Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sporty

Sporty

12-08-2013 om 16:02

Sportkleding opbergen....hoe?

In het kader van lekker belangrijk: hoe en waar ruimen jullie de sportkleding van jullie kinderen op. Hier is het een puinhoop en ik weet niet hoe ik er orde in kan scheppen.
Zoon voetbalt 3x in de week en tennist 1x per week. Hij heeft nogal veel sportkleding dus: trainingspakken, losse shirts en broeken. Hij heeft nu een grote curverbak in zijn kast waar alles in ligt, maar in de praktijk is het een grote dumpzooi.De bak is ook veel te klein voor alles en daardoor ligt het er vooral naast of in een berg erop. Zijn kast heeft geen planken of laatjes over waar we het netjes kunnen opruimen. Hangen jullie trainingspakken aan hangers? Dat zou nog wel kunnen namelijk. Ik hoop op tips!!

Sportkleding

Ik weet niet hoeveel sportkleding je hebt voor je kinderen maar hier hebben kinderen in principe 1 set en die zit in de sporttas die ze ervoor gebruiken. Een zwemtas met handdoek, een tas voor paardrijden en een tas voor gym op school, een tas voor judo. Als ik was gaat het daarna direct weer in de tas.

liora

liora

12-08-2013 om 17:34

Kast

Ik heb een grote Pax-kast en daarin zit een draadmand voor de zwem- en voetbalkleding.

merel

merel

12-08-2013 om 17:56

Hangen

Als je ruimte in het hang gedeelte over hebt, dan zou je zo'n soort vakken-zak kunnen hangen. Zie plaatje van Ikea:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00245880/#/10243480

Sportieve familie

Sportieve familie

12-08-2013 om 18:37

Sportkleding

Om gek van te worden.

Hier hebben we voor elke sport (voetbal, schaatsen, hockey, gym, zwemles) een eigen tas. Gemiddeld heeft iedereen hier drie tassen! Die liggen onderin de kledingkast behalve de gymtassen, die hangen aan de kapstok.
Wat in de tas kan blijven, blijft in de tas (scheenbeschermers, schaatsen, skeelers, handschoenen, badslippers, shampoo, etc). Gymkleren gaan een week mee en gaan dan in de was. Ik heb genoeg voetbal/hockey/schaatsshirts/sokken/etc maar niet meer dan dat. Iedereen heeft 1 wedstrijdoutfit en 2 trainingsoutfit (en dus nog 1 gymoutfit maar die hangt aan de kapstok). Daarnaast nog wat losse dingen (voetbalmaillots, thermokleding) etc. Dat past redelijk makkelijk in een mandje (een mandje per sport). In de andere twee mandjes ligt ondergoed en sokken.
Voetbalschoenen staan in de berging. Andere schoenen blijven in de tas.
Hier hangt (in het seizoen) het trainingsjack tussen de gewone jassen. Trainingsbroek hebben ze weinig aan (hier meer voetbal/hockeymaillots). Hebben ze wel een trainingsbroek aan dan kan die meestal zo de was in (stinkt naar natte hond) en zou ik hem daarna in de voetbaltas leggen.
De wielrenspullen van manlief dump ik in een grote krat. Dat is zo'n enorme poespas van korte en lange broeken, beenstukken, armstukken, handschoenen, ondershirts, bovenshirts en jacks. Dat mag hij zelf uitzoeken.

Vriendin heeft per persoon een kastje voor alle sportspullen.

Vic

Vic

12-08-2013 om 19:45

In de tas of in de was

Zie titel Gym- en sportkleding zit hier in de was of in de tas. M.u.v. zwemkleding want die ligt tussen het ondergoed.

JansjeRommy

JansjeRommy

12-08-2013 om 21:54

Ook krat

Hier ook een krat met alle sportkleding die schoon is. Diverse soorten schoenen in de vaste tassen.

Net als vic

van zoon dan. Zijn voetbal kleding zit of in de tas of in de was. En als hij vergeet om het in de was te doen dan moet hij het de volgende keer vies dragen... Gymkleding idem dito.

Sinilind

In tas?

Maar dingen als schoenen en scheenbeschermers die moeten toch goed drogen en luchten na een beetje sportactiviteit? Zelfs als het niet heeft geregend. Gaat dat niet enorm stinken als die dingen in een tas blijven?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Sportieve familie

Sportieve familie

13-08-2013 om 00:16

In de tas

Als scheenbeschermers stinken dan gooi ik ze gewoon bij in de was. Anders gaan ze dus de tas in die ik helemaal openrits. Gymschoenen, skeelers, schaatsen stinken nauwelijks en daar blijft de rits ook van open staan.
Ik vind het wel belangrijk dat ze meteen hun spullen uit de tas halen anders gaat alles wel stinken. Voetbalschoenen gaan trouwens in zo'n schoenentas.

Sporty

Sporty

13-08-2013 om 14:57

Bedankt!

We zijn net terug van Ikea waar we zo'n opberghangzak met vakken hebben gekocht. Alles is nu netjes opgeruimd en zoon is er erg blij mee. Bedankt voor de tip!

Schoenen en scheenbeschermers bleven altijd al in de tas en die staat in de schuur.

Mooi opgelost!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.