Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

20-10-2016 om 15:04

spuitzak, wegwerp of wasbaar?

We houden van bakken en het leek ons leuk een spuitzak met tuutjes te hebben. Maar wat is practischer?

Een katoenen wasbare? En is dat dan goed schoon te krijgen? Ik zag ook herbruikbare van kunststof maar dat lijkt me helemaal lastig schoon krijgen.

Ik zag ook wegwerpzakken inclusief tuutjes. Dan wel weer plastic tuutjes maar toch. Scheelt wel schoonmaken.

Wie gebruikt spuitzakken? Welke? En hoe bevalt dat?

Juno

Juno

20-10-2016 om 15:11

Ik heb

Ik heb een wasbare van een soort kunststof waar ik los de spuitmonden in kan doen. Voor schoonmaken keer ik hem binnenstebuiten, spoel het af en hang de zak aan de waslijn. De spuitmond gaat onder de kraan.
Het grootste nadeel vond ik dat de kunsstof niet lekker omslaat en veel van het deeg aan de zijkant blijft plakken als ik ga vullen. Dat omslaan zou ik willen omdat de zak zo groot is.

Taruh

Taruh

20-10-2016 om 15:40

Wasbaar

Alleen al omdat wegwerp me tegen staat.

Ik heb een stevige en vind het ook prettiger werken dan die dunne wegwerp.
Verder zelfde als Juno, omdraaien, afwassen, aan het pannelappenrek om te wachten op volgend gebruik.

Hanne.

Hanne.

20-10-2016 om 16:32

ik heb deze

Ik heb deze:

http://www.cookandco.nl/kookgerei/bakbenodigdheden/decoratiespuiten/one-way-plastics-spuitzak-comfort-green-wegwerp-12-stuks?dfw_tracker=9726-1309537&gclid=CL2TutLL6c8CFVcYGwodLYkN1Q

Dat zijn officieel wegwerp zakken, maar ze zijn zo stevig dat ze bij mij gewoon een paar rondes mee gaan. Qua schoonmaken sluit ik me bij de rest aan.

Voordeel vind ik dat als er iets met veel geur/smaak oid in heeft gezeten (gerookte vis mousse) ik 'm met een gerust hard weg kan gooien. En niet de volgende keer bang ben dat de boter crème naar vis smaakt.

Heel oude tuutjes

Ik heb heel oude metalen tuutjes, die uit de jaren 70 komen. Maar geen zak er bij.
Ik los dat op door van een plastic diepvrieszak een puntje af te knippen en daar het tuutje in te laten vallen. Zak vullen, sluiting dicht doen en gebruiken maar.

Het diepvrieszakje gaat bij het plastic afval na gebruik. Ik doe dit misschien 3 keer per jaar, dus is ook weer geen hele vuilnisbelt.

Teuntje

Teuntje

20-10-2016 om 19:32

Geen zak

Ik heb een slagroomspuit in de vorm van een grote injectiespuit met tuutjes die je erop draait. Vullen door de open achterkant, plunjer erin en net als een injectiespuit leegduwen. Is van plastic en alles gaat gewoon in de vaatwasser.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-10-2016 om 23:03

Ik zie het Ei van Columbus langskomen!

Ik heb een la vol tuitjes, zonder zakken en zo. Afkomst: Action, Blokker en zo... Geweldige tuitjes, dramatische zakken, spuiten etcetera.

Ik gebruik ze te weinig om er een godsvermogen in te investeren, maar ja, zo af en toe komt de British Bake Off en Masterchef in me bovendrijven en heb ik ze weer nodig. Gemiddeld eens per jaar (rond kerst )

En Lele kwam net met een gewéldige oplossing!!! Waarom ben ik daar zelf nooit op gekomen?

Puck

Puck

21-10-2016 om 10:43

Lele scheurt dat niet uit?

Is een diepvrieszak wel stevig genoeg? Ik ben beelddenken (en Sally volgens mij ook) men ik zie al helemaal voor me dat als ik iets druk zet op de plastic zak het tuutje door de keuken vliegt, gevolgd door de botercreme of whatever er inzit...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-10-2016 om 11:57

zak

Puck, ik denk dat je dan die echt stevige diepvrieszakken moet hebben. Ziplocks bijvoorbeeld. Niet die goedkope flodders.

Triva

Triva

21-10-2016 om 12:31

ziplock

is maar een afsluiting. Ik denk dat de goede merkdiepvrieszakken ook prima zijn zonder ziplock.

Je kunt in ieder geval ook gewoon een hoekje er af knippen maar dan krijg je alleen maar een recht lijntje.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-10-2016 om 13:28

Triva

Daarom zei ik ook: "Ziplock bijvoorbeeld". Zakken met de stevigheid van een ziplock.

Puck

Puck

21-10-2016 om 14:11

Teuntje

Die jij hebt gebruik ik ook maar nadeel daarvan is dat als je grote hoeveelheden wilt opspuiten je iedere keer dat ding moet vullen. Ik vind dat altijd een vreselijk geklieder worden. Ik kan me voorstellen dat wanneer je dan 1 grote spuitzak heb die je veel meer kunt vullen (en ook makkelijker te vullen is) dat fijner werkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.