zebra

zebra

09-11-2016 om 18:44

zelf te koop laten aanbieden

als je die gordijnen zelf niet zou kiezen, dan zou ik voorstellen dat het familielid ze zelf te koop aanbiedt op marktplaats of een verkoopgroep op Facebook. Kan eventueel ook met de droogmolen (heb die van mijn ouders ook op die manier verkocht)

40er

40er

09-11-2016 om 19:04

Tuinstoel

Ik ben anders heel blij met mijn droogmolen hoor! Bijna antiek, maar ik krijg de was er mooi droog aan!

OT, ze heeft de huur eerder opgezegd, dit hebben jullie netjes opgelost. Als het spullen zijn die je wel over wil nemen, dan prima, anders niet doen. Of het nou familie is of niet.

Tine Winkel

Tine Winkel

09-11-2016 om 20:01

gordijnen

Geen aanvulling op bovenstaande reacties, behalve dan m.b.t. de gordijnen. Die kun je best meenemen naar een kleinere plek: laat je ze inkorten/kleiner maken? Kortom, als jullie die zelf niet willen, dan kan hij/zij ze meenemen.

gordijnen

Zijn de oude gordijnen er nog? Dan zou ik de nieuwe niet overnemen. Betrokkene kan ze meenemen en inderdaad zonodig laten vermaken voor het nieuwe huis.

Droogmolen kan ook gewoon mee: grondanker uitgraven, gazon herstellen en in de verhuiswagen met die hap.

Dus nee, ik zie niet waarom dit overgenomen zou moeten worden. Tenzij je wil natuurlijk, maar die indruk krijg ik niet.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.